קונצרן הענק סטלנטיס שמחזיק תחת הזרוע האירופאית שלו חלק משמעותי בתעשיית הרכב האיטלקית עם מותגי פיאט, אבארט, אלפא רומיאו, לנצ'יה ומזראטי, נמצא כעת בעיצומה של מערבולת מסקרנת.
מחד, צמצמנו את קצב הייצור של פיאט 500 החשמלית לאור ירידה בהזמנות למכונית שמיוצרת בכלל בפולין, וכן תכנון לשווקה בגרסת בנזין שתשפר את קצב המכירות, כל זאת לפני תחילת השיווק המאסיבי של אלפא רומיאו ג'וניור החשמלית שתפקידה להעלות את ערכו של המותג הספורטיבי-יוקרתי ולהתחיל את העידן החשמלי שלו. מאידך, מותג לנצ'יה חוזר בגלגול מעניין כאשר האפסילון בגרסתה החשמלית היא הסנונית הראשונה שלהם ובאופק כבר מתוכננים דגמים נוספים. כל זאת, כאשר קצב המכירות אינו משביע רצון והקונצרן בוחן כל הזמן את ביצועי שלל מותגיו.
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
אינוצ'נטי מיני קופר
סיפורו של אלפא רומיאו ג'וניור למשל, שהחל דרכו כ"מילאנו", קשור במידה רבה לשמות המותגים הבאים שסטלנטיס מבקש לשמר ואולי גם להחיות מחדש והכוונה היא לאוטוביאנקי ולאינוצ'נטי (שהרכיבה מכוניות בריטיות כמו גם המיני). קרלוס טווארס, מנכ"ל סטלנטיס, אמר לאחרונה כי יש בכוונתם להחזיר לחיים או לפחות לשמר את המותגים האיטלקיים הנוסטלגיים הללו.
ולמרות הרצון, ישנה כאן סוגייה גדולה מול הממשלה האיטלקית שתצטרך לאשר את ייצור הדגמים הללו במדינות אחרות באירופה עם שמות איטלקיים, מה שעשוי לסייע במכירות המכוניות בזכות המורשת, אבל אם אנו למדים מהמקרה של אלפא רומיאו ג'וניור/מילאנו, הסיפור עלול להיות מורכב יותר, שכן הממשלה האיטלקית הביעה התנגדות נחרצת לשימוש בשמות המזוהים עם איטליה ואינם מיוצרים בארץ המגף. החלטה בדבר החזרת המותגים הנוסטלגיים תתקבלנה בסטלנטיס ב-2025 אחרי משא ומתן עם הממשלה האיטלקית.
אוטוביאנקי A112 אבארט
בתמונה נראית האוטוביאנקי A112 אבארט, שהחלה ייצור ב-1971 והיא צוידה במנוע בנפח גבוה יותר של 982 סמ"ק (לעומת 903 סמ"ק) ובהספק של 58 כ"ס בלבד שהגיעו ב-6,600 סל"ד, ועם מהירות מרבית של 150 קמ"ש, ובהמשך הוצעה גרסה חזקה יותר בנפח 1,059 סמ"ק עם 70 כ"ס. הייצור של ה-A112 הופסק ב-1985 עם מעל ל-121 אלף יחידות והצלחה לא מבוטלת לגרסאות האבארט שתפסו כ-10% מסך המכירות.