הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בטעם של פעם: הסיטרואן הננסית בגרסת רטרו

ערכת רטרו שמגיעה היישר מאיטליה תחזיר עשורים לאחור את הננסית החשמלית של סיטרואן, עליה תוכלו לנהוג בחלק ממדינות אירופה כבר מגיל 14. כמה זה עולה והאם בכלל נראה אותה בישראל?

עמית מרצ'לי   16.02.25 - 08:22
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן

אולי חלקכם פספסתם את סיטרואן אמי (Ami), העירונית החשמלית והקטנטנה, שיש שיגידו גם "היציאה" החזקה ביותר של העשור האחרון מהמותג שחרט על דגלו את ערך החדשנות. לאמי ממדים מזעריים ומקום לשני נוסעים; אורכה 2.41 מטר בלבד והיא מונעת על-ידי מנוע חשמלי בהספק 8 כ״ס, ועם מהירות מרבית של 45 קמ״ש עד לטווח של 75 ק״מ. בנוסף, בשל הנתונים היבשים, היא מאושרת לשימוש גם ללא רישיון נהיגה מלא (ומוגדרת כאופנוע 4 גלגלי), כך שבצרפת תוכלו לצאת עליה לסיבוב כבר מגיל 14 ובגרמניה מגיל 16 לשם השוואה.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

סדנת קאסלני  (Caselani) האיטלקית, הידועה בחיבתה לשחזורים מודרניים לדגמי סיטרואן המסחריים, מציעה כעת ללקוחותיה קיט ייעודי תחת המיתוג "Type-Ami" שיחזיר את הממתק המוטורי עשורים לאחור. מחלקת העיצוב שילבה אלמנטים היסטוריים מובהקים מה-Type H המסחרי, עם חזית מלבנית שבתוכה סמל השברונים המקורי, קשתות צד מחורצות וחישוקי פלדה בסגנון רטרו. הדבר המעניין הוא שמכלולים אלו לא פגעו בנתון המשקל, שנותר קצת יותר מ-470 ק״ג.
אנשי הסדנה ישמחו להתאים עבורכם את האמי עם אפשרויות צביעה בגווני פסטל בגימור מבריק או מאט, ואופציה לצביעה נפרדת לגג ולחישוקי הגלגלים. לא זאת בלבד, תוכלו לשדרג לריפודי עור טבעוני למושבים וארגז אחסון על הגג, אשר עשוי לפגוע במקדם הגרר ולגרוע מטווח הנסיעה המוגבל ממילא, רק אומרים.

תג המחיר של סיטרואן אמי בצרפת עומד על 6,000 אירו לפני תוספות, שהם 24,000 שקלים בקירוב וסיטרואן אף ייצרו לה גרסת באגי שובבה, אבל אנחנו בענייני רטרו היום והטייפ-אמי תוצע ישירות מסדנת קאסלני במחיר של 11,390 אירו, בעוד לקוחות קיימים יוכלו לרכוש את קיט העיצוב בסכום של 6,040 אירו, כולל הרכבה - לא מעט כסף, מה שמזכיר לנו שאין משאב יקר יותר מהזמן שחולף. ומה בנוגע אלינו? לפי שעה עדיין קיימים פערים בהבאת הדגם ארצה בנושאי רישוי והתקנת מזגן כדי לענות על צרכי השוק והאקלים הישראלי.