סובארו קבעה את לוח הזמנים למכונית החשמלית הראשונה שלה: "סולטרה" יוצג לשוק העולמי בשנה הבאה, כך הודיעו היפנים. הסדרה תבוסס על פלטפורמת "e-Subaru" החדשה והיא נגזרת של רכב שטח בינוני בסגמנט C (כלומר מהקבוצה המבוקשת ביותר בכבישים).
המילה סולטררה מורכבת מהמילים הלטיניות "סול" (שמש) ו"טרה "(כדור הארץ). החברה גיבשה את הבסיס הטכני של הרכב ביחד עם טויוטה שמחזיקה 20 אחוזים נתח ביצרן. סובארו הסבירה כי הם לא רק עבדו בשיתוף פעולה הדוק מאי פעם במיזם זה, אלא גם בפיתוח מלא של שני כלי הרכב על כל מכלליהם - ובמיוחד תרמו סובארו את מומחיותם בתחום הנעת AWD סימטרית. החברה הדגישה כי היא מייחסת חשיבות רבה לבטיחות פסיבית ו"יציבות רכב" במכוניות החשמליות שלה על בסיס הטכנולוגיה המשותפת.
סולטררה יופץ בכמה מדינות ואזורים, כולל אירופה, באמצע שנת 2022. מידע ספציפי על הטכנולוגיה טרם פורסם, אך ניתן לדלות את הפרטים הראשונים מהפרזנטציה שהוצגה לאחרונה על ידי טויוטה במכונית החשמלית הראשונה שלה, bZ4X קונספט. לפי טויוטה, ה- bZ4X מתהדרת בעיצוב המשלב דינמיות ושימושיות, ולמרות תנוחת הישיבה המוגבהת האופיינית לרכב כביש-שטח, הרכב נטוע בכביש ויספק בטחון גבוה תחת עומסים.
עם הפלטפורמה החדשה, תכנן המותג מכונית עם בסיס גלגלים ארוך וסרחים קצרים. החלק הקדמי של תא הנוסעים תוכנן סביב המערכת החשמלית וחשיבה על מרווח ונועם; לוח המחוונים הנמוך נועד לשפר את הראות מסביב ולהדגיש את תחושת המרחב. טויוטה מבטיחה בתאוריה המפליגים "יעילות יוצאת דופן" ו-"טווח תחרותי", יחידת בקרה מתוחכמת ומערכת ניהול סוללות חסכונית. מערכת טעינה נוספת מגדילה את מרחק הנסיעה על ידי טעינה באמצעות אנרגיה סולארית. כמו כן, ובהתבסס על הטכנולוגיה של כלי רכב היברידיים, פותחה סוללת מתח גבוה חזקה שעתידה להיות אמינה גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים (חם או קר).
פלטפורמת e-TNGA או e-Subaru תומכת בהנעה חשמלית קדמית, אחורית ולכל הגלגלים עם הספק של עד 300 קילוואט (408 כוחות סוס). האנרגיה זורמת מסוללות עם קיבולת של 50 עד 100 קוט"ש בטווחים של 300 עד 600 ק"מ בין טעינות. הגרסה האחרונה של הממשקים מציעה מידע דרך קישוריות חכמה עם פקדי מסך מגע תומכי אנדרואיד ו-Apple Car Play, כמו גם היכולת לטעון סמארטפונים במשטח טעינה (אינדוקטיבית). לא ברור עדיין אם סובארו תאמץ את ההגה החצוי (דמוי בקר טיסה) שנמצא בתאומה מבית טויוטה.
סובארו הודיעה בתחילת 2020 כי תחשמל לחלוטין את כל היצע הדגמים שלה ב-15 השנים הבאות; עד שנת 2030, לפחות 40 אחוז מכל הרכבים שנמכרים על ידי היצרן ברחבי העולם יהיו חשמליים ברמה מסוימת (מלא ו-היברידי), ועד שנת 2035 כולם יצוידו במערכות ה-E-סובארו.