$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ב.מ.וו נפרדת מ-i3

החשמלית הראשונה, בין חלוצות המהפכה האקולוגית של BMW יורדת בפעם האחרונה מפס הייצור

ניר בן טובים   03.02.22 - 14:55

תגיות: ב מ וו

Getting your Trinity Audio player ready...

מבחינת יוזמה וטכנולוגיה, BMW i3 הקדימה את זמנה, הניחה את היסודות לשטפון החשמלי שאנחנו עדים לו כיום בכבישים ולהקמת החטיבה החשמלית של היצרן הבווארי. הישגים אלה אינם בטלים, לא מבחינה הסטורית ולא מבחינת המותג עצמו, אך אין בהם די כדי למנוע את הניפוי שלה מהסגל הגרמני; לאחר מחזור ייצור של תשע שנים ויותר מ-250,000 יחידות שנמכרו בכל העולם, ה-BMW i3, מותג ה-"i" הראשון של ב.מ.וו תרד מרצפת הייצור של ב.מ.וו בליפציג בפעם האחרונה בשלהי הקיץ הקרוב.

ה-i3 הוצגה לראשונה כרכב ראווה בתערוכת פרנקפורט 2011 והובשלה לייצור סדרתי בשנת 2013. ב.מ.וו ניגשה לשאלה ה"חשמלית" בלי חסמים כלכליים - היא לא לקחה מכונית קיימת והתאימה אותה להנעה חשמלית, אלא יצרה ממש ארכיטקטורה מאפס, שכללה גוף של סיבי פחמן מחוזק בשילוב מסגרת אלומיניום, עם הרבה כוח מחשבה שהוקדש להגן על ערכת הסוללות, 22 קילוואט, שהייתה שתולה ברצפה. המרכב היה עשוי תרכובות מחומרי גלם מתחדשים או ממוחזרים, בעוד הגג היה עשוי שרף מחוזק בסיבי פחמן, כדי להפחית את המשקל הכללי ולהוריד עוד יותר את מרכז הכובד. רק כדי לסבר את האוזן, עלות פיתוח השלדה של ה-i3 גזל כ-700 מיליון יורו.

בתצורה הראשונית שלה, היא נשאה מסה עצמית של 1,195 קילו בלבד. המנוע, הממוקם על הסרן האחורי, פותח על ידי ב.מ.וו בגפה, סיפק 170 כוחות סוס ומומנט של 26 קג"מ. המערכת החשמלית סיפקה טווח צנוע של 200 ק"מ - ומכאן גם נבעה ההחלטה הנכונה לחבר את החשמל לגנרטור, או מנוע הבנזין, שאפשר להגדיל את הטווח  בעוד 120 ק"מ. בשלבים מאוחרים יותר ה-i3 קיבלה סוללות גדולות יותר, שהגיעו ל-280 ק"מ ואז מאוחר יותר הוגדל הטווח ל-310 קילומטרים. הביצועים בהחלט לא רעים עם האצה ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות.  

סביבת הנוסעים הייתה דומה יותר למיני טרקלין מאשר תא רכב טיפוסי, עם רצפה שטוחה, עיצוב מינימליסטי, שפע של מקום ובדים מחומרים ממוחזרים באיכות גבוהה ופתרונות חכמים כמו דלתות שנפתחות לכוון ההפוך (דלתות "התאבדות"). על מידות של 4 מטרים לאורך, רוחב של 1.75 מ', בסיס גלגלים של 2.57 מ', תא מטען של 260 ל', ה-i3 התברגה איפשהו בין קרוסאובר קומפקטי לסופר מיני מוגדלת. בסיועה של הנעה אחורית ניסתה לדמות לאחיותיה המהנות לנהיגה, אך בפועל לא ממש כיוונה לאותו מקום.

ב.מ.וו בחרה ב-2019 לנטוש את הדרך המקורית שהיא סללה עם ה-i3 וה-i8 ההיברידית (מכונית הספורט המחוטבת שנגנזה לפני שנתיים), כדי לאמץ במקום זאת פלטפורמות מודולאריות המסוגלות לאכלס כמעט כל קונסטלציה חשמלית על הנעה כפולה או אחורית. יורשת ל-i3 תהיה בדמותה של ב.מ.וו X1 חשמלי בשנה הבאה, אך את הכותר הם ישמרו ככל הנראה לסדרה 3 חשמלית 100% שתוצג באירופה בעוד שנתיים (בסין הוצג דגם חשמלי המבוסס על ה-3 הקיימת). 

 ה-i3 הושקה רשמית בישראל בסוף שנת 2016, אך במחיר של רבע מיליון שקלים נמסרה ביחידות מעטות.