תערוכת האלקטרוניקה CES שנפתחת ביום ראשון בלאס ווגאס כבר מזמן איננה רק תערוכת אלקטרוניקה בידורית או סלולאר אלא גם תערוכת רכב חשובה. ככל שהעולם המוטורי נע לכיוון החשמל והמחשבים, הופכת התערוכה להיות בית לגיטימי להשקות של דגמים וטכנולוגיות שיגיעו לשוק הרכב ונפגוש אותם בכבישים בין אם מדובר באופנועים, אופניים וכמובן גם מכוניות.
מזמן לא שמענו משהו מעניין מקרייזלר האמריקאית, הזרוע הפחות נוצצת של תאגיד סטלנטיס, אבל מהנדסי החברה עבדו במרץ על הכנת האבטיפוס החדש שנקרא Chrysler Airflow Concept וכמו שהוא נראה, המכונית איננה רחוקה מהשלב שבו היא תהיה מוכנה להיכנס לשוק הרכב ולהתמודד על מקומה מול גרסאות SUV חשמליות אחרות שצצות כמו פטריות אחרי הגשם בכל יום. לדברי קרייזלר, המכונית אכן תשווק בשנת הדגם 2025 והחברה תמשיך את המהלך החשמלי עד לשנת 2028 שם כל הפורפוליו שלה יהיה מחושמל.
מורשת היסטורית
השם של המכונית הוא Airflow והוא איננו חדש כי קרייזלר כבר ייצרה מכונית בשם הזה אי שם ב-1930 ולמרות שהיא הייתה חדשנית ועתידנית באותם ימים, ואולי בגלל העובדה הזאת, היא נחלה כישלון חרוץ במכירות אולם כיום היא מכונית אספנות קלאסית יקרה. בקרייזלר מבקשים לתקן את העניין ובמקום להמציא שם חדש הם שולפים את ה-Airflow ממדפי ההיסטוריה אך בשונה מהמכונית ההיא מלפני כמעט 100 שנים, הפעם לא מדובר במכונית פורצת דרך שכוללת אלמנטים וטכנולוגיה שטרם נראו.
ובכל זאת, בקרייזלר מדווחים כי המכונית תכלול מערכת הפעלה חכמה שנקראת STLA Brain שהיא ממשק משתמש "ביתי וידידותי" של הנהג והנוסעים במכונית שתדע לקבל גם עדכונים למכונית באמצעות קישוריות לענן מידע של היצרן וזה יחסוך כניסות למרכזי שירות לצורך עדכונים. בנוסף המכונית תכלול את המערכת האוטונומית של סטלנטיס שנקראת AutoDrive והיא תגיע כבר ברמה 3 עם שיווקה ב-2025. בנושא חוויית הנסיעה, הנוסעים מאחור יהנו ממסכים אישיים בטכנולוגיה רב שכבתית שתספק תוכן באיכות וידאו גבוהה במיוחד וכל אחד מהנוסעים יוכללאפיין את המסך בהתאם לטעמו האישי כולל אפשרות התאמה עם הטלפונים האישיים. מדובר בפיתוח נוסף של מערכת התצוגה שנמצאת היום בקרייזלר פסיפיקה או בוויאג'ר או בקרייזלר 300 סדאן, המכוניות היחידות שמיוצרות על ידי היצרן האמריקאי הוותיק.
הנעה כפולה ועוצמה גדולה
המכונית בתצוגה כוללת שני מנועים, האחד מלפנים והשני מאחור וכל אחד מהם מספק 150 קילוואט שהם 204 כוחות סוס אולם בקרייזלר אומרים כי יש אפשרויות אחרות גם למנועים צנועים יותר ולהנעה קדמית בלבד. עוד רומזים שם כי חלק מהטכנולוגיה עשויה להגיע גם ליצרן האמריקאי דודג' שגם הוא נכנס לעולם החשמלי בעידן הזה. לסיום נציין כי היצרן לא פרסם את נתוני מארז הסוללות ואת משך הטעינה, אבל טווח הנסיעה פורסם והוא מגיע תיאורטית למרחק מקסימלי של 640 ק"מ בתצורה הנוכחית.