$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
רגעי שיא בספורט
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
חדשות ושמועות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
דרמה באישום נגד פלדשטיין: יעמוד לדין בגין פגיעה בביטחון המדינה
21.11.24
כמעט 0 מעלות בירושלים: הכל על גל הקור שיגיע בשבוע הבא
21.11.24
שיהיה בהצלחה: לינוי אשרם ובן הזוג עוברים לגור יחד
21.11.24
124 המדינות שכפופות ל"אמנת רומא" - אליהן נתניהו וגלנט לא יכולים לטוס
21.11.24
בעל הבית השתגע: ב.מ.וו ואלפין הופכות רעיון למציאות
בעידן בו כל יצרן מנסה להתבלט על פני רעהו, עוד ועוד דגמי קונספט עושים את דרכם אל רצפת הייצור ויש לזה יתרונות - אבל זול זה לא הולך להיות
עמית מרצ'לי
14.10.24 - 15:35
תגיות:
אלפין
,
ב מ וו
Getting your
Trinity Audio
player ready...
ב.מ.וו שחשפה רק בחודש מאי האחרון את הטארגה המרהיבה ״סקיי-טופ״ כמכונית קונספט, מורידה אותה לייצור בכמות מצומצמת במיוחד ותג מחיר שמרחיק אותה מהישג ידם של רבים. גם לאלפין יש יומרות להביא לייצור, בתוספת שינויים קלים, את פרשנותה לקרוסאובר משפחתי-ספורטיבי בדמות הקונספט A390_β וזה נפלא, אך גם הפעם הדבר לא צפוי לבשר טובות לחשבון הבנק שלכם.
למסלול המירוצים ולאסוף מהחוגים
חושבים שכל הקרוסאוברים נראים אותו הדבר? גדולים, מסורבלים ועמוסים בחיפויי פלסטיק בניסיון לייצר מראה ״קשוח״, ובכן באלפין חושבים אחרת כשהם משיקים את ה-A390_β שהיא בעצם הצצה קונספטואלית לעבר דגם חשמלי חדש, שני במספר של אלפין, שעתיד לעלות אל רצפת הייצור בשנה הבאה ולנסות לקחת את כל הדברים הטובים שאהבנו ב-A110 הספורטיבית, ולהביא אותה אל חיי המשפחה.
חיצונית תמצאו פסי תאורה מלפנים ומאחור אשר יוצרים את חתימת האור החדשה של אלפין, ולהם מתווסף אלמנט עיצובי בהשראת ״אוסף של משולשים״. בחלקה האחורי החזון החשמלי נעלם לרגע ואת מקומו תופסת יומרה ספורטיבית בדמות סנפירי כריש, אורות חירום אנכיים ודיפיוזר אחורי ענק. צללית הצד חושפת חישוקי ענק מוארים בגודל ״22 מלפנים ו-״23 מאחור שסביר להניח שלא ימצאו את דרכם אל גרסת הייצור.
ואם באלמנטים עיצוביים שלא יעשו את דרכם אל הגרסה הסדרתית עסקינן, תא הנוסעים של האלפין הוגדר כ-״קונספטואלי במכוון״, כלומר מקום בו מעצבי החברה הרשו לעצמם להתפרע באופן מיוחד. זה מתבטא כבר במושבי המכונית המתכווננים בהתאם לשני מצבי נהיגה מובחנים ועשויים מסיבי פחמן עם משענות ראש בהדפסה תלת-מימדית, וממשיך אל גלגל ההגה הקריסטלי שעוצב בהשראת רכבי פורמולה 1. יש גם לוח מחוונים דיגיטלי המורכב משלוש מסגרות זכוכית והפרדה מלפנים בין אזור הנהג לנוסע - זה קרוסאובר משפחתי, זוכרים?
באשר ליחידת ההנעה המוטמעת ברצפת המכונית תאלצו להתאזר בסבלנות לגרסת הייצור, אך באלפין ציינו כי ה-A390 יתבסס על פלטפורמת AmpR Medium של קבוצת רנו-ניסאן, המשרתת כבר היום את ליין הדגמים החשמלי מתוצרתם. עוד נחשף כי האלפין צפויה לעשות שימוש בשלושה מנועים חשמליים, שניים על הציר האחורי ואחד מלפנים, מה שיאפשר הנעה כפולה לא קבועה ופיזור מומנט דינמי.
אנשי אלפין הוסיפו כי הקונספט שיוצג באופן רשמי בתערוכת הרכב בפריז השבוע יהיה נאמן ב-85% לגרסה הסדרתית, ולנו נותר רק לחכות ולראות כיצד נראה החזון המשפחתי של המותג כשהוא יירד מפס הייצור הישר אל אולמות התצוגה.
ההמתנה משתלמת (או שלא)
בחודש מאי השנה, חשפה ב.מ.וו במסגרת תערוכת הרכב ״קונקורס ד׳אלגנס״ קונספט דו-מושבי מרהיב תחת המיתוג ״סקיי-טופ״ (Skytop) המבוסס על ה-M8 קומפטישיין קבריולט. עוד כשהוצגה, נראתה הסקיי-טופ בעבור רבים מוכנה לייצור סדרתי ורמיזותיה של ב.מ.וו כי בכוונתה לייצר אותה בכמויות מוגבלות תרמה גם היא להתעניינות מצד קהל הלקוחות הפוטנציאליים. כעת, אישרה ב.מ.וו באופן סופי שהדגם הייחודי עתיד לעלות לייצור במהדורה מוגבלת של 50 יחידות בלבד.
עיצוב המכונית ייצא אל כבישי העולם כמעט ללא שינויים מהותיים. כך לדוגמה, החזית המחודדת המדגישה פנסי לד דקיקים וקווים חדים המתמשכים לאורך צידי המרכב נותרו בדיוק כשהיו. כדי לחסוך עוד קצת במשקל גג בתצורת ״טארגה״ העטוף בדיפון עור בגוון חום ניתן לפירוק ידנית, ולאחסון פשוט באזור ייעודי בתא המטען. הצביעה הכסופה שהוצמדה אל גרסת הקונספט, עשתה את דרכה גם אל גרסת הייצור והיא מסתמנת כאפשרות היחידה שמוצעת לרוכשי המכונית.
רגע לפני שתצללו אל חלל הנוסעים יהיה עליכם ללחוץ על כפתור הממוקם בקצה המוזהב של חלונות הצד, אשר בא כתחליף לידיות הדלתות המסורתיות. תא הנוסעים לעומת כל הפאר העתידני שהוזכר עד כה, מציג עיצוב קלאסי המוכר לנו מיתר ליין הדגמים של ב.מ.וו. הוא עטוף גם הוא כולו בחיפויי עור בגוון חום עשיר, ומאובזר בין היתר בבורר הילוכים קריסטלי ובמסכי מולטימדיה המריצים את ממשק ההפעלה החדיש ביותר של המותג.
כאמור, מתחת למכסה המנוע תמצאו את יחידת ההנעה המוכרת מה-M8 קומפטישיין קבריולט בנפח 4.4 ליטר V8 טווין-טורבו ובהספק 625 כ״ס, המועברים לכל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת שמונה הילוכים הילוכים אוטומטית ומאיצה את המכונית ל-100 קמ״ש תוך 3.3 שניות בלבד.
כל 50 היחידות שהוקצו למשלוח הראשון נמכרו מראש ולפי שעה לא ברור אם בכוונת המותג לפתוח גל הזמנות נוסף. יתרה מזאת, ואולי כדי להעלות את מידת הנחשקות שלה בקרב הטהרנים, ב.מ.וו לא חשפה את תג המחיר ממנו יאלצו להיפרד רוכשי הסקיי-טופ, שעל-פי הערכות מסתכם בלמעלה מ-2 מיליון שקל לפני מיסים.
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-
WhatsApp
הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>>
ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp
ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!