ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוקדמות מונדיאל 2026
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
יציע הכסף - בשיתוף מור בית השקעות
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
משחק קבוצתי
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
הניצחון באוויר
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
חדשות ושמועות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
פעם שלישית בשבוע: גורת אריות אותרה בנגב
12.03.25
ממצאים מחרידים: מחנה השמדה מאולתר נחשף במערב מקסיקו
12.03.25
"הגנו על שפיותכם": הכוכבת ההוליוודית שעוזבת את ארה"ב בגלל טראמפ
12.03.25
איום טרור בגרמניה: צעיר נעצר בחשד לתכנון פיגוע בבית כנסת בעיר האלה
12.03.25
מגן מסך: החשמלית של שיאומי התרסקה
תקרית מסלול ראשונה לרכב העל החשמלי שיאומי SU7 Ultra מעלה דאגות בנוגע לבטיחות של מכונית העל היומרנית
כפיר כשריאן
10.03.25 - 09:38
תגיות:
רכב חשמלי
,
שיאומי
,
שיאומי SU7
Getting your
Trinity Audio
player ready...
השיאומי SU7 Ultra העוצמתי עם 1,526 כוחות סוס, התרסק במסלול בסין זמן קצר לאחר שהחל להימסר ללקוחות ראשונים בסין. בסרטון סרטון שפורסם ברשתות החברתיות הסיניות נראה כי הרכב מתנגש בקיר צמיגים במהירות של מעל 120 קמ"ש, כתוצאה מבלימה מאוחרת מדי או מכשל אחר שנמצא תחת בדיקה. ההתנגשות גרמה לנזק משמעותי לחזית הרכב שסיים את חייו מוקדם מהצפוי, מהעבר השני כריות האוויר הקדמיות נפתחו והגנו על הנהג. אירוע חמור זה זה מעלה שוב את שאלת בטיחות כלי הרכב של שיאומי, במיוחד בשימוש במסלול ובאופן כללי ברכבים חשמליים עתירי מומנט כשאלו מגיעים לידיים לא מיומנות
הסטנדרט של שיאומי: ביצועים קיצוניים, ומה עם בטיחות?
ערב ההשקה, שיאומי הדגישה כי ה-SU7 Ultra מיועד לנסיעה במסלול, אך יחד עם זאת המליצה בחום לבעלים לקחת חלק באימוני נהיגה רשמיים טרם כניסתם למסלול ודחיקת המכונית לקצה, ספק אם הרוכש הספציפי אכן היה קשוב לבקשת החברה. מייסד ומנכ"ל שיאומי אוטו, ליי ג'ון, הדגיש את חשיבות הבטיחות וציין כי הדגם יוצא מהמפעל עם מגבלות תוכנה על מהירות ותפוקת כוח, המוסרות לאחר נסיעה של 300 ק"מ. הגבלות אלו נועדו למנוע תאונות. לא בלבד זה אלא ששיאומי מציעה אימוני נהיגת מסלול לכל בעלי ה-SU7 Ultra כדי להבטיח הבנה טובה יותר של הרכב, התגובות, המשקלים ו... הבלימה.
איך הבטיחות של רכבי העל?
כש-1,526 כ“ס מתרסקים על המסלול...
על הצד הטכני: SU7 Ultra כרכב ביצועים אולטימטיבי
ה-Xiaomi SU7 Ultra הוא סדאן חשמלי המספק ביצועיי על, הוא מצויד בשלושה מנועים חשמליים, המספקים יחד 1,526 כוחות סוס ומומנט של 180 קג"מ. ה-SU7 Ultra מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-1.98 שניות ומגיע למהירות מרבית של מעל 359 קמ"ש. ספוילר אחורי רחב ודיפיוזר אחורי אקטיבי תורמים ליכולות האווירודינמיות של הרכב, ומספקים 285 ק"ג של כוח הצמדה במהירויות גבוהות.
ספק אם התאונה תחקר ע"י שיאומי עצמה כיוון שמדובר במכונית של אדם פרטי אך אולי מישהו בשיאומי יבין את הפוטנציאל הקטלני (גם בהיבט המיתוג) של המכונית ויחייב בחוזה את הנהגים להכשרה מתאימה. לנו בראש עולה רק שאלה (צינית) אחת, האם מגן מסך היה מונע את הנזק?