$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הרכב החשמלי ימשיך להיות יקר יותר

מנכ"ל קבוצת רנו טוען שפער המחירים בין המכונית החשמלית למכונית הקונבציונלית לא יצומצם בשנים הקרובות

ניר בן טובים   23.10.22 - 16:19

תגיות: רנו

Getting your Trinity Audio player ready...

ראש קבוצת רנו לא מאמין שמחירי המכוניות החשמליות ירדו לרמה של רכבי בעירה פנימית בעתיד הנראה לעין. "אני לא רואה את השוויון הזה מתקרב", אמר לוקה דה מיאו בשולי תערוכת הרכב בפריס. 

המנהל האיטלקי הסביר כי עלות הסוללות עדיין לא פחת במידה החזויה בתעשייה. עם זאת, רנו, כמו יצרניות הרכב הגדולות האחרות, מתמקדת בסינרגיה שבין ניידות חשמלית אישית לפתרונות תחבורה חשמליים. רנו היא בין המותגים המבוססים והגדולים בהיבט זה, שכן הצרפתים הם בין חלוצי המכוניות החשמליות כידוע (בין היתר בסיוע מיזם בטר פלייס). מצד שני, ברנו מודעים לכך שלפחות כרגע, הם בעמדת נחיתות במונחים של טכנולוגיה ומכירות.

כדי שלא לפגר אחרי הענף, רנו בעיצומה של מתקפה מסיבית של רכבי חשמל על מנת לחזור להיות אחת מיצרניות הרכב החשמלי המובילות. באירופה, חברת רנו, ובעיקר חטיבת הפרטיות שואפת למכור רק רכבים חשמליים מלאים בשנת 2030. "אני לוקח את החברה לשם, אבל בסופו של דבר השוק, הלקוחות, יחליטו אם הם רוצים ללכת רק לכוון של כלי רכב חשמליים באופן חד צדדי", אמר דה מיאו.

בנוגע למחירי המכוניות החשמליות הקטנות, ציין כי כי הם ימשיכו להיות גבוהים משמעותית מאלה של רכבי בעירה מקבילים. "אני יכול לפתח נוסחאות כימיות יעילות יותר עבור שימוש בסוללות ומערכות חשמליות טובות יותר, אבל הרווחים האלה יימחקו לגמריי, אם מחיר הקובלט יוכפל תוך שישה חודשים בלבד", כך דה מאיו.

רבים מחומרי הגלם החשובים לסוללות, כמו חומרים אחרים, התייקרו משמעותית בחודשים האחרונים. חומרי הגלם מהווים כיום כ-80% מעלות הסוללה. לדעתו, התאמת גודל הסוללה כדי לענות על צרכי הלקוחות יכולה להיות הדרך קדימה. מנקודת מבט אקולוגית, זה "פשוט לא הגיוני להחזיק רכבים עם סוללות בין 150 ל-200 קילוואט" הסביר דה מיאו. "תשתית טעינה טובה יותר יכולה לאפשר ליצרניות רכב להפחית את גודל הסוללה של כלי רכב חשמליים עתידיים. תהיה לכך השפעה משמעותית על המחיר, שכן מארז הסוללות הוא פריט העלות הגדול ביותר במכוניות חשמליות".

על מנת לבסס את קו המוצרים המתחשמל של רנו לשנים הקרובות, שסנוניות שלו יוצאות כעת לדרך בדמות סדרות רנו 5 ו-4, דה מיאו רוצה בין היתר ליצור בידול בין סוגי ההינע, כלומר לפצל את הקבוצה ליחידה חשמלית ויחידה בעירה. בין היתר, הפיצול יביא ליחידה החשמלית בשם "אמפר" וחטיבת המנועים בשם הלא מי יודע מה מקורי: "סוס". לדברי המנכ"ל, הרפורמה הזו הכרחית על מנת שניתן יהיה לקלוט רעיונות חדשים בתחום הרכב החשמלי.