$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טעימה ראשונה. צפו: התלת גלגלי של קאן-אם

נסענו לנזרה לקבל טעימה מהתלת גלגלי של קאן-אם שיחלו יבוא סדיר בחודשים הקרובים עם שאלה פתוחה: האם זו מכונית, אופנוע, טרקטורון או שילוב של הכל?

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן  27.10.24 - 14:29
Getting your Trinity Audio player ready...

תגיות: קאן אום

זאת הייתה נסיעת התרשמות תחת הכותרת "החוויה של BRP", למי שלא מכיר BRP היא חברת ענק קנדית, המיוצגת בישראל באופן רשמי ע"י "עופר אבניר" שכוללת כמה מהמותגים הנחשקים ביותר בעולמות האקסטרים ובהקשר המקומי אלו בעיקר אופנועי הים של סידו, כמובן המאבריק X3 החייתי אבל גם טרקטורונים ובקרוב גם כלים תלת גלגליים ספורטיביים בשם ספיידר ורייקר.

התלת גלגלי של קאן-אם כבר נחתו בישראל תחת יבוא מקביל אבל נמצאים כאן במספר יחידות מאוד מצומצם. ההגדרה הרשמית של הכלי הוא L1, תלת גלגלי, אבל ההגדרה שלו עלולה קצת להטעות שכן מדובר בתלת עם צמד גלגלים קדמיים מאוד רחבים וגדולים וגלגל אחד שמנמן מאחורה בגודל של 15 או 16 אינצ' שאחראי להורדת הכוח ודחיפה קדימה דרך רצועה (ספיידר) או ציר הינע (רייקר). הוא כולל כידון אבל ללא ידיות ברקס אלא רק רגלית ברקס שאחראית לבלימה משולבת של כל שלושת הגלגלים, יש לו כידון רחב למדי, תנוחת ישיבה של כורסה (בספיידר גם למורכב) מאשר אופנוע בקיצור ייצור כלאיים שטרם חוויתי והסקרנות הייתה בשמים.


 

במסגרת האירוע שכלל רכיבה על מגוון כלים של BRP ומספר כתבות שיתפרסמו בתוכנית עולם הרכב בשבועות הקרובים, קיבלנו טעימה קטנה לשני הכלים המרכזיים שינחתו בישראל בחודשים הקרובים ביבוא סדיר ויכללו מגוון מאוד גדול/מוגזם/הזוי של אבזור ודגמים. "הספיידר" הוא כלי גדול ומגושם למדי בחלק מהגרסאות, סוג של גולדווינג על שלושה גלגלים. הוא מאכלס מנוע רוטקס שלושה צילינדרים בנפח 1330 סמ"ק המפיק 117 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים חצי אוטומטית, הוא הוצג לראשונה בשנת 2007 ומאפשר אין סוף אפשרויות והתאמות אישיות כעומק הכיס ונועד בעיקר לחבר מועדון ה"פיל" (פחות ירושה לילדים) שעבדו קשה כל החיים שלהם ולקראת הפנסיה רוצים לסחוט כל רגע של הנעה מהחיים עם מינימום סיכון ומקסימום הנאה עם כלי שיוט נוח המאפשר יכולות העמסה מכובדות לצד יציבות של, כמעט, מכונית אבל עם תחושה של משהו בין אופנוע למכונית קבריולה. 
מהעבר השני "הרייקר" שנחשף 10 שנים מאוחר יותר והוא למעשה כלי קטן יותר, פחות טכנולוגי עם מנוע צנוע יותר, רוטקס שלושה צילינדרים בנפח 900 סמ"ק המפיק 80 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה CVT. הכלי הזה הוא למעשה כרטיס הכניסה לעולמות התלת של קאן-אם ונועד לחברה הצעירים/צעירים בנפשם, שמחפשים כלים זולים ויותר "מאגניבים". גם הרייקר מאפשר כמות בלתי נגמרת של אפשרויות אבזור והתאמות אישיות והוא פשוט נראה פנטסטי כמעט בכל גרסה שפגשנו, ראלי, F3 וספורט.
כיוון שהרכיבה ארכה נטו 30 דקות ורובה הייתה בין הרחובות הצפופים של הכפר נזרה, המפורסם הודות לגלי הענק שפוקדים את חופיו, וכללה רכיבה על כמה כלים, נציין כי לא מדובר כאן ברכיבה מבחן, אפילו לא קרוב. מדובר ברכיבה טעימה על הכלים וניסיון להבין כיצד הם מרגישים על הכביש וגם את זה בקושי הצלחנו לפצח. ברגע שהכלים יגיעו ארצה ניקח אותם לרכיבה ארוכה בתוואי משתנה ונקבל תובנות ברורות ונכונות יותר. 
אם הגעתם עד כאן אתם בוודאי שואלים על המחיר, זול הוא לא יהיה! מדובר בכלים יקרים למדי שלא יכנסו תחת הקיטלוג "תמורה לכסף". בעולמות האלה, של כלים סופר אמוציונליים המונח "תמורה לכסף" פחות רלוונטי גם מהסיבה שאין לכלי הזה ממש תחרות ומקור להשוואה כרגע. עוד מוקדם לדבר על המספרים אבל אם הייתם מבקשים מאתנו להעריך כמה הכלים הללו יעלו בישראל ביבוא סדיר היינו משערים שהרייקר יתחיל סביב 130-140 אלף שקלים, כשעל הספיידר תוסיפו עוד 100אלף שקלים נוספים וזה לפני בחירת רמת גימור ותוספת של אבזור.

דבר אחד כבר אפשר לומר על הכלים הללו בוודאות, הם מיוחדים מאוד ומגנט של מצלמות ותשומת לב.