$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חשיפה רשמית: ג'נסיס חשמלי

הקרוסואבר GV60 מוצג עם פרטים מלאים ויצא לכבוש את אירופה וגם את ישראל

ניר בן טובים   30.09.21 - 11:18

תגיות: ג'נסיס

Getting your Trinity Audio player ready...

עם תכניות מרחיקות לכת לפרוץ את מחסום התודעה האירופי ולהתקבל למועדון היוקרה החשמלי בו חברות יגואר, לקסוס, הקולקציה הגרמנית, השוודית, טסלה ומי לא, פרופיל הדגמים של ג'נסיס לא יכול להיות שלם כשנעדר ממנו רכב חשמלי עצמאי ומגובש היטב. עד שכל ההיצע יתחבר לתשתית, הם חושפים כעת את כל הפרטים אודות הקרוסאובר GV60 שנחשף חלקית לפני שבועות אחדים ונשען על מכללים מתקדמים, תוך שהוא מפגין את הבידול המחויב ממנו כדי להישיר מבט עם נבחרת הפרמיום המובילה.  

ג'נסיס, כזכור, הייתה פעם תת דגם של יונדאי, אך כעת היא מבססת את המודל העסקי שלה על תחרות ישירה מול חטיבות יוקרה מופרדות כמו לקסוס של טויוטה. המותג נוחת השנה על אדמת אירופה וישיק לראשונה את G80 ו- GV80 במדינות כמו גרמניה ושוויץ, ואחריו G70 ו- GV70 שחלק מהן כבר הגיעו אלינו בשנה האחרונה. מוקדם יותר ברבעון הקודם, הציגה ג'נסיס את הדגם השני החשמלי שלה בצורה מוגבלת, ה-GV60 שהינו 100 אחוז חשמלי ושמרה על המפרט הטכני שלו מעורפל, אך כעת משחררת את כל הערכים ומסיימת את התמונה.

ה- GV60 הוא דגם מקביל של קיה EV6 ו יונדאי איוניק 5 כאמור, דגמים חשמליים בעיצוב עתידני המשתמשים בפלטפורמת E-GMP. ביונדאי איוניק 5 וקיה EV6, ניתן לשלב על פלטפורמה מודולרית מסוג זה סוללה של 58 קוט"ש וסוללה של 77.4 קוט"ש, אולם ג'נסיס מביאה את סוללת ה- 77.4 קוט"ש ל- GV60 ולא בוחנת כרגע חלופות נוספות. עם זאת,  תהיינה גרסאות עם הנעה אחורית וקדמית.

עד כה היינו צריכים לנחש את מידות ה- GV60, אך כעת יש בידנו את הנתונים החסרים. אורכו הוא 4.52 מטר, רוחבו 1.89 מטרים וגובהו 1.58 מטרים. זה הופך אותו לקצר משמעותית מה- Ioniq 5 באורך 4.64 מטרים ואורכו של קיה EV6 באורך 4.68 מטרים. ה- GV60 גם נמוך ב -2 סנטימטרים מהדגם החשמלי של יונדאי אך גבוה יותר בשלושה סנטימטרים מהקיה. 2.9 מטר בסיס גלגלים הינו זהה לזה של קיה EV6, אך קצר בעשרה סנטימטרים מזה של יונדאי איוניק 5, שיש לו 3 מטרים בין הצירים הקדמיים והאחוריים שלו.

ג'נסיס מציידת את ה- GV60 במיטב מרכולתם. לדוגמה, המכונית תקבל את Face Connect, מערכת זיהוי תווי פנים לפתיחת המכונית עליה דיווחנו לאחרונה. כמו כן, ב- GV60 מערכת בידוד מתקדמת הודות לבקרת רעשים שמבטלת רעשי חוץ. זאת ועוד, יהיו בו ריפודים יוקרתיים, במת סאונד של באנג אנד אולפסון, מערכת המורכבת ממצלמות הסורקות את תוואי הכביש כדי להתאים את השיכוך לנוחות מיטבית ושלל מערכות הגנה חכמות.

גרסת ההנעה האחורית תחלץ הספק של 228 כ"ס ו -36 קג"מ. הטווח המוצהר של הסוללה הוא בסביבות 451 קילומטרים לפי מדדים קוריאנים. לגרסת הנעה כפולה יש מנוע חשמלי 218 כ"ס מאחור ו-101 כ"ס בחזית. יחד הם מאוחדים להספק מערכת של 319 כ"ס ו-61 קג"מ. המנועים החשמליים המחוזקים מקריבים כמה קילומטרים טווח נסיעה על הסוללה, אם כי 400 קילומטרים צריכים להיות די והותר, בשלב הנוכחי. כל דגמי GV60 מסוגלים לקבל מתח טעינה של 350 קילוואט, כלומר ניתן להזרים אל סוללת ה-77 קוט"ש מ -10 אחוזים ל-80 אחוזים  תוך 18 דקות.

בונוס לחובבי הביצועים. ל- GV60 עתידה להיות גם גרסה עם שני מנועים חשמליים רבי עוצמה של 218 כ"ס המסייעים לו להעפיל אל 425 כ"ס ו-62 קג"מ עם האצה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות. הטווח במקרה הזה מקוצר גם כן, הפעם אל הוא 368 קילומטרים צנועים. מצד שני, יהיו לו כמה פיצ'רים נחמדים כמו מצב Boost ומצב Drift אמיתי שאפשר לנצלם על מסלולים פתוחים (אם יש לכם מקור טעינה זמין בקרבת מקום).

מהיבואנית כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-GV60 יגיע לארץ ברבעון ראשון של 2022. מחירו בקוריאה של הדגם הבסיסי ביותר עומד על 60 מיליון ווהן, שהם כ-50 אלף דולר אמריקני. טרם ידועים מחיריו בישראל.