למרות שהיא הוצגה באופן רשמי אי-שם במרץ 2022, ומאז לא הגיע לישראל באופן רשמי (פרט לכמה יחידות במסלול הייבוא המקביל) נראה שאין ממש צורך להציג את פולקסווגן ID. Buzz – המסחרית רטרו החשמלית, ששאבה את מאפייני העיצוב וגם את השם מאותו פולקווסוגן T2 שכונה גם Bus אך באדפטציה מודרנית ומחושמלת.
כעת, החלה צ'מפיון מוטורס בשיווקה בישראל, תחת חטיבת המסחריות כמובן, ובמחיר כניסה של 335 אלף שקל, גבוה ב-68 אלף שקל מגרסת הכניסה של הטרנספורטר. ה-ID. Buzz תשווק בתצורת וואן סגור או בגרסת נוסעים, עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, כשגם גרסת ה-GTX הספורטיבית הגיעה. מה מציעה המסחרית החשמלית המעוצבת?
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
פולקסווגן ID BUZZ - הוצגה ב-2022 ורק עכשיו מגיעה לישראל
השם והעיצוב החיצוני בהשראת ה-T2
ממדים ומשקלים
מסחרית
ה"באזז" המסחרית תוצע בגרסה אחת, עם בסיס גלגלים קצר. אורכה עומד על 4.71 מ', רוחבה 1.98 מ', גובהה 1.91 מ' ובסיס הגלגלים עומד על 2.99 מ'. כושר העמסה עומד על 699 ק"ג, נפח ההעמסה מגיע לכדי 3,900 ליטר ואילו כושר הגרירה עומד על עד 1.2 טון.
בהשוואה לגרסת הכניסה של הטרנספורטר האוט' (T6.1) הבאזז קצרה ב-19.2 ס"מ, רחבה ב-8.1 ס"מ, נמוכה ב-7.6 ס"מ, בסיס הגלגלים קצר ב-1.1 ס"מ. נפח העמסה קטן ב-1,900 ליטר, כושר ההעמסה קטן ב-531 ק"ג וכושר הגרירה קטן ב-1.3 טון.
אם נסכם זאת, אפשר להגיד שמדובר במסחרית קטנה, כזו שתתחרה (מבחינת ממדים, לא מחיר) בקטגוריית הטנדרונים.
נוסעים
גרסת הנוסעים מוצעת עם בסיס גלגלים קצר או ארוך עם 5 או 7 מושבים. הממדים בגרסת בסיס הגלגלים הקצר דומים לזו של המסחרית, כאשר נפח תא המטען עומד על 1,121 ליטר וכושר ההעמסה עומד על 427 ק"ג.
בגרסת בסיס הגלגלים הארוך, אורכה ובסיס הגלגלים צמחו ב-25 ס"מ, מקבלים נפח תא מטען של 1,340 ליטר וכושר העמסה של 559 ק"ג. גרסת 7 המושבים תציע נפח תא מטען של 306 ליטר (שהם 17 ליטר יותר מזה של סקודה קודיאק למשל). כושר הגרירה של הגרסה הארוכה יורד לכדי טון אחד.
יש גם גרסה מסחרית סגורה, אבל הטרנספורטר מתעלה עליה בכל פרמטר
תא מטען גדול, גם בגרסת 7 המושבים
יחידות הנעה
גרסת ה"קרגו" וגרסאות הנוסעים מצוידות במנוע יחיד והנעה אחורית, הספק של 285 כ"ס ונתון מומנט של 57.1 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות.
לגרסת ה-GTX הספורטיבית מנוע נוסף, הנעה כפולה והספק משולב של 340 כ"ס (נתון מומנט זהה) ואלו מאפשרים האצה ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות. המהירות המרבית בכל הגרסאות מוגבלת ל-160 קמ"ש.
לגרסה המסחרית ולגרסת הנוסעים הבסיסית סוללת 84 קוט"ש (79 קוט"ש נטו) והיא מאפשרת טווח נסיעה של 445 ק"מ או 450 ק"מ, בהתאמה. לגרסת בסיס הגלגלים המוארך סוללה בקיבולת 91 קוט"ש (86 קוט"ש נטו) והיא מאפשרת טווח נסיעה של 464 ק"מ או 452 ק"מ ב-GTX.
מטען פנימי 11 קילוואט בכל הגרסאות ואילו על-פי נתוני היצרנית טעינה מהירה בהספק 170 קילוואט בסוללה הקטנה (5%-80% ב-30 דקות) או 200 קילוואט בסוללה הגדולה (10%-80% ב-26 דקות).
בסיס גלגלים של כמעט 3 מטר יאפשר לכם מרווח טוב לנוסעים מאחור
תא נוסעים שדומה לשאר דגמי פולקסווגן החשמליים
אבזור ובטיחות
אם מבחינת נתונים "מסחריים" הטרנספורטר מתעלה על ה-ID. Buzz, מבחינת אביזרי נוחות המצב הפוך. גרסת ה-Cargo המסחרית מצוידת בשני מושבים לצד הנהג, לוח מחוונים דיגיטלי "5.3, מסך מולטימדיה "12.9 עם קישוריות אלחוטיות לנייד, משטח טעינה אלחוטית, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני ומצלמת רוורס, תאורת מטריקס לד וחישוקי "18. למסחרית דלת כנף אחורית (ללא חלון) ושתי דלתות הזזה.
בתחום הבטיחות נמצא את כלל המערכות המקובלות וכן 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת פתיחת דלת, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות ובלימת חירום בנסיעה לאחור במהירות חניה. נציין כי במבחן הריסוק של ארגון ה-Euro NCAP שנערך לה ב-2022 זכתה בציון המרבי של 5 כוכבים.
ויש גם GTX ספורטיבית עם הנעה כפולה ו-340 כ“ס
גם האווירה בתא הנוסעים שלה תואמת
בגרסאות הנוסעים ישנה כניסה גם כניסה ללא מפתח, חיישני חנייה היקפיים, מצלמות היקפיות, מושבים מתכווננים חשמלית, מחוממים ועם מערכת עיסוי, בקרת אקלים תלת-אזורית, הגה מחומם, תאורת אווירה, קונסולה מרכזית נשלפת, חישוקי "19 ואילו דלתות ההזזה ודלת את המטען חשמליות, אך התאורה הקדמית לד רגיל.
ב-GTX יש גם תצוגה עילית, מערכת שמע של "הרמן קרדון" עם 13 רמקולים, תאורת מטריקס-לד, גג פנורמי, אי-אלו גימורים ספורטיביים מבחוץ או מבפנים כמו מושבים ספורטיביים יותר וחישוקי "20.
פולקסווגן ID. Buzz – מחירון:
פולקסווגן ID. Buzz מסחרית סגורה תעלה 335,000 שקל
פולקסווגן ID. Buzz בסיס גלגלים קצר תעלה 385,000 שקל
פולקסווגן ID. Buzz בסיס גלגלים ארוך תעלה 395,000 שקל
פולקסווגן ID. Buzz בסיס גלגלים ארוך 7 מושבים תעלה 398,000 שקל
פולקסווגן ID. Buzz בסיס גלגלים GTX ארוך תעלה 452,000 שקל
פולקסווגן ID. Buzz בסיס גלגלים GTX ארוך 7 מושבים תעלה 455,000 שקל