דונגפנג מוטור היא יצרנית ענק סינית שהוקמה ב-1969 ומחזיקה כיום במספר מותגים המוכרים גם בשוק הישראלי, וביניהם "וויה" היוקרתי, M-Hero לשטח, פורת'ינג (הנמצאת בזיכיון של UMI), ואילו כעת מצטרף מותג הבית "דונגפנג", גם הוא תחת היבואנית הנוכחית, מטרו מוטור. בעתיד הקרוב זיכיון מותג דונפנג (למעט פורת'ינג כאמור) יעבור לידי "דלק מוטורס" .
בינתיים, מטרו מוטור ממשיכה על-פי התוכניות ולאחר שהיא משווקת מזה כשנה את ווייה Free ובהמשך הצטרף המיניוואן Dream, ובחודש שעבר הציגה את רכב השטח M-Hero 1, כעת הגיע תורה של מכונית חשמלית ועממית יותר – דונגפנג BOX, סופר-מיני חשמלית במחיר של 113,990 שקל (18% מע"מ) ובמחיר השקה של 109,900 שקל עד לסוף ינואר, מה שגם הופך אותה לזולה בישראל. כמו כן לדגם אחריות של 5 שנים או 100 אלף ק"מ ועל הסוללה 8 שנים או 160 אלף ק"מ (המוקדם מביניהם).
VIDEO
ה"בוקס" היא מכונית סופר-מיני, ובהשוואה לסופר-מיני חשמלית אחרת ששווקה כאן, אופל e קורסה, הבוקס קצרה ב-2.5 ס"מ (4.03 מ'), רחבה ב-6.5 ס"מ (1.81 מ'), גבוהה ב-14 ס"מ (1.57 מ') ובסיס הגלגלים ארוך ב-12 ס"מ (2.66 מ'), כמו גם תא המטען שגדול ב-17 ליטר (326 ליטר).
תצליח לעורר את סגמנט הסופר מיני החשמליות?
יחידת הנעה ל-BOX מנוע בהספק צנוע של 95 כ"ס עם הנעה קדמית, ההאצה ל-100 קמ"ש ב-10.6 שניות ומהירות מרבית של 140 קמ"ש.
הסוללה בקיבולת של 42.3 קוט"ש (40 קוט"ש נטו), מאפשרת טווח נסיעה של 310 ק"מ בין טעינות. מטען פנימי 6.6 קילוואט, כך שטעינה ביתית אורכת כ-7 שעות, וטעינה מהירה אפשרית בהספק של 50 קילוואט, כך שמ-30% ל-80% תמתינו 30 דקות לפחות. כמו כן ל"בוקס" טכנולוגיית V2L.
אם גם הפעם נשווה לאותה אופל קורסה חשמלית, ה"גרמניה" הייתה חזקה ב-41 כ"ס, מהירות מרבית גבוהה ב-10 קמ"ש, בעלת סוללה גדולה ב-6.3 קוט"ש (נטו), טווח נסיעה ארוך ב-39 ק"מ, מטען פנימי 7.4 קילוואט וטעינה מהירה בקצב כפול של 100 קילוואט.
מאובזרת, אך טרם נבחנה במבחן הריסוק האירופאי
אבזור ובטיחות לדונגפנג BOX רמת גימור אחת הכוללת כניסה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי "5, מסך מולטימדיה "12.8 (קישוריות לטלפון בהתקנה מקומית) משטח טעינה אלחוטית, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמות היקפיות, ריפודי עור (סינטטי), מושב נהג מתכוונן חשמלית עם זיכרונות, חימום ואוורור, תאורת אווירה וחישוקי "17. תוספת לצבע סגול או צהוב בעלות של 3,000 שקל.
בסעיף הבטיחות נמצא את המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית עם בקרת מהירות חכמה והתרעת עייפות. נציין כי בשלב זה ה"בוקס" טרם נבחנה במבחן ריסוק אירופאי או אמריקאי.