$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

צפו בוידאו: מרצדס מנפצת את שיא ההקפה בנורבורגרינג

מכונית העל של מרצדס AMG ONE שברה את שיא ההקפה למכונית סדרתית, שלה עצמה, ביותר מ-5 שניות. אגב, ל-ONE מנוע 1.6 ליטר, אך עם חיזוק חשמלי ומעל ל-1,000 כ"ס

רן סגל   03.10.24 - 00:33
Getting your Trinity Audio player ready...

אצל יצרניות רכב שונות נטוע הצורך להוכיח את עצמן. אצל חלקן מדובר במיתוג מסוים כמו נוחות או אמינות, אצל אחרות זו תחושה יוקרתית בלתי מתפשרת, ויש גם לא מעט, בעיקר כאלו בעלות היסטוריה ספורטיבית ענפה, בהן התחרותיות שולטת.

בוא ניקח למשל כמה מכוניות סדרתיות, כמו אאודי RS3 ששברה לפני מספר חודשים את שיא ההקפה למשפחתית עם 7.33:123 (מאיות, שניות.דקות) או למשל את פורשה עם הטייקן שמחזיקה בתואר החשמלית סדאן המהירה ביותר עם 7:07.55 ולא אחרת מרימאק נבארה המחזיקה בתואר החשמלית המהירה ביותר עם 7:05.298, שיאים מרשימים שהדיחו את החשמלית הקודמת שהחזיקה בתואר - טסלה מודל S פלייד (7:25.231).

אך כל אלו עדיין רחוקים שניות ארוכות משיא השיאים למכוניות סדרתיות, שיא בו החזיקה מרצדס עם ה-ONE מאז אוקטובר 2022, אז הוא נקבע על 6:35.183 על-ידי נהג ה-DTM (אליפות גרמניה למכוניות תיור) מארו אנגל. אגב, ה-AMG ONE היא ההיברידית הראשונה להחזיק בשיא הקפה ב"גיהינום הירוק". כשנתיים לאחר מכן, חזרו אנשי מרצדס ואנגל למסלול המפורסם כדי לנפץ את השיא בקצת יותר מ-6 שניות, כאשר הם הראשונים לחצות את סף שש הדקות וחצי וסיימו הקפה בזמן של 6.29:09

אנגל ציין כי "לפני שנתיים התנאים לא היו אידיאליים, וכמה קטעים במסלול היו עדיין לחים מעט. ידענו שנוכל לעשות יותר ורצינו להראות את זה. היום, הצלחנו להדגים את הפוטנציאל המקסימלי של ה-AMG ONE. תודה רבה לכל הצוות מאפלטרבך על האמון שנתנו בי. זה היה תענוג וכבוד גדול להיות מסוגל לנהוג את הקפת השיא הזו עם מכונית כל כך ייחודית".

השיא נקבע בתנאי טמפרטורה חיצונית של 15 מעלות וטמפרטורת אספלט של 20 מעלות, כאשר המסלול כולו היה יבש, בעוד נהג המרוצים הקפיד לעשות שימוש במערכה ההיברידית בכדי לנצל את החשמל בצורה מיטבית יותר בקטעי מסלול מסוימים, כך שלדברי מרצדס אנגל הרים את רגלו מדוושת התאוצה מוקדם יותר משרגיל לטובת שיוט קצר ושמירה על אנרגיית החשמל. את התובנות הללו השיגו אנשי מרצדס ואנגל לאחר מספר אימונים בסימולטור ייעודי במטה AMG.

ה-AMG ONE היא מכונית מסלול חוקית לכביש בעלת טכנולוגיות שהגיעו מעולמות הפורמולה 1. ל-ONE מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר עם 6 צילינדרים המסוגל להגיע עד 11 אלף סל"ד ויחד עם ארבעה מנועים חשמליים הם המספקים 1,063 כ"ס, כאשר הכוח יורד אל כל ארבעת הגלגלים (מנוע חשמלי מניע את הסרן הקדמי) עטופים צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 R MO עם מהירות מרבית המוגבלת ל-352 קמ"ש ומערכת בלמים קרמיים. שלדת וגוף המכונית עשויים סיבי פחמן, ישנם כמה מכלולים אווירודינמיים אקטיביים ובמרצדס כיילו את הגלגלים לקאמבר המרבי וכן הנמכת מרכב ב-37 מ"מ מלפנים ו-30 מ"מ מאחור.

כאמור ה-ONE היא מכונית היברידית, פלאג-אין למען הדיוק, עם סוללה בקיבולת של 8.4 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 18.1 ק"מ, אך כפי שהבנו, תוספת הסיוע החשמלי נועדה לשם ביצועים סופר מרשימים מאשר לטובת חיסכון בדלק.