וולוו עוברת את השינוי הגדול ביותר בתולדות המותג בעשור האחרון, אך זה שניצב בפתח הדלת מסמן מהפכה של ממש : החל משנת 2030 היא כבר לא תמכור מכוניות עם מנועי בעירה - לא באירופה ולא בשום מקום אחר. מוקדם יותר השנה, וולוו נגעה בצורה חלקית בסדרה שלמה של דגמים חדשים שיהפכו לחשמליים 100%; החל בדגם מתחת ל-XC40 אודותיו דיווחנו, וכלה בשינויים בקרביים של ה-XC הבכירים יותר: "נעשה שימוש בטכנולוגיה חשמלית בכל הסגמנטים בהם וולוו נוכחת", כך אומרים.
נתונים קונקרטיים אודות המצטרפים החדשים טרם הופצו, אם כי כמעט בטוח שוולוו תשתמש בפלטפורמת SEA של חברת האם Geely עבור רכבי ה-EV הקומפקטיים, וכי היא תשתמש בבסיס SPA2 החדש שלה לדגמים הגדולים יותר. ניתן יהיה לחוות שורה של מהפכות בתחום הטכני על פי ההבטחות שמפזרת כעת היצרנית הנורדית: "וולוו מכוונת למכוניות חשמליות עם טווח כפול בהשוואה לדור הנוכחי, זמן טעינה מהיר בהרבה לסוללות ועלויות נמוכות - גם לבעלות וגם לטעינה". אילו נתונים יתמששו עוד מוקדם לדעת, אך ברמה הלוגית ובהתחשב במספרים כיום, וולוו תהיה סביב 1,000 קילומטרים בין טעינות, על פי מחזור ה-WLTP.
האמירות של וולוו צריכות להוביל להישגים מסחריים: מכירות בהיקף גבוה ואסטרטגיה מסודרת שתניב רצף ויציבות לאורך זמן. וולוו רושמת הצלחה במכירות גלובליות עם 1.2 מיליון מסירות על בסיס שנתי, מחציתן מונעות חשמל. לשם השוואה, וולוו מכרה כ-705,000 מכוניות ברחבי העולם בשנת 2019, אז הייתה שנת השיא שלה. ואולם, מנהלי המותג יודעים שהמהפכה החשמלית תלויה בשערי המטבע: "לפחות כרגע, אנשים רבים עדיין מוכנים לשלם עד 20 אחוז יותר עבור כלי רכב חשמליים. מדוע? מכיוון שהם מהירים, שקטים ומודרניים, אך באופן מציאותי הם (הלקוחות) לא רוצים להוציא הרבה מעבר לכך. כלומר, לשלם יותר עבור מכונית חשמלית מאשר מכונית המופעלת באופן קונבנציונאלי, ולכן זה חשוב מאוד שהרכב החשמלי לא יהיה מנת חלקם של העשירים בלבד", כך מנכ"ל המותג האקן סאמולסן.
ונספט טעינה נמצא איפשהו בין סטיישן לרכב שטח. אז סמכו על העובדה שמבחינת שפת העיצוב, אנו רואים בעיקר מבשר של דור חדש של XC90 ו- V90 (ו- S90), אך כנראה גם את סדרת 60. מבחינה הגיונית, קונספט הטעינה ממושך על בסיס ה- SPA2 החדש, בו משתמשים בוולוו חדשות בינוניות וגדולות. לדברי המנכ"ל האקאן סמואלסון, ה- XC90 החדש ייחשף בשנה הבאה, לפחות אז תהיה 'ספינת דגל חדשה, רכב שטח'.
רכב הקונספט 'טעינה' (בתמונה הראשית) שהוצג הלילה מתברג איפשהו בין סטיישן לרכב כביש שטח קלאסי. כך שמבחינת שפת העיצוב, אנו רואים סנונית ראשונה לעתיד של דגמי XC90 ו-V90 (ו-S90), אך כנראה גם את סדרת 60 ומהדורות הקרוס-קאנטרי. רכב הראווה מבוסס על SPA2 אף הוא ולכן יהיה מאוד אדפטיבי מבחינת הספקים וטווח נסיעה. בפנים, וולוו מיישמת חלק מהיתרונות הטמונים בהנעה חשמלית בכל הנוגע להנדסת אנוש וניצול כושר נשיאה. למרחב העבודה יש רצפה שטוחה העוברת כמעט ללא הפרעה בין המושבים, הכל נראה מאוד מינימליסטי והולם את הגישה של וולוו לתפעול והבנה והטקסטורות בהירות ונעימות. מעמדת הנהג אפשר להשקיף על לוח מחוונים שטוח המכיל מסך מרכזי בגודל 15 אינץ' כאשר כמעט הכל מופעל עליו, אם כי ישנו גם לוח מגע על משענת היד המרכזית. השימושיות תהיה תכונה בולטת של ה-XC הבאים, ושוב אנו עדים לכך שאולי יצרני הרכב מתחילים להתרחק מעט ממודל ה-SUV וחוזרים לפורמט פחות מוחצן, אוורירי יותר ואסתטי ששם את הנוסעים במרכז ולא את השטיקים והקישוטים.
בטיחות היא שם נרדף ל-וולוו, ובמסגרת הצגת רכב הראווה ציינו מספר חידושים בתחום הבקרה האוטומטית וצמצום היסח הדעת על ידי שימוש יעיל יותר בממשקי סלולר-תשתית. וולוו פתחה למשל מערכת הפעלה חזקה בשיתוף 'גוגל, Nvidia ויחד חברת 'לומינר' האמריקנית, מבוססת חלקית על אנדרויד, טכנולוגית לידאר ומשיכת נתונים ממאגרי ענן. התובנה היא שניתן יהיה לעדכן את המערכות "באוויר" בדומה לטסלה, ולאפשר שינויים מהירים מאוד בהתנהגות המכונית בהתאם לסביבה. הרכב הראשון שיהיה מצויד במערכת זו הוא ה-XC90 החדש, בו הם מקווים ליישם את פילוסופיית ה"אפס תאונות דרכים" בפעם הראשונה. עוד הם אומרים, כי מערכת הנהיגה האוטנומית תאפשר נהיגה עד 50% מהזמן ללא התערבות.