הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מתחרה מוזל ל-NIO? הכירו את מותג IM שינחת בקרוב בישראל

IM הוא מותג הקצה היוקרתי מבית SAIC (מקסוס, MG) שישלח לכאן SUV ומכונית סדאן חשמליות עם הספקים של עד 776 כ"ס וטווחי נסיעה של עד 700 ק"מ. מה עוד צריך לדעת?

רן סגל   23.02.25 - 11:49
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
קבוצת לובינסקי (פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS ו-MG) תצטרף לשורותיה מותג סיני נוסף, גם הוא מבית SAIC, בעלת הבית של MG, והפעם מדובר במותג פרימיום העונה לשם IM שמשמעותו - Intelligence in Motion והוא הוקם בשיתוף פעולה עם קבוצת Alibaba וחברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech.

שיווק המותג הצעיר, שהוקם רק לפני קצת יותר מ-4 שנים, נבחן כבר בעבר וכעת הוא מקבל מועד הגעה רשמי, כאשר במהלך הרבעון השלישי של השנה ינחתו כאן שני דגמים מתוך ארבעה של המותג, ולהם גם תקינה אירופאית.

מותג IM מזכיר באופיו את NIO עם דגש טכנולוגי לצד יחידות הנעה וסוללות דומות בין קו הדגמים. ב-IM מדגישים את השימוש בבינה מלאכותית לטיוב המערכות השונות ולא רק מערכות הבטיחות, אפשרות להיגוי אחורי עד 12 מעלות ויצירת רדיוס סיבוב קטן של פחות מ-5 מ', פלטפורמה "דיגיטלית" מתקדמת, כזו שגם סייעה ל-IM5 להשיג נתון מהירות של 90.96 קמ"ש במבחן התחמקות ממשכשול - מבחן האייל (Moose Test), כמו גם פיתוח סוללות מצב מוצק בסיוע CATL במתח 800 וולט עם כושר טעינה של עד 396 קילוואט, המעניק יכולת טעינה של 200 ק"מ ב-5 דקות ומעל ל-350 ק"מ ב-10 דקות בלבד.

IM6
הדגם הראשון הוא D-SUV בשם IM6 שיתחרה באקספנג G6, טסלה מודל Y ודומיהם. העיצוב החיצוני מזכיר שילוב בין טסלה מודל Y היוצאת בחלקו הקדמי ואסטון מרטין DBX בחלקו האחורי. אורכו 4.91 מ', רוחבו 1.99 מ', גובהו 1.67 מ' ובסיס הגלגלים עומד על 2.95 מ'.

ה-IM6 מצויד במספר יחידות הנעה, גרסת הנעה אחורית בעלת הספק של 335 כ"ס ו-6.4 שניות ל-100קמ"ש, ולה סוללת LFP בקיבולת של 75 קוט"ש, המאפשרת טווח נסיעה של 460 ק"מ.

לצידה תוצע גרסת הנעה אחורית חזקה יותר, בהספק של 508 כ"ס עם 5.4 שניות ל-100 קמ"ש אך לה גם סוללה גדולה יותר (NCM) בקיבולת של 100 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 610 ק"מ.

בראש ההיצע ממוקמת גרסת הביצועים, בעלת צמד מנועים והספק משולב של 776 כ"ס (מנוע קדמי 268 כ"ס) עם האצה ל-100 קמ"ש ב-3.48 שניות. הסוללה זהה והטווח עומד כאן על 520 ק"מ.

תא הנוסעים יכלול שלושה מסכים, האחד בגודל "26.3 המשמש כלוח המחוונים ומסך המולטימדיה, מסך "15.5 מול הנוסע ומסך "10.5 בקונסולה המרכזית המשמש לתפעול בקרת האקלים, המושבים ועוד, אלו פועלים בסיוע שבב Qualcomm Snapdragon 8295 ומערכת . IMOS super smart cabin לצד זאת תוצע מערכת שמע עם 20 רמקולים ומערך בטיחות מקיף.
IM5
המכונית השנייה מתברגת לקטגוריית המנהלים ותתחרה כמובן באקספנג P7 וטסלה מודל 3. העיצוב החיצוני שומר על שפת העיצוב המותגית ומצליח להשיג מקדם גרר נמוך של 0.226 Cd. אורכה 4.93 מ', רוחבה 1.96 מ', גובהה 1.47 מ' ובסיס הגלגלים זהה ל-SUV ועומד על 2.95 מ'.

ה-IM5 תציע גם היא מספר יחידות הנעה. הנעה אחורית בהספק של 290 כ"ס, 5.4 שניות ל-100 קמ"ש וסוללת LFP בקיבולת של 75 קוט"ש המאפשרת 490 ק"מ.

גרסת הנעה אחורית חזקה יותר, בהספק של 402 כ"ס ו-5.0 שניות ל-100 קמ"ש ולה גם סוללה גדולה יותר (NCM) בקיבולת של 100 קוט"ש עם טווח מרשים של 700 ק"מ ויותר.

לגרסת הביצועים מנוע נוסף מלפנים, בשילוב דומה ל-IM6, עם 508 כ"ס מאחור ו-268 כ"ס מלפנים והאצה ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות בלבד. 

גם כאן תא הנוסעים שומר על הקשר המותגי, עם מסך רוחבי "26.3 ומסך תפעול בקונסולה בגודל "10.5 וכן מערכת שמע עם 20 רמקולים.