ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוקדמות מונדיאל 2026
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2025
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
יציע הכסף - בשיתוף מור בית השקעות
משחקים באחריות - בשיתוף מפעל הפיס
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
משחק קבוצתי
ספורט אמריקאי
הניצחון באוויר
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
חדשות ושמועות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
חשד: ישראלי בן 45 נרצח בביתו שבלוס אנג'לס
27.04.25
לקראת עלייה ניכרת בטמפרטורות
28.04.25
אחרי תאונת הדרכים, רונה-לי שמעון מעדכנת: "כאובה, סופ"ש מטלטל"
27.04.25
שריפה בנחל פרת: כוחות כיבוי והצלה פועלים לחלץ מטיילים
27.04.25
הפרימיום של צ'רי: הכירו את אקסלנטיקס
לקונצרן צ'רי יש כידוע כמה מותגים, שניים מהם כבר נמכרים בישראל, צ'רי וג'אקו, כשאומודה יצטרף בקרוב, וכעת יש להם מותג פרימיום חדש - EXLANTIX שגם כן צפוי לעשות עלייה
רן סגל
27.04.25 - 10:30
תגיות:
אקסלנטיקס
,
אקסלנטיקס ES
,
אקסלנטיקס ET
,
מכוניות יוקרה
,
רכב חשמלי
Getting your
Trinity Audio
player ready...
צילום: יצרן
יצרניות הרכב הסיניות הן ענקיות של ממש – ג'ילי לדוגמה, שמחזיקה במגוון רחב של מותגים, כולל כאלה אירופאים, או למשל BYD שמפגינה גרף מכירות גלובלי מרשים במיוחד, גם צ'רי היא אחת מאותן ענקיות, כשבארצנו הקטנה אנו מכירים היטב את מותג צ'רי (המיובא ע"י פריסבי) ואת מותג ג'אקו (המיובא ע"י כלמוביל), כששניהם קוצרים הצלחה רבה. לצ'רי יש מותג פרימיום בשם Exceed ובנוסף אליו הציגה גם את Exlantix. מידע ראשוני שהגיע לידי "עולם הרכב" מגלה כי תתג המותג היוקרתי הזה ("פרימיום טק" אם אתם חובבי הכינוי הזה) צפוי להגיע ארצה. אלו דגמים נפגוש?
אקסלנטיקס ES - עיצוב וביצועים באווירה ספורטיבית
אקסלנטיקס ES
ה-ES היא מכונית סדאן גדולה המבוססת על פלטפורמת E0X ומציעה הנעה חשמלית מלאה או כזו פלאג-אין מאריך טווח. כמו כן העיצוב באווירה ספורטיבית בסגנון קופה-ארבע-דלתות, אך לא משהו שלא פגשנו קודם או כזה פורץ דרך, מאידך הצליחו בצ'רי להקנות לאקסלנטיקס EX אווירודינמיות מרשימה והיא השיגה מקדם גרר של 0.205 Cd, טוב משל טסלה מודל 3 למשל עם 0.23 Cd. בהשוואה לאותה מודל 3 למשל, ה-ES ארוכה ב-22.5 ס"מ (4.94 מ'), רחבה ב-4.5 ס"מ (1.98 מ'), גבוהה ב-2.6 ס"מ (1.47 ס"מ) ובסיס הגלגלים ארוך ב-12.5 ס"מ (3.0 מ').
בתא הנוסעים נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "9.2 ומסך מולטימדיה "15.6, מערכת שמע 23 רמקולים, רשימה ארוכה של אבזור כולל חימום, אוורור ועיסוי במושבים ומערך בטיחות מקיף ומתקדם.
העיצוב לא חדשני, אבל רשימת האבזור ארוכה מאוד
יחידות הנעה וביצועים
ל-ES שלוש יחידות הנעה: הנעה אחורית המספקת 313 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות. לגרסה זו סוללה בקיבולת של 77 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 540 ק"מ. לגרסת ההנעה הכפולה הספק של 480 כ"ס וזמן האצה ל-100 קמ"ש של 3.7 שניות.
לגרסת הטווח הארוך, בעלת ההנעה הכפולה והספק זהה, סוללה בקיבולת של 100 קילוואט, וכאן מתקבל טווח מרשים של 610 ק"מ (כל הטווחים בתקן WLTP). מערך האנרגיה בעל ארכיטקטורת 800 וולט, וטעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 255 קילוואט, כך שהיא תוסיף לכם 150 ק"מ ב-5 דקות, כך על-פי היצרנית.
אקסלנטיקס ES תציע מערך מתלי אוויר מתקדמים המתאימים את גובה הרכב בהתאם למצבי הנהיגה או תנאי הדרך וכן הגבהה והנמכה של הרכב לטובת כניסה ויציאה קלה יותר. כמו כן נמצא כאן חישוקים קלים בגודל של עד "21 וכן מערכת בלימה משופרת עם קליפרים קדמיים בעלי 6 בוכנות המאפשרים הגעה לעצירה מוחלטת מ-100 קמ"ש במרחק של 33.1 מטר בלבד.
לגרסת מאריך הטווח שלא צפויה להגיע לישראל בשלב זה, טווח משולב של 1,231 ק"מ וצריכת דלק משולבת של 15.8 ק"מ לליטר.
עד 480 כ“ס ו-3.7 שניות ל-100 קמ“ש
אקסלנטיקס ET
ה-ET הוא רכב פנאי גדול, בעל 5 מושבים, וכמו ה-ES גם הוא מבוסס על פלטפורמת E0X המתקדמת. כמה גדול ה-ET - אורכו עומד על 4.98 מ', רוחבו 1.97 מ', גובהו 1.70 מ' ובסיס הגלגלים עומד על 3.0 מ'. בהשוואה למשל למרצדס EQE SUV ה-ET ארוך ב-11.7 ס"מ, גבוה ב-1.3 ס"מ, רחב ב-3.5 ס"מ ובסיס הגלגלים קצר ב-3 ס"מ. בתוך הרכב נפגוש
אקסלנטיקס ET - יותר גדול ממרצדס EQE-SUV
כבר התרגלנו לתאי נוסעים שכאלה
יחידות הנעה וביצועים
כמו הסדאן, גם כאן יוצעו 3 יחידות הנעה: גרסת הנעה אחורית בהספק של 313 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות ועם סוללת 77 קוט"ש מתקבל טווח נסיעה של 461 ק"מ.
בגרסת ההנעה הכפולה, 480 כ"ס, ההאצה ל-100 קמ"ש מתקצרת לכדי 4.8 שניות וטווח הנסיעה עומד על 411 ק"מ.
בגרסת הטווח הארוך בעלת סוללת 100 קוט"ש והנעה כפולה, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.6 שניות ואילו טווח הנסיעה עומד על 570 ק"מ. בהזדמנות זו נזכיר כי כלל הנתונים טרם קיבלו אישור סופי.
טעינה מהירה אפשרית הודות לארכיטקטורת 800 וולט וסוללת Shenxing של CATL, כך שטעינה מהירה אפשרית בהספק של 420 קילוואט וב-10 דקות בלבד תוכלו להטעין את הסוללה מ-20% ל-80%.
גם ב-ET הגדול נפגוש מתלי אוויר, עם יכולת כוונון של עד 8 ס"מ ומרווח גחון של 23 ס"מ, בורר מצבי נהיגה כולל מצב שטח, חול, שלג והתאמה אישית, יכולת מעבר מים של 70 ס"מ, בקרת מומנט ורשימה ארוכה מאוד של אביזרי נוחות ופינוק.
היוקרה של צ`רי - EXLANTIX