זינוק של 26 מקומות מהמקום ה-40 למקום ה-14 הוא הישג שלא נראה בשני העשורים האחרונים בהם נערך מדד המותגים העולמי של חברת 'אינטרברנד'. טסלה ואילון מאסק מציגים אף גידול חסר תקדים בערך המותג, עם צמיחה של 184% לשווי של 36 מיליארד דולר. מותג הרכב הראשון ברשימה הכוללת של Best global brands 2021 נשאר טויוטה, הממוקם במקום השביעי מאז 2004, ואחריו מרצדס במקום השמיני (כלומר יצרן היוקרה המוביל). ועדיין, עבור מותג רכב חשמלי וצעיר, זהו בהחלט ציון דרך.
מיטב המותגים הגלובליים לשנת 2021 נשלטים, כפי שהיה שנים קודם לכן, על ידי מגזר הטכנולוגיה. אפל עם שווי של 408 מיליארד דולר, אמזון ומיקרוסופט בראש הדירוג. את הסיבות לדומיננטיות אפשר לתלות בהרגלי הצריכה המשתנים: עד 2012 בראש הדירוג עמדה ספקית המשקאות הקלים קוקה קולה, כעת רק במקום השישי. בענף הרכב בולטות בעשירייה הראשונה רק טויוטה, כאמור השביעית, ומרצדס, השמינית בהתאמה, עם שווי של קצת יותר מ-54 וכמעט 51 מיליארד דולר. עבור היצרנית הגרמנית זהו תיקוף חוזר לערכים של 2019, בעוד עבור היפנים הוא נמוך יותר מהערכים שהוצגו לפני שנתיים.
ב.מ.וו נסוגה מעט בדירוג ונקלעת אל המקום ה-12, עם 41.6 מיליארד דולר. המותג הבווארי מאבד גובה בהשוואה לשנתיים הקודמות, אז הוערך ב-41, ו-39.7 מיליארד דולר. סיפור אחר לגמרי הוא כמובן זה של טסלה האמריקנית; לאחר שנכנסה למקום האחרון בדירוג 2016 היא מטפסת שני מקומות ב-2018 ומשם הדרך למעלה סלולה והיא מתייצבת קרוב לפסגה במקום ה-14. יצרנית הרכב החמישית שמופיעה בדירוג היא הונדה, אשר במשך עשרים שנה לא עוזבת את מקומות 19-20, אם כי בדירוג האחרון היא מאבדת חמישה מקומות. יונדאי עלתה לכותרות בשנה שעברה בהיותה מותג הרכב היחיד שרשם צמיחה מינימלית (1%). כיום, למעט טויוטה, מרצדס ו-טסלה, צוין כי מותג הרכב הקוריאני עלה על בדירוג מהמקום ה -36 למקום ה-35.
אודי ופולקסווגן ממוקמות בהתאמה במקום ה -46 ו-47, בירידה של ארבעה ושבעה מקומות בהתאמה לעומת 2019. היצרנית היוקרתית מאינגולשטאדט (שווי של 13.474 מיליארד) נכנסת לדירוג בשנת 2004 במקום ה-81 ומטפסת עד למקום ה-38 בשנת 2016, לאחר מכן חווה ירידה של מספר מקומות. פורד מדורגת במקום ה-52, בעוד פורשה שהתייצבה במקום ה -50 בשנת 2019 מתכנסת במקום ה-58, לפי הערכת שווי של 11.7 מיליארד דולר.
דירוג המותגים (יש ללחוץ להגדלה)
מרצדס, ראשונה בקרב מותגי היוקרה
מנכ"ל interbrand העולמית צ'ארלס טרווייל הוסיף: "אולי באופן לא מפתיע, בהתחשב בנוף העסקי המתפתח כל הזמן, רכישת עובדים, הסתגלות לשינויים ובסיס לקוחות חזק סייעו למותגים מסוימים לשגשג. כדאי לקרוא את הצמיחה של טסלה בשנה האחרונה: עלייה של שלוש ספרות בערך המותג היא חסרת תקדים ב-22 השנים האחרונות של המותגים העולמיים הטובים ביותר. טסלה הוא מותג שממחיש את חשיבות הכיוון (כלומר לאן מתקדם המותג), הזריזות (היכולת לבצע התאמות מהירות) וההשתתפות של המותג בכמה ממדים (לגרום לאנשים ללכת בעקבותיך), כך שטסלה ביצעה את הקפיצה הגדולה ביותר בדירוג המותגים הגלובליים הטובים ביותר בשנת 2021".