גם האנליסטים הכי אופטימיים בתעשיית הרכב העולמית לא רואים עדיין את מועד היציאה של מפעלי הרכב ברחבי העולם ממשבר החוסר ברכיבים אלקטרוניים, וזאת כתוצאה מחוסר עולמי עצום בשבבים וברכיבים שנחוצים למערכות האלקטרוניות שנמצאות במכוניות (בהם מוליכים).
רוב יצרניות הרכב רוכשות את המכלולים מספקי משנה שעומדים בדרישות הטכניות של מפעלי הרכב, אולם פעילותם של אותם ספקי משנה שובשה ובמקרים מסויימים הושבתה מפעילות בשנה וחצי האחרונות כי חברות האלקטרוניקה הגדולות רכשו את המלאים של יצרניות השבבים לאחר שהתעשייה של המכוניות הושבתה בחלקה וקווי יצור נסגרו. מנגד, הצריכה של מכשירי חשמל, אלקטרוניקה, מחשבים וקונסולות משחקים האמירה לרמה שלא נראתה מעולם (בין היתר בשל הפצה נרחבת של מערכות חדשות מבית מייקרוסופט ו-סוני). תעשיית האלקטרוניקה, על כל רבדיה, לא ציפתה ששוק הרכב העולמי יתאושש וכתוצאה מכך נוצר פער עצום בין הדרישה למכלולים אלקטרונים לבין האפשרות לספק אותם.
אחרי ששמענו על מפעלי רכב שסובלים מהבעיה בארה"ב, דרום קוריאה ובאירופה, כעת מגיע גם תורם של היפנים לספוג את הצונאמי הזה. מפעלי ניסאן, מיצובישי וסוזוקי נכנסים לתהליך חישוב תפוקות מעודכן לרבות סגירת קווי ייצור ביפן, מזרח אסיה וגם במקסיקו (ניסאן). במקרה של ניסאן מדובר בסגירת המפעל בקיושו שביפן לשלושה ימים בחודש יוני וגם המפעל במקסיקו ידלל את הייצור של חלק מהדגמים שלו. במיצובישי מתכוונים לצמצם בחודש הבא את היצור ב-30,000 מכוניות בחמישה מהמפעלים שלהם ביפן, בתאילנד ובאינדונזיה.
מיצובישי טרם הודיעה רשמית על העניין אך מקורות בתוך החברה הדליפו את המידע לתקשורת ביפן. גם בסוזוקי לא מדווחים רשמית על צמצום ייצור בגלל משבר השבבים, אולם ידיעות שמתפרסמות ביפן מדווחות על השבתה מפעילות של 3 מפעלים ביפן לפרק זמן של שלושה עד תשעה ימים בחודש יוני.
נציין כי לכל עצירה יש השפעה משמעותית על אספקת המכוניות ועמידה בהזמנות לרחבי העולם - וגם מפעלי ייצור חלקי החילוף לא מקבלים את השבבים והרכבים. לכן, יתכן שיבוש גם בייצור ואספקה שלהם ומכוניות רבות בעולם עלולות להישאר ללא חלקי חילוף לתקופת מה.