אחרי רודסטר ארוכה ומחוטבת, ומכונית סדאן רעיוניות, ואפילו A6 אוונט קונספט מרהיבה , אאודי חשפה רכב מחקר חדש בשם אורבן ספיר שמספק לנו הצצה ראשונית למובילי הנוסעים המחושמלים, לכשהם יחזרו לשטח המחיה העירוני המזדחל. הקונספט Urbansphere מתוכנן מבפנים החוצה, ומיועד בתחילה לתנועה בערים הגדולות של סין, אך מתאים לכל האזורים הסואנים, אומרים האנשים מאחוריו. "באיזורים עירוניים אלה, שבהם המרחב האישי דל במיוחד, מכונית הקונספט מציעה את המרחב הפנימי הגדול ביותר באאודי עד כה, ומארגנת את זה בצורה חכמה עם טכנולוגיות ושירותים דיגיטליים שפונים לכל החושים - ובכך מציעים איכות חדשה של חוויה".
ה-Urbansphere מרוכז כולו בממד האנושי, ולכן עוצב כמעין לאונג' מתגלגל וחדר עבודה נייד. בזמן השהייה בפקק, הרכב משמש כ"מרחב מחיה שלישי" עם יוקרה, פרטיות ומגוון אמצעי היי-טק על הסיפון. הטכנולוגיה לנהיגה אוטומטית מייתרת את השימוש בהגה מסורתי, דוושות וכדומה ומקנה תחושה הוליסטית. מבחינת מידות, קונספט ה-urbansphere הוא באורך 5.51 מטר, רוחב 2.01 מטר וגובה של 1.78 מטר ובסיס גלגלים של 3.40 מטר, כך שמדובר ברכב די גדול - אפילו בהשוואה לקרוסאוברים אמריקניים פול סייז. הפנים "אינו כפוף לתכתיב הקלאסי של לדחוס כמה שיותר מושבים, מדפים ואלמנטים פונקציונליים לנפח מוגבל על ידי פיזיקת הנהיגה, אלא בעיקר עוקב אחר הצורך של הנוסעים להיות מסוגלים לחוות מרחב נדיב כגורם נוחות ייחודי", לדברי המעצבים.
לדברי אאודי, חלק גדול מאוד מהתרכובות שבו מגיעים מגידולי בר-קיימא; רפידות המושב עשויות מפוליאמיד ממוחזר למשל, וחשובה לא פחות לאפשרות המיחזור היא התאמת סוג החומרים לייעוד שלהם ועמידותם: במשענות היד ובחלקו האחורי של הרכב נעשה שימוש לדוגמא בוויסקוזה במבוק. מדוע? כי הבמבוק גדל מהר יותר מעץ רגיל, קושר הרבה CO2 ואין צורך בקוטלי עשבים או הדברה במהלך הגידול שלו, כך נאמר בהצהרת החברה. אכן חשיבה ירוקה.
עוצמה ושימושיות הפלטפורמה הטכנולוגית היא ה-PPE, שתוכננה במשותף על ידי אאודי וחברת פורשה עבור מכוניות חשמליות איכותיות וחזקות במיוחד בהיצע של VW. האלמנט המרכזי של ה-PPE הוא "הושבת" מודול סוללה בין הסרנים, המספק כ-120 קילוואט ובכך מאפשר לפתוח את הקבינה לרווחה ולשפר את רמת הביצועים בצורה ניכרת. שני המנועים החשמליים, מחלצים הספק כולל של 295 קילוואט (401 כ"ס) ומומנט של 70 קג"מ. למכונית הקונספט יש מנוע חשמלי בציר הקדמי והאחורי, המעניקים לה הנעה כפולה כמובן. ניתן, במידת הצורך, לנטרל את הנעת הציר הקדמי כדי להפחית את החיכוך, ובכך להפחית את צריכת האנרגיה בעת נסיעה.
לב המערכת הוא טכנולוגיית הטעינה המוגברת שנאמדת כאן ב-800 וולט. המשמעות היא שניתן לטעון את הסוללה בזמן קצר, עם עד 270 קילוואט במסופי טעינה מהירים. לדברי אאודי, מספיקות עשר דקות בלבד כדי להחזיר 300 קילומטרים של נסיעה, וכן ניתן להחזיר מ-5 ל-80 אחוזים תוך פחות מ-25 דקות. לפי תקן WLTP, טווח הנסיעה של המערכת הוא עד 750 קילומטרים.
רכבי המחקר של אאודי יהוו בסיס טכנולוגי ממשי לכלי הרכב החשמליים של המותג בשנים הקרובות. צפו לחוות לא מעט מהטכנולוגיות שהוטמעו על סיפון ה-אורבן ספיר עד שנת 2025 בדגמים המובילים של חטיבת היוקרה הגרמנית. יש למה לחכות.
VIDEO