לפני קצת פחות משנה הציגה אאודי את ה-Q6 האירופאי ששייך למשפחת ה-e-tron החשמלית ומבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי, ה-PPE (פלטפורמת פרימיום חשמלית) שהוצגה קודם בפורשה מקאן EV, וגם התרשמנו ממנו בהשקה הדינאמית. כעת, החלה צ'מפיון מוטורס, היבואנית המקומית בשיווקו בישראל, גם בגרסת ה-SQ6 e-tron החזקה, בעוד תצורת ה"ספורטבק" דמויית הקופה צפויה להגיע ארצה באפריל-מאי.
נזכיר כי לעומת אאודי Q8 e-tron ה-Q6 קצר ב-14.4 ס"מ ((4.77 מ') ובסיס הגלגלים קצר ב-2.9 ס"מ (כ-2.9 ס"מ). תא המטען בנפח 526 ליטר וישנם 64 ליטר נוספים בתא המטען הקדמי.
סוללה בקיבולת של עד 94.9 קוט"ש וטווח נסיעה של עד 579 ק"מ
יחידות הנעה
ה-Q6 אי טרון יוצע בישראל עם 4 יחידות הנעה ולכולן סוללה בארכיטקטורת 800 וולט. לגרסת הכניסה "45" יש מנוע יחיד והנעה אחורית, הספק של 252 כ"ס והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-7.0 שניות. הסוללה בקיבולת 75.8 קוט"ש (נטו) מאפשרת טווח נסיעה של 524 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית בהספק של 225 קילוואט והיא אורכת 21 דקות (10%-80%), טעינה ביתית, מטען פנימי 11 קילוואט, אורכת 8 שעות (0%-100%).
יחידת ההנעה השנייה היא ה-"50", ולה גם כן מנוע יחיד והנעה אחורית, אך ההספק חזק יותר ועומד על 306 כ"ס ובהתאם ההאצה ל-100 קמ"ש קצרה יותר ועומדת על 6.7 שניות. עוד שדרוג נוגע לסוללה שגם היא גדולה יותר ובקיבולת של 94.9 קוט"ש (נטו) המאפשרת טווח נסיעה של 579 ק"מ. טעינה מהירה בהספק גבוה יותר של 270 קילוואט מאפשרת טעינה בזמן קצר יותר של 21 דקות (10%-80%), אך טעינה ביתית היא כמובן איטית יותר ואורכת 10 שעות (0%-100%).
לגרסת ה-SQ6 הספק של עד 516 כ"ס
הגרסה הבכירה של ה-Q6 e-tron היא ה-"55 קוואטרו" ולה כאמור הנעה כפולה בזכות מנוע חשמלי קדמי היוצר הספק משולב של 387 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש זריזה במיוחד של 5.9 שניות (יחסית לרכב שמשקלו מעל ל-2.3 טון). הסוללה בקיבולת זהה של 94.9 קוט"ש כשטווח הנסיעה בין טעינות קצר יותר כמתבקש ועומד על 561 ק"מ. זמני הטעינה זהים לגרסת ה-"50".
גרסת הקצה היא ה-SQ6 אי-טרון קוואטרו, כאשר היא מצוידת כמובן בהנעה כפולה והספק מרשים של 489 כ"ס ועד 516 כ"ס במצב "בוסט", כשאז ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.3 שניות בלבד. הסוללה בקיבולת זהה לגרסאות הבכירות, כאשר טווח הנסיעה לשוק הישראלי טרם פורסם אך צפוי כמובן להיות נמוך מזו של גרסת ה-"55 קוואטרו".
רשימת אבזור ארוכה גם בגרסת הכניסה שעולה מעל לחצי מיליון שקל
רמות גימור
לגרסאות ה-"45" וה-"50" ישנן שתי רמות גימור לכל אחת, עם הבדלים ביניהן. אבזור הכניסה עשיר וכולל את המסך הקעור המורכב מלוח המחוונים בגודל "11.9 וממסך המולטימדיה בגודל "14.5, מול הנוסע ישנו מסך מגע נוסף בגודל "10.9, עוד נמצא משטח טעינה אלחוטי, מצלמות היקפיות, בקרת אקלים תלת-אזורית, הגה מחומם, ריפודי עור, מושבים מתכווננים חשמלית, מחוממים ועם זיכרונות לנהג, גג פנורמי, מערכת שמע עם 10 רמקולים, תא מטען חשמלי, תאורת מטריקס-לד עם מערכת שטיפה, חישוקי "19 ועוד.
לגרסת ה-"50" יש גם תצוגה עילית עם מציאות רבודה, תאורת אווירה מורחבת יותר, חישוקי "20 ומערכת שמע של "בנג & אולפסן" עם 16 רמקולים.
על כך ניתן להוסיף את חבילת "טק" הכוללת מתלי אוויר, תאורת דיגיטל לד מתקדמת אם אפשרות בחירת חתימת התאורה וכוונון חשמלי להגה.
נראה כמו אאודי גם מאחור
בגרסת ה"55 קוואטרו" תמצאו את כל הרשום מעלה (כולל הקיים בחבילת "טק") וכן אוורור למושבים הקדמיים, שדרוג הספק למערכת השמע ותוספת של עוד 4 רמקולים המשולבים במשענות הראש, וחבילת השחרה חיצונית.
ב-SQ6 אי-טרון קוואטרו תמצאו את כל רשימת האבזור שהוזכרה, מאפייני עיצוב ספורטיביים יותר מבחוץ כמו פגושים אגרסיביים יותר, קליפרים אדומים, חישוקי "21 וכמובן גם מבפנים, זאת לצד כיול ספורטיבי למתלי האוויר ותגבור צלילי ספורטיבי ממערכת השמע.
בתחום הבטיחות נוכל למצוא מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות שהקנו לו ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי שנערך בספטמבר 2024.
אאודי Q6 אי טרון – מחירון:
אאודי Q6 אי-טרון 45 יעלה 501,900 שקל
אאודי Q6 אי-טרון 45 עם חבילת Tech יעלה 520,900 שקל
אאודי Q6 אי-טרון 50 יעלה 550,500 שקל
אאודי Q6 אי-טרון 50 עם חבילת Tech יעלה 569,500 שקל
אאודי Q6 אי-טרון 55 קוואטרו יעלה 636,500 שקל
אאודי SQ6 אי-טרון קוואטרו יעלה 687,100 שקל