$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

עלה לבוגרים: דאצ'יה ביגסטר נחשף

אחרי שנים של טיזרים, לדאצ'יה יש עכשיו גם ג'יפון קומפקטי למהדרין. מבוסס על הדאסטר החדש ובעיקר ארוך ממנו, עם תא מטען ענק ומערכת הנעה היברידית חדשה. מתי בישראל?

רן סגל  09.10.24 - 15:14
Getting your Trinity Audio player ready...
מאז 2021 דאצ'יה "עושה עיניים" עם דגם קונספט וטיזרים שונים לביגסטר החדש, ועכשיו, לקראת תערוכת פריז שתיפתח לציבור ב-14 באוקטובר, חושפת היצרנית הרומניה את גרסת הייצור שלו. הוא הראשון בקבוצת רנו שיעשה שימו שביחידת הנעה היברידית חדשה וגם מעלה את הרף של היצרנית בתחום איכות החומרים, בידוד הרעשים והבטיחות. מפריסבי, יבואנית דאצ'יה בישראל, נמסר כי הביגסטר צפוי להגיע ארצה בקיץ 2025.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

עיצוב, מידות ותא נוסעים
העיצוב החיצוני תואם את שפת העיצוב העדכנית של המותג, כאשר בחזית נפגוש סבכה צרה יחסית עם סמל המותג והקווים המקושרים אל תוך יחידות התאורה בעלות תאורת יום בצורת האות Y, זאת בדומה לדאסטר החדש, כמו גם עיצוב מכסה המנוע. הפגוש בביגסטר מפתיע עם הופעה קשוחה יותר ופנסי ערפל הממוקמים גבוה יותר, מעל כונסי האוויר.

הפרופיל ממשיך את הקשר לדאסטר, עם ידיות פתיחה לדלתות האחוריות הממוקמות במעלה הדלת, כאשר החלון האחורי גדול יותר לאור האורך שצמח. בדאצ'יה יציעו חישוקי בשלושה גדלים ("17-"19) וכן מסילות גג מודולריות המוכרות מהג'וגר למשל, המאפשרת התקנה לאורך או לרוחב. גם מאחור נמצא את מוטיב ה-Y בצורת הפנסים האחוריים ופגוש קשוח.

הביגסטר מבוסס פלטפורמת CMF-B המשמשת את הדאסטר מהדור השלישי ודגמים נוספים בקונצרן, כגון רנו קפצ'ור וניסאן ג'וק. הביגסטר ארוך מהדאסטר בכ-23 ס"מ (4.57 מ'), רוחבו זהה (1.81 מ'), גבוה ממנו בכ-5 ס"מ (1.71 מ'), בסיס גלגלים ארוך בכ-4 ס"מ (2.7 מ'), מרווח גחון גבוה ב-3 ס"מ 22 ס"מ) ותא מטען גדול ב-195 ליטר (667 ליטר), מה שאולי יכול לשמש לגרסת 7 נוסעים.

הכניסה לרכב ללא מגע ומיד נבחין שהדשבורד הגיע היישר מהדאסטר, כאשר גם כאן מוטיב ה-Y מופיע בפתחי המיזוג ובדלתות. כמו כן לראשונה תציע דאצ'יה 3 סוגי קונסולות מרכזיות – נמוכה, רגילה ואחת גבוהה עם משענת יד הכוללת תא מקורר. גם כאן נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "7 או "10 בהתאם לרמת הגימור ומסך מגע "10.1 עם קישוריות אלחוטיות ועדכוני OTA, כמו כן ישנו משטח טעינה אלחוטי, חיישני ומצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת ופתחי מיזוג לאחור, בלם יד חשמלי, לראשונה ישנו גג פנורמי נפתח ותא מטען חשמלי. דאצ'יה תציע מערכת שמע של Arkamys, אך כזו צנועה עם 6 רמקולים, כמו כן היצרנית מספרת שבהתאם למקובל בקטגוריה הושם דגש על בידוד רעשים טוב יותר ואיכות חומרים גבוהה יותר. בבטיחות ישנן המערכות הבסיסיות המחויבות עפ"י התקנות האירופאיות, ואילו הפעם תציע דאצ'יה גם בקרת שיוט אדפטיבית.

יחידות הנעה
באופן כללי, דאצ'יה לא הרחיבה בתחום הטכני, כך למשל לא פורסמו נתוני ההאצה ל-100 קמ"ש או צריכת הדלק, אולי כחלק מהודעה נוספת שתצא עם פתיחת תערוכת פריז. בכל מקרה, מה שכן דווח הוא שהביגסטר החדש יהיה הראשון בקבוצת רנו לעשות שימוש ביחידת הנעה היברידית חדשה – Hybrid 155, שהיא למעשה שדרוג מגרסת ה-Hybrid 140 המוכרת מהג'וגר והדאסטר החדש. יחידת הנעה זו משלבת בין מנוע בנזין (4 צילינדרים) בהספק של 107 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 50 כ"ס המקבל את כוחו מסוללה בקיבולת 1.4 קילוואט, יחדיו ההספק המשולב עומד על 155 כ"ס, כשמה של גרסה זו.

אלו משודכים לתיבה האוטומטית החכמה, בעלת 4 הילוכים למנוע הבנזין ושני הילוכים למנוע החשמלי וכך נוצרים מספר שילובים לטובת צמצום צריכת הדלק. לדברי דאצ'יה יחידת ההנעה הזו חסכונית ב-6% מגרסת ה-Hybrid 140.

עוד יחידת הנעה מוכרת אך משודרגת היא ה-TCe 140, שהינה גרסה מחוזקת של ה-TCe 130 המוצע בדאסטר. כאן ישנו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר, 3 צילינדרים, הזוכה גם לסיוע מיקרו-היברידי ואילו השידוך הוא לתיבה ידנית עם 6 הילוכים.

בעוד לשתי גרסאות ההנעה הללו הנעה קדמית, ישנה גם גרסת הנעה כפולה המשודכת למנועTCe 130, גם כן עם תמיכה מיקרו-היברידית ותיבה ידנית. לגרסת ה-4X4 מערכת בקרת שטח עם 5 מצבים: אוטומטי – לחלוקת כוח בין הצירים בהתאם למהירות והאחיזה / שלג – השולטת על הגדרות בקרת המשיכה והאחיזה לטובת שיפור האחיזה במשטחים חלקים / בוץ וחול – המתאים לסוגי קרקע שונים בעלי מיעוט אחיזה / שטח – מחלק את הכוח בדומה למצב האוטומטי אך מוכוון כשמו לתנאי שטח קשים יותר / חיסכון – המייעל את העברת הכוח בין הסרנים לטובת צמצום צריכת הדלק וכן משפיע גם על עוצמת מערכת המיזוג. כמו כן תוצע גם מערכת בקרת ירידה במדרון הניתנת להפעלה מ-0 ועד 19 קמ"ש.