ה-Renault 4Ever Trophy היא הכוכבת הגדולה ביותר שניצבת על הדוכן של החברה הצרפתית בתערוכת הרכב בפריז שמתקיימת כאמור בימים אלה. לא מדובר רק בקונספט שובה לב, ואולי גם נוסטלגי לחלק מאנשי הקבע בישראל שהכירו אותה בשירותם הצבאי, אלא גם ובעיקר, תחזית ברורה לאופן שבו רנו יחזירו את ה-4 ההיסטורית לשוק ב-2025, בדומה למה שכבר הוחלט עבור האחות הגדולה, רנו 5 שצפויה לעלות לכבישים ב-2023 באמצעות פלטפורמת CMF.
לשני הדגמים הקטנים, ה-R4 ו-R5 כמובן מערכת הנעה חשמלית מלאה.רנו לא נכנסה לפרטים הטכניים של ה-4ever, אם כי בהודעה לעיתונות שהוצאה לרגל המאורע החגיגי כללה את ערכי הליבה, מבחינת ייצור ומפרטים. אלה מאשרים את מה שהוכרז ללפני כמה חודשים בנוגע לייצור במפעל קלאון, נורמנדי בצרפת ומאפייני מערכת ההנעה שתעשה שימוש במנוע חשמלי אחד בהספק של 140 כ"ס בשילוב סוללה של 42 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-350 קילומטרים.
המרכב והסוללה מוגנים על ידי לוחיות מחוזקות, וישנה גם מערכת לשינוי לחץ אוויר בצמיגים מתא הנוסעים, שתמונתו לא פורסמה שכן זהו רכב מחקר/לימודי. אלה הם סימנים ברורים לכך שרנו רוצה לשווק את ה-4 כג'יפון ולא כסופר מיני, ולמעשה לבסס קו נפרד לרכבי כביש שטח חשמליים קומפקטיים לצד כלי רכב עירוניים רגילים, בדומה למה שנעשה עד היום במשפחות קליאו ובקפצ'ור בצורה מוצלחת למדי. השם, 'טרופי', מקורו בראלי ה-4L שהוקם ב-1997 ובו רשאים להשתתף רק בעלי רנו 4.
הקונפסט הוא שילוב מעניין ומרתק, חריג במהותו של מכונית בעלת ממדים יוצאי דופן ומקוריים: אורכה 4.06 מטר עם בסיס גלגלים של 2.57 מטר ורוחב של 1.91 מטרים והיא גבוהה מהקליאו ב-46 ס"מ (לטובת הקונספט). יש בה המון אזכורים לסבתא שלה משנות ה-60 (הייצור אגב נמשך עד שנות ה-90 במזרח אירופה) בין אם בתיחום המלבני הדקיק של הפנסים בחזית, האורות האופקיים מאחור (מחווה כפולה גם לרנו 5), החלון הטרפזי המפוצל בסיומת של קורה C האחורית ועוד נגיעות כאלה ואחרות בסמלים, הגלגלים וכדומה. הגלגל הרזרבי על התקרה מסמן את הקשר שלה למסעות הטרופי של רנו, אבל לפי המעצבים הוא לא יגיע לדגם הסדרתי, גם לא במהדורות מיוחדות.
VIDEO
עבור רנו, ה-4 המודרנית היא צעד נוסף במסגרת תכנית החשמול של המותג בשנים הקרובות. בשנה הבאה נוכל לקבל תמונה מייצגת לגבי האופן שבו היא תסיר מעצמה את הקישוטים ואת המראה הרעיוני, ותבשיל לרכב כביש שטח חשמלי מן השורה. המחירים, גם הם בגדר תעלומה בשלב זה.