$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

משחתת היברידית: ב.מ.וו XM

הבווארים משחררים כריש כבישים של חטיבת M עם מערכת הנעה היברידית נטענת וביצועים קיצוניים

ניר בן טובים   28.09.22 - 14:17

תגיות: ב מ וו

Getting your Trinity Audio player ready...

הצגת דגם חדש בספסל העמוק של ב.מ.וו הוא אירוע בפני עצמו, אבל עם ה-XM היצרן הגרמני לוקח צעד גדול מאוד קדימה מבחינה הכרתית. כדי לחגוג את יום השנה ה-50 למותג M בצורה הולמת נחשף חידוש עולמי: ה-XM הוא פרויקט קרוסאובר ביצועים שנולד מאפס, ולא נגזר מתוך BMW "סטנדרטית", והוא גם ה-M הראשון המצויד בשיטת M Hybrid - מערכת הנעה חשמלית נטענת שמכוילת באופן כמעט חד ממדי לתחום הביצועים. הוא עתיד להיות מיוצר במפעל האמריקני בספרטנבורג והמשלוחים הראשונים מתוכננים לאביב 2023. המחיר ההתחלתי, באזור ה-170 אלף יורו.

ב.מ.וו לא עיוורת להצלחה הכלכלית העצומה של דגמי SUV ממוקדים ואולטרא יוקרתיים כמו למבורגיני אורוס, אאודי RS של משפחת Q8 ובנטלי בנטייגה, והיא מגיעה עם פרשנות ייחודית משלה לזירה הטעונה הזו על בסיס רכב ראווה שהוצג לפני שנתיים ודאגה גם לטפל בענייני קנין רוחני מול סיטרואן (לה כאמור היה דגם סאלוני מגהץ כבישים בעבר בשם XM). העיצוב בכל אופן בולט, אך מכיוון שמדובר ב-M, חובה לרוץ מיד לגיליון הנתונים הטכניים כדי להבין את המאפיינים המעשיים מאחורי הפרויקט, שעל פניו מציג תוכנית פשוטה למדי אך בו זמנית יעילה מבחינה אנרגטית.

מערכת ההנעה M Hybrid מורכבת מכמה צדדים טכנולוגיים: מנוע ה-V8 4.4 טווין טורבו עם 489 כ"ס ו-66 קג"מ, ומנוע חשמלי של 197 כ"ס ו-29 קג"מ המשולב בתיבת הילוכים האוטומטית M Steptronic שמונה הילוכים. המערכת מפיקה בשקלול מלא הספק מרבי של 653 כ"ס ו-81 קג"מ ומשולבת עם הנעה לכל הגלגלים M xDrive הכוללת את מצב ה-4WD Sand החדש לנהיגה על חול ובקרת זחילה מבוקרת.

על אף 5.1 מטר אורך, 1.75 גובה, 3.1 בסיס גלגלים ומסה של 2,785 ק"ג, ה-XM יכול להעפיל ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 4.3 שניות, ל-200 קמ"ש ב-14 שניות, ולעלות ל-250 קמ"ש (270 עם חבילת M האופציונלית). הסוללה, 25 קילוואט, מאפשרת לנסוע 82-88 ק"מ במחזור WLTP עם מהירות מרבית מוגבלת ל-140 קמ"ש ועם רגל עדינה מאוד על דוושת ההאצה. יתרה מכך, הם אומרים, במחזור המשולב המכונית מצהירה על ממוצע של 1.5-1.6 ליטר / 100 ק"מ ו-33- 36 גרם/ק"מ של CO2.

הטעינה מתבצעת באמצעות המערכת המובנת עם 7.4 קילוואט, ובמצבי נהיגה חשמליים והיברידיים כאחד, ה-BMW IconicSounds Electric מוסיפה פסקול ייחודי שפותח בשיתוף עם הנס זימר ("בין כוכבים") כדי להפוך את הנהיגה להרבה יותר חוויתית ומרגשת. השלדה וכל המערך התומך כוללת מתלים בשליטה אלקטרונית, מוטות אקטיביים עם בקרת גלגול אקטיבית והיגוי אחורי כסטנדרט, לצד מערכת בלמים מחוזקת.

פנים ה-BMW XM כולל את מערכת ההפעלה העדכנית ביותר של החברה, ה- iDrive 8, המשלבת צבר מכשירים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ומסך מגע ראשי בגודל 14.9 אינץ' לפאנל אחד מעוקל ברזולוציה גבוהה מאוד. ל-XM גם תצוגה עלית כסטנדרט עם כל האינפורמציה החיונית של מחשב הדרך ובקרת הניווט, מערכות הבטיחות וכדומה.

מערכת iDrive 8 משלבת את Apple CarPlay, Android Auto, רדיו דיגיטלי, ניווט לווייני וקישוריות בלוטות'. בעלי XM עם Apple iPhone יכולים גם לנעול ולפתוח את המכונית שלהם באמצעות אפליקציית Digital Key Plus של BMW. המושבים הקדמיים מחוממים, מאווררים ומציעים פונקציית עיסוי, בעוד שהמושבים האחוריים מצוידים במשענות גב מחוממות. אבזור מחומם נוסף כולל את ההגה, משענות היד וגם הקונסולה המרכזית.

עבור לקוחות יותר הרפתקניים, ועשירים, ב.מ.וו ייצרה את מותג ה- XM Label Red שיוצג בשנת 2023, גרסה קיצונית עוד יותר שנועדה להפוך ל-BMW העוצמתי ביותר שאי פעם ייצרה החברה הבוארית עם מערכת משולבת חשמלית ובמרכב SUV. מערכת ההנעה מטפסת ל-748 כ"ס ו-101 קג"מ, וכדי להשיג ערכים אלו פותחה גרסה עם 585 כ"ס ו-77 קג"מ על בסיס מנוע ה-V8 - מבלי לגעת בתרומה של הצד החשמלי. נכון לעכשיו, הנתונים המתייחסים לביצועים ולצריכה של ה'תווית האדומה' עדיין אינם ידועים, כמו גם המחיר, שכן היא טרם השלימה את מסכת המבחנים האחרונה.