הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מקומי: מנועים חדשים לפיג'ו 208 ו-MG3 ולג'ילי יש מסחרית חשמלית

פיג'ו 208 עוברת למנוע מיקרו-היברידי, MG3 תציע מעתה גם מנוע בנזין קונבנציונלי ומחיר אטרקטיבי, ומותג המסחריות של ג'ילי, Farizon, נחת בישראל

רן סגל   09.04.25 - 11:29
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שוק הרכב המקומי בישראל הציג השבוע כמה עדכונים, כאשר באופן שכבר אינו מפתיע, נחת כאן מותג רכב סיני חדש, והפעם Farizon שהינו מותג המסחריות של קונצרן הענק ג'ילי. בנוסף, מכוניות הסופר-מיני פיג'ו 208 ו-MG3 הציגו מנועים חדשים.

פיג'ו 208 – היברידית מתונה
הדור השני של הסופר מיני הצרפתית הגיע לכאן לאחר מתיחת פנים באוגוסט 2024, אך למרות העדכונים ה-208 המשיכה להציע את מנוע ה"פיור-טק" 1.2 ליטר, ולא את מנוע ה-1.2 ליטר מיקרו-היברידי החדש. כעת ה-208 המחודשת זוכה גם בו ותציע הספק משולב של 145 כ"ס ושידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.1 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 22.2-21.7 ק"מ לליטר (תלוי רמת גימור).

בהשוואה למנוע ה"פיור טק" ששודך לתיבה אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים, מדובר בתוספת של 15 כ"ס, קיזוז של 0.6 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש ושיפור של 4.4-4.2 ק"מ לכל ליטר.

ה-208 המיקרו-היברידית תציע כמו גרסת הבנזין שתי רמות גימור שזכו לתוספת אבזור בטיחות כמו התרעת רכב בשטח מת והתרעת תנועה חוצה מאחור. רמת הגימור Allure במחיר של 135,490 שקל (הוזלה של 500 שקל לעומת ה-1.2 הרגיל) וה-GT המאובזרת יותר במחיר של 144,490 שקל (תוספת של 500 שקל).
MG3 – לא רק היברידית
ה-MG3 החדשה נחתה בישראל לפני כחצי שנה והגיע עם יחידת ההנעה ההיברידית החדשה של MG עם רשימת אבזור מכובדת ומחיר ששם את טויוטה יאריס על הכוונת. כעת היא מוצעת גם עם הנעת בנזין קונבנציונלית ומחיר כניסה של 119,888 שקל, מה שגם הופך אותה לסופר-מיני הזולה בישראל. האחריות עומדת על 5 שנים או 150 אלף ק"מ ומרווח הטיפולים של 15 אלף ק"מ או שנה.

למנוע הבנזין נפח של 1.5 ליטר (4 צילינדרים, הספק של 115 כ"ס ושידוך לתיבה רציפה עם 8 הילוכים מלאכותיים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.8 שניות וצריכת דלק של 15.6 ק"מ לליטר.
בהשוואה לגרסתה ההיברידית, הבנזין חלשה ב-79 כ"ס, איטית ב-2.8 שניות בדרך ל-100 קמ"ש, ואילו צריכת הדלק תציע 7.1 ק"מ פחות לכל ליטר.

ה-MG3 בנזין תוצע רק ברמת הכניסה "קומפורט" המציעה לוח מחוונים "7, מסך מולטימדיה "10.25, חיישני ומצלמת רוורס, חישוקי "16 ועוד. מערך הבטיחות מציע את כל המערכות המקובלות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ואורות גבוהים אוטומטיים. כמו כן, נפח תא המטען נותר זהה ועומד על 293 ליטר.
פאריזון סופר-וואן חשמלי
גיאו מוביליטי (מבית קבוצת יוניון) המשווקת את דגמי ג'ילי וזיקר, החלה בשיווק מותג המסחרית של ג'ילי – Farizon, כאשר הדגם הראשון שנוחת כאן הוא ה"סופר וואן". לפאריזון סופר וואן אחריות של 5 שנים או 200 אלף ק"מ ואילו לסוללה עד 250 אלף ק"מ. כמו כן תציע היבואנית גם משאית חשמלית, הפאריזון H9E במשקל 8 טון, המציעה טווח נסיעה של עד 324 ק"מ.

הסופר וואן יציע 3 אורכי מרכב (מ-4.99 מ' ועד 5.99 מ') ו-3 גבהי מרכב (מ-1.98 מ' ועד 2.5 מ'), עם נפחי העמסה המתחילים ב-6.65 קוב ומגיעים עד 13 קוב, כאשר כושר הגרירה מגיע עד 2 טון וכן ישנה אופציה לדלתות אחריות הנפתחות עד 270 מעלות.
המשקל הכולל עומד על 3,500 ק"ג בגרסאות ה-N1 כך שגם בעלי רישיון B שהוצאו אחרי שנת 2007 יכולים לנהוג בו. בגרסאות ה-N2 המשקלים עומדים על 3,510-3,900 ק"ג, כך שנדרש רישיון C.
לסופר וואן הנעה קדמית ומנוע בהספק של 228 כ"ס ונתון מומנט של 34.26 קג"מ. הסוללה בקיבולת של 82.88 קוט"ש ואילו טווחי הנסיעה עומדים על 319-376 ק"מ בהתאם לתצורת המרכב. טעינה ביתית (11 קילוואט) אורכת 9 שעות (15%-100%) ואילו טעינה מהירה (140 קילוואט) אורכת 36 דקות (20%-80%). לגרסת ה-L4H3 סוללת 106.35 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 398 ק"מ, ובמקרה זה טעינה ביתית אורכת 11 שעות וטעינה מהירה אורכת 40 דקות (120 קילוואט).

פאריזון סופר וואן יציע רשימת אבזור מכובדת מאוד על אחת כשמדובר במסחרית. נמצא כאן כניסה והנעה ללא מפתח, מסך מולטימדיה "12.3, לוח מחוונים דיגיטלי, חיישני רוורס ומצלמות היקפיות, ריפוד עור סינטטי, בלם יד חשמלי, חימום ואוורור במושבים, הגה מחומם, חישוקי "16 ומערך בטיחות הכולל את כל המערכות המקובלות וכן בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת פתיחת דלת, זיהוי תמרורים והתרעת עייפות. הסופר וואן נבחן במבחן הבטיחות למסחריות של ארגון הבטיחות האירופאי וקיבל את הציון "פלטינום" הגבוה ביותר.

מחירי הסופר וואן (כולל מע"מ) מתחילים ב-272,990 שקל לגרסת ה-L2H1 ועד 352,990 שקל לגרסת ה-L4H3.