יצרנית המכוניות היפנית הונדה, ערכה את האירוע השנתי שלה ובו סיכמו את מה שקרה ב-2020 ופרשו את התכניות העתידיות לטווח הקרוב, הבינוני וגם הרחוק. נשיא הונדה, טושיהירו מיבה אמר בכנס כי החברה עוברת לאסטרטגיה חדשה והיא מתכוונת לסייע במלחמה במשבר האקלים העולמי והמשמעות לכך היא אחת ויחידה: הפחתת פליטת מזהמים של החברה עד לביטול פליטת מזהמים לחלוטין. לא מדובר רק בייצור מכוניות חשמליות אלא גם בצעדים נוספים בכיוון הזה כמו שראינו אצל יצרנים אחרים. בראש ובראשונה יטפלו בהונדה בצמצום זיהום הסביבה ופליטת מזהמים במפעלי החברה ברחבי העולם. במקביל המפעלים יעברו לייצור מכוניות חשמליות מונעות באמצעות סוללות או מימן. בהונדה לא יסתפקו במכוניות וגם מפעלי הייצור של הכלים הדו גלגליים יעברו הסבה לייצור אופנועים וקטנועים חשמליים בלבד.
היעד: 2040
גם אם הונדה החלה לייצר כמה דגמים חשמליים עם סוללות או מימן, זאת רק ההתחלה ולא ניתן להגיע ליעד המלא במהירות. לפיכך פרסם נשיא החברה תכנית פעולה וממנה משתקף כי 40 אחוזים מהמכירות העולמיות שלה בשנת 2030 תהיינה מכוניות חשמליות ובחלוף 5 שנים נוספות המכירות העולמיות תעלינה ל-80% והמהלך יושלם בחלוף עוד 5 שנים עם מאה אחוזים מהמכירות של מכוניות חשמליות. לאחרונה בוצע תהליך דומה בחברת המכוניות האמריקאית קדילאק, אבל הסתבר כי התהליכים שם התקדמו מהר מהמתוכנן ולוחות הזמנים התקצרו באופן משמעותי. לפיכך, נראה כי הונדה משאירים לעצמם טווח ביטחון להשלים את המהלכים הללו ואולי אף לקצר את לוחות הזמנים אם המצב יאפשר זאת.
תרבות שימוש
הונדה החליטו לקחת אחריות על נושא העומס העולמי בכבישים ובזבוז המשאבים וזיהום האוויר גם מול גופים מוסדיים גדולים או עסקים גדולים שמשתמשים בכלי רכב ולכן הם יעברו למדיניות B to B עם הלקוחות הגדולים שלהם וזה אומר שמודל הבעלות על המכוניות יעבור שינוי החל מבחירת המכוניות המיועדות לנוע בכבישים ועד למערכות יעילות בניצול מלא שלהם.
גם אופנועים מחושמלים
הונדה היא יצרן האופנועים והקטנועים מהגדולים בעולם והמכירות שלהם במזרח אסיה, ארה"ב ואירופה מגיעות למספרים דמיוניים ולכן נשיא החברה נדרש גם לזיהום הנפלט ממפעלי הייצור של האופנועים וגם של הכלים הדו גלגליים עצמם. מוך הדברים שנאמרו בכנס השנתי של הונדה עם התקשורת מסתבר כי אין עדיין מועדים רשמיים שהונדה יכולה להתחייב אליהם למרות שהכיוון הוא הרחבת הכלים החשמליים לסוגיהם כאשר ב-2024 יוצעו לשוק עוד דגמים חשמליים מקבילים לקטנועים קטני נפח המוכרים כיום. לדברי נשיא הונדה, יש שיתוף פעולה בין יצרניות האופנועים היפניות המובילות ביחס לפיתוח אחידות בסוללות ובאמצעי הטעינה וגם פיזור של קיוסקים עם סוללות טעונות, מהלך שיהפוך את החלפת הסוללות לפשוט ובעיקר מהיר וזה יסייע למשתמשים לקבל החלטה לעבור לאופנועים חשמליים.