הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בנזין וגם חשמל: מרצדס CLA החדשה

מרצדס חשפה את הדור השלישי לקופה ארבע דלתות הקומפקטית עם פלטפורמה חדשה שתישא מנועי בנזין חדשים לצד הנעה חשמלית מלאה עם טווח שנושק ל-800 ק"מ. מתי אצלנו?

רן סגל   16.03.25 - 11:05
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
מרצדס CLA הוצגה לראשונה בתחילת 2013 והייתה למעשה לגרסת הקופה ארבע דלתות של ה-A קלאס מהדור השלישי, ובהמשך אף הוצגה לה גרסת שוטינג ברייק שקרצה ל-CLS הגדולה. הדור השני מ-2019 המשיך באותה המסורת וכעת הציגה מרצדס את הדור השלישי, אך למעשה הפעם הוא מגיע לפני ה-A קלאס ומתבסס גם על פלטפורמה חדשה לגמרי (MMA) שתאפשר מנועי בעירה פנימית והנעה חשמלית בארכיטקטורת 800 וולט. מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי ה-CLA החדשה צפויה להגיע ארצה ברבעון האחרון של השנה.
עיצוב ותא נוסעים
העיצוב החיצוני הוא אבולוציה מהדור השני, כאשר צללית הקופה המזוהה נשמרת כמובן, בעוד החזית מקבלת את עיצוב הפנסים המוכר משאר דגמיה החשמליים של מרצדס אך עם חתימת תאורה חדשה (שמזכירה את זו של ניסאן ג'וק) וסבכה אטומה בגרסה החשמלית משובצת סמלי הכוכב משלוש הזרועות שגם מוארים בהתאם ואילו גרסת הבנזין תסתפק בגימור כרום. גם מאחור המצב דומה עם יחידות תאורה המחוברות בפס תאורה לרוחב תא המטען ובפרופיל נזהה ידיות דלתות נשלפות.

בהשוואה לדור השני, זו החדשה מציגה צמיחה בממדים. אורכה עומד על 4.72 מ' (+3.5 ס"מ), רוחבה עומד על 1.85 מ' (+2.5 ס"מ), גובהה עומד על כ-1.47 מ' (+2.9 ס"מ) ואילו בסיס הגלגלים עומד על 2.79 מ' (+6.1 ס"מ), מאידך, תא המטען עומד על 405 ליטר (-55 ליטר), אך אל דאגה, כי תא המטען הקדמי מציג נפח מרשים של 101 ליטר.

תא הנוסעים עבר שינוי משמעותי יותר, כאשר אי אפשר להתעלם ממסך ה-Superscreen החדש הכולל לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, מסך מולטימדיה "14 ומסך אופציונלי נוסף מול הנוסע בגודל זהה. אלו כוללים כמובן קישוריות אלחוטיות עדכוני OTA וסייע קולי מבוסס Ai. מאחר ומסך זה תופס את מרבית תא הנוסעים, העיצוב נותר נקי, עם צמד פתחי מיזוג עגולים ומוארים בקצוות, בעוד אלו שבמרכז אופקיים וקונסולת "גשר" בין המושבים.
יחידות הנעה
מרצדס CLA החדשה תוצע בתחילת דרכה עם שתי יחידות הנעה חשמלית. הראשונה 250+ בעלת מנוע יחיד והנעה אחורית שתספק 272 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות לצד מהירות מרבית של 210 קמ"ש. ההנעה החשמלית השנייה עונה לשם 350 ולה הנעה כפולה (4Matic), כאן ההספק כבר מזנק ל-353 כ"ס בזכות תוספת מנוע קדמי כמובן (כ-109 כ"ס), וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות. אגב, למנוע החשמלי שני הילוכים המאפשרים האצות חלקות במהירות נמוכה ויכולת להגיע לאותה מהירות מרבית תוך שמירה על חיסכון בצריכת החשמל, ישנה בחירה בין כמה רמות רגנרציה וכן נהיגה בדוושה אחת.

הסוללה (ליתיום-יון) בקיבולת 85 קוט"ש בעלת צפיפות תאים גבוהה ב-20% לעומת הסוללות הקודמות של מרצדס מאפשרת טווח נסיעה של 694-792 ק"מ (672-771 ק"מ עם ההנעה הכפולה). מטען פנימי 11 קילוואט מאפשר טעינה מלאה במשך 9 שעות וטעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 320 קילוואט והיא אורכת 22 דקות בלבד או אם תרצו תוספת של 285-325 ק"מ (275-315 ק"מ עם ההנעה הכפולה) ב-10 דקות.

בהמשך תציע מרצדס סוללה קטנה יותר בקיבולת של 58 קוט"ש וכן מנועי בנזין חדשים בנפח 1.5 ליטר בעלי 4 צילינדרים וסיוע מיקרו-היברידי, עם הנעה קדמית או כפולה, שישודכו לתיבה כפולת מצמדים עם 8 הילוכים.