ה-ID. Buzz הוצג לראשונה כבר בשנת 2017 והתבשל על אש קטנה במרתפי החברה עד לרגע המתאים ביותר, כעת עם חזון שנרקם וליין חשמלי שהולך ומתגבש פולקסווגן עומדת בהבטחתה ומשיקה את הגרסה הסדרתית באירוע דיגיטלי חגיגי. המיקרובאס האייקוני שעושה כבוד ל-T1 משנות החמישים המוקדמות גדוש באלמנטים עיצוביים בסגנון רטרו, טכנולוגית הנעה חשמלית ושלל מערכות מתקדמות.
מערכת הנעה
עד היום נתקלנו בוואנים מסחריים ומובילי נוסעים אשר עברו הסבה להנעה חשמלית תוך שמירה על המכלולים הקיימים, דוגמת ניסאן NV200-e ומרצדס EQV. הID. Buzz חריג בנוף היות והוצהר, כבר מדגם הקונספט הראשוני, שיתבסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית שלימים הפכה ל-MEB המשמשת כיום לא פחות מעשרה דגמים חשמליים מתוצרת הקבוצה.
בשלב ראשון ה ID. Buzz ישווק עם יחידות הנעה אחת בלבד, מנוע חשמלי הממוקם על הסרן האחורי (בדומה לדגם המקורי) בקיבולת 82 קוט״ש המחזיק בהספק של 204 כ״ס ומומנט של 31.6 קג״מ. נכון לרגע זה בפולקסווגן בוחרים שלא לספק את נתון טווח הנסיעה או נתון התאוצה, ככל הנראה בגלל שהוא עשוי להשתפר עד מועד תחילת השיווק בהמשך השנה הנוכחית, אולם צויין כי המהירות המרבית תוגבל ל-145 קמ״ש. גרסת הנעה כפולה בעלת הספק רב יותר בעיקר עבור השוק האמריקאי אך לא רק צפויה להצטרף במועד מאוחר יותר. חיבור לעמדה מהירה DC תאפשר טעינה עד להספק של 170 קילוואט, בפועל מילוי הסוללה מ- 5% עד 80% יקרה בתוך 30 דקות בלבד, מעבר לכך בפולקסווגן מתכוונים לאפשר טעינה דו כיוונית אשר תוכל להזין מוצרי חשמל ביתיים תוך ניצול האנרגיה הקיימת.
מחלקת העיצוב
ה ID. Buzz ימכר בשתי גרסאות לקהלי יעד שונים, גרסת נוסעים מפונפנת וגרסה מסחרית 'ID. Buzz Cargo' בעלת יכולות שימושיות גבוהות. פולקסווגן, בצעד לא אופייני, בחרה להתבלט ולהכניס קצת צבע לקטגוריה האפרורית, על כן בכל הגרסאות הוכנסו אלמנטים עיצוביים אייקונים הכוללים בין היתר; צביעה דו גוונית ייחודית המשתפלת לצורת V בחזית ופתחים אטומים בצידי המכונית המעוצבים כהומאז׳ לפתחים ששימשו לקירור המנוע בדגם מאמצע המאה הקודמת. אליהם מצטרפים אלמנטים מודרניים המשותפים לכל סדרת ה ID. של המותג דוגמת, חישוקי גלגלים בקוטר לא שגרתי שיכול להגיע עד 21 אינץ ויחידות תאורה מחוברות מסוג LED מלפנים ומאחור.
לעומת זאת, תא הנוסעים משתנה לחלוטין בהתאם לתצורה הנבחרת, גרסת הנוסעים תתהדר בסביבת נהג מודרנית ומעוצבת תוך שימוש בחומרי דיפון רכים וצבעוניים לעומת הגרסה המסחרית שם העיצוב יהיה תחליטי יותר, עם שימוש נרחב בפלסטיקה אפורה וקשיחה בכדי לעמוד בדרישות התפקיד. אבזור הנוחות מוכר גם הוא משאר סדרת ה ID. וכולל בין היתר; מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 10 אינץ׳ או 12 אינץ׳ בהתאם לרמת הגימור המאכלס בתוכו את השליטה בבקרת האקלים ותפעול המערכות השונות, מסך מחוונים דיגיטלי זעיר בגודל 5 אינץ׳, שקע USB-C אישי לכל נוסע, משטח טעינה אלחוטי ועוזרת אישית העונה לפקודה הקולית “Hey ID”. בכל הגרסאות תמצאו שפע של תאי אחסון שימושיים ביניהם, תא מרכזי בין המושבים הקדמיים אשר ניתן לפירוק ומאפשר מעבר נוח בין שורות המושבים בעת הצורך.
מידות
בשנה הראשונה, ל-ID. Buzz יוצמד בסיס גלגלים קצר בתצורת חמישה מושבים בגרסת הנוסעים או שני מושבים וספסל אחורי בגרסת הקרגו המסחרית. מידות המכונית קרובות מאוד לדור הקודם (T6.1) אורכה 4.71 מטר, רוחבה 1.98 מטר וגובהה 1.93 מטר. על אף מידותיה המכובדות ובסיס גלגלים של כמעט שלושה מטר רדיוס הסיבוב עומד על 11.1 מטר בלבד, ממש כמו בפולקסווגן גולף המשפחתית לשם השוואה. הודות ליתרונות ההנעה החשמלית בדבר רצפה שטוחה וניצול נכון יותר של החלל הקיים הצליחו בפולקסווגן לקבל נפח תא מטען של 1,121 ליטר בגרסת הנוסעים ו 3,900 ליטר בגרסה המסחרית. בשנת 2024 צפויה להצטרף להיצע גרסה עם בסיס גלגלים ארוך אשר תשווק עם שישה או שבעה מקומות ישיבה.
המעבר לעידן חדש וחשמלי מציף אצל יצרניות הרכב גלי נוסטלגיה עזים, לפעמים הניסיון להמציא מחדש דגם אייקוני צולח ולפעמים פחות, ואת זה פולקסווגן יודעת היטב אחרי הכישלון המפואר עם חזון החיפושית המחודשת של שנות האלפיים. ובכל זאת ה ID. Buzz מסתמן כמוצר פורץ דרך ויחיד מסוגו אשר מצליח לשמור על איזון בריא בין העבר לבין העולם המודרני. לכן, זה לא באמת מפתיע שהוא זוכה לאהדה רבה ברשת וסוחף אחריו דור שלם של חולמים שמחכים לשים את ידם על התכשיט המוטורי ולהתנייד איתו לעבר השקיעה.
מהיבואנית לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-ID באז יגיע לישראל בחציון השני של שנת 2023.