$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ג'נסיס G80 חשמלית בישראל

כלמוביל החלה לשווק את מכונית הסאלון היוקרתית עם מערכת הנעה מחושמלת, תקרה סולרית ורמת אבזור עשירה

ניר בן טובים   16.05.22 - 14:37

תגיות: ג'נסיס

Getting your Trinity Audio player ready...

הדבר היחיד שנעדר היום מהיצע מותג ג'נסיס בישראל הוא רכב חשמלי מלא, מעודן, ואולי קצת יותר ייצוגי מ-GV60 החשמלי שיגיע גם הוא לישראל בעתיד הלא רחוק, ויחזק את משפחת ה-SUV. כאן נכנסת לתמונה ה-G80 אלקטריפייד, או הגרסה המחושמלת של מכונית הסאלון הבכירה של חטיבת היוקרה מקוריאה שהוצגה לפני שנה בתערוכת הרכב בסין ולוקחת את היצרן צעד גדול קדימה בהיבטים רבים. היום (ב'), מתחיל שיווקה בישראל על ידי היבואנית כלמוביל.  

ה-G80 החשמלית מבוססת על רצפת ה-E-GMP של יונדאי, אולם עבור ג'נסיס הוכנסו בה שדרוגים רבים, בעיקר בגובה המתח והעוצמה וקצת בפן האסתטי. המערכת החשמלית מורכבת משני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, המפיקים יחדיו הספק מרבי של 370 כוחות סוס ו-71 קג"מ. כדי לנצל את הסוסים בצורה מיטבית, הותקן ווסת (אקטואטור) שיודע להחליף בין הנעה כפולה להנעה אחורית, כך שהביצועים אינם תמיד בראש סדר העדיפיות כי אם חסכון אנרגטי. בחירה במצב דינמי, תשגר אותה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בלבד.

הסוללה, 87 קווטש, מספקת טווח נסיעה של 520 קילומטרים לפי מחזור ה-WLTP והיא נעזרת גם בכוח משני, שמגיע מלוחות סולריים המותקנים על התקרה, שתרומתם, בתנאים אופטימליים יכולה לנפק קרוב ל-900 קילומטרים נוספים בשנה (ומטעינים גם במצב חניה). בג'נסיס כיילו את המערכת הזו כדי לספק אנרגיה בעיקר להתקנים בתוך תא הנוסעים כמו תאורה, מיזוג ומצלמות, ובכך להפחית את העומס שנגזל מהסוללה. הטעינה, במתח של עד 800 וולט, יכולה להחזיר 80% לסוללה בפרק זמן של 22 דקות, בהינתן המסוף המתאים. טעינה ביתית מקופסת 11 ק' אורכת כ-9 שעות.

 

ה-G80, שאורכה חמישה מטרים, ובסיס הגלגלים שלה חוצה שלושה מטרים עם סידור הושבה קלאסי לחמישה נוסעים, משווקת בישראל בשתי רמות גימור: 'לקשרי ו-פרמיום'. בציוד התקני היא מגיעה עם בקרת מתלים אדפטיבית, סינון רעש חיצוני ומגילה של עזרי בטיחות חכמים ויש בה שימוש בחומרים ממוחזרים ידידותיים לסביבה.

בצד השימושי, תמצאו כאן מערכת מדיה ראשית עם צג 14.5 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי מלא, מערכת שמע של לקסיקון עם 17 רמקולים, מושבי נהג חשמליים עם 18 כיוונים, חימום ומיזוג למושבים הקדמיים, הנעה ללא מפתח, תאורה אווירה 64 גוונים ועוד. מפרט לקשרי מוסיף גם תצוגה עלית, גימורי עץ, מערכת לשליטה מהמושב האחורי, וילון חשמלי ואת התקרה הסולרית.

המחירים יחלו ב-450 אלף שקל, ועד 470 אלף שקלים לגרסה הבכירה. מהיבואנית לישראל נמסר ל'עולם הרכב' כי מתחילת מכירות מותג ג'נסיס בארץ, אשתקד בחודש פברואר נמסרו 630 כלי רכב, כ-92 מהם היו מסדרת ה-G80.