שברולט בלייזר EV הוא רכב כביש שטח חשמלי חדש שאינו חולק דבר מלבד שמו עם הבלייזר הקובנציונלי שקיבל מתיחת פנים בארצות הברית מוקדם יותר השנה. שברולט עדיין לא חולקת מידות מדויקות ומפרט טכני נרחב של הבלייזר המחושמל שלה אבל ברור שהמותג האמריקני מדטרויט חותר למגע מול השכנים בחברת פורד להם דגם המוסטאנג מאך E שכבר נמכר מזה זמן, והצליח לצבור הרבה לקוחות.
בארצות הברית הבלייזר זמין בארבע גרסאות, בהן תהיה גם ה-SS (סופר ספורט) שתעמוד בקצה ההיצע. חבילת SSמפיקה 565 כ"ס ו-90 קג"מ ובעלת מצב שנקרא Wide open watts, בו המערכת החשמלית מוקדשת רק לביצועים ומשגרת אותו למהירות של 100 קמ"ש תוך פחות מ-4 שניות (מעין בקרת שיגור). טווח הנסיעה של גרסת הספורט מוערך ב-470 קילומטרים בטעינה מלאה, אם כי לא ידוע גודל סוללת האלטיום שלו ומשך טעינתה המלא ורק נמסר מהיצרן כי ניתן להחזיר 80 קילומטרים לסוללה ב-10 דקות.
עוד טכנולוגייות על הסיפון הן בדמות נהיגה אוטונומית Super Cruise, כאשר באבזור הקוסמטי לובש חישוקי 22 אינץ', מחוזק עם בלמים של Brembo וכן מובחן עם מוטיב ספורטיבי מבחוץ (פגושים שונים וחיפוי מושחר-אדום).
שברולט תספק את הבלייזר החשמלי גם בגרסאות "רגועות", שאמורות להיות מסוגלות לנסוע בסביבות 400 ואפילו 515 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה. הגרסה הבסיסית משתמשת רק בהנעה קדמית, מעליה גרסה שזמינה גם עם כפולה וגם עם הנעה קדמית (תלוי בחבילה). גרסת ה-RS שעומדת באמצע זמינה עם הנעה אחורית, קדמית או כפולה ולגרסה העליונה SS יש אך ורק הנעה כפולה.
כל הגרסאות כשירות לטעון במהירות של עד 190 קילוואט מהמסופים, ובקבינה מסך מולטימדיה ראשי בגודל 17.7 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 11 אינץ'. עיצובית שברולט לוקחת השראה מפה ושם ועם קצת דמיון מהצד הגרמני נראה כי פתחי המיזוג מזכירים את התבנית שמרצדס-בנץ משתמשת בדגמיה, אם כי באופן כללי אפשר לומר שעיצוב סביבת הנהיגה של שברולט בלייזר EV נראה די מקורי ברובו.
המחיר לבלייזר החשמלי יחל ב-50 אלף דולר בקיץ הבא, בעוד גרסת ה-RS תשווק ב-65 אלף דולר. מוקדם מאוד לדעת מתי נפגוש אותו בישראל. הוא עתיד לעלות לייצור סדרתי במפעל שברולט מקסיקו ב-Ramos Arizpe.
VIDEO