$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

עקרב על סוללה: הוצגה אבארט חשמלית

דגם ה-500 של מותג הספורט האיטלקי מצויד לראשונה במערכת הנעה חשמלית

ניר בן טובים   23.11.22 - 08:38

תגיות: אבארט

Getting your Trinity Audio player ready...

שנתיים אחרי שהציגו 500 חשמלית, מותג המשנה הספורטיבי של פיאט, 'אבארט' הציג אמש (ג') את הגרסה שלו ל-500 הכל-חשמלית. האנשים שעומדים מאחוריה מתארים את מכונית הספורט החשמלית הקטנה כ"מגיבה ומרגשת בתנועה בעיר, אך גם זריזה ונעימה בנסיעה מחוץ לעיר". הודות לחלוקת משקל אופטימלית, מומנט טוב יותר ובסיס גלגלים רחב יותר, מפשקי סרנים מורחבים, ובכלל הארכיטקטורה החשמלית מתפקדת באיזון מיטבי לעומת מנוע הבנזין בהשוואה ישירה, כך הם טוענים.

אבארט 500e החדשה היא האבארט הטמפרמנטית מאז ומעולם, לפי פיאט, ומציעה תגובה חדה מאשר, נניח, אבארט 695. בהשוואה למקבילה המונעת בנזין, היא משיגה תאוצה טובה יותר ב-50 אחוז מ-20 ל-40 קמ"ש. ה-Abarth 500e מהירה יותר גם כשיוצאים מהפקקים - למשל בפניות "ראש סיכה" חדות, שם היא יכולה לצבור קצב מרשים ולהעפיל מ-40 ל-60 קמ"ש תוך 1.5 שניות תחת עומסים. גרסת הבנזין לעומתה, נמצאת בפיגור של 15 מטר בהשוואה זו: היא מגיעה למהירות של 60 קמ"ש רק שנייה לאחר מכן.

למרות כל המחמאות, כשמסתכלים על הנתונים הלסת לא נשמטת. ה-Abarth 500e מצוידת בסוללה של 42 קילוואט ומנוע חשמלי בהספק של 113 קילוואט (155 כ"ס) בלבד. היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-7 שניות, צריכת החשמל הממוצעת כ-18.0 קוט"ש/100 ק"מ משולבת, בעוד הטווח המרבי שלה מוגבל אל 250 קילומטרים עם רגל מאוד מבוקרת. ניתן להחזיר 80% לסוללה באמצעות מערכת טעינה מהירה של 85 קילוואט, שיכולה לבצע זאת בחצי שעה.

ישנם שלושה מצבי נהיגה זמינים במערכת הסלקטיבית: Turismo, Scorpion Street ו- Scorpion Track. Turismo מאפשרים האצה חלקה יותר עם פחות הספק (מקסימום 100 במקום 113 קילוואט, וקצת פחות מומנט) ולפי המהנדסים זו "חווית נהיגה יעילה אך מרגשת". מצב Scorpion Street סוחט ממנה את המקסימום תוך ניצול בלימה רגנרטיבית. מצבי Turismo ו-Scorpion Street תומכים בפונקציית "דוושה אחת": המכונית מאטה בכל הרפיה מדוושת ההאצה, ומשחזרת אנרגיה קינטית, שמומרת לחשמל כדי לטעון את הסוללה. מצב Scorpion Track "נועד למי שמחפש עוד יותר ספורטיביות" אומרים בפיאט ומן הסתם מיועד לימי מסלול.

בהעדרה של מערכת פליטה ובוכנות, אבארט נעזרים בחווית סאונד מלאכותית עבור ה-500e. מהחברה נמסר: "בנוסף לביצועים הגבוהים ולסגנון הנועז שלה, אבארט 500e החדשה היא המכונית הקטנה היחידה שמציעה חווית צליל משכרת למי שרוצה לנהוג בחשמל מבלי לוותר על שאגת אבארט המפורסמת. אחרי הכל, הסאונד הזה ליווה דורות של נהגים נלהבים ותמיד היה שם נרדף לעוצמה וביצועים".

מבחינה ויזואלית, אלמנטים עיצוביים חדשים מעניקים ל-Abarth 500e מראה מובחן, כולל לוגו החתימה החדש, המודרני והמחושמל. ישנם גם מספר אלמנטים במרכב: הפגוש הקדמי, קווי חצאיות הצד, תוסף הספויילר הקדמי הלבן,  הדיפיוזר האחורי הלבן, חישוקי סגסוגת מיוחדים ומכסי מראה ב"טיטניום אפור". יש גם תאורת LED קדמית מלאה עם חתימת אבארט, בלמי דיסק מלפנים ומאחור, כיתוב אבארט בשני קצותיה, לוגו סקורפיון מחושמל בצדדים ועוד.

הפרטים הפנימיים כוללים עיטור כהה על העמודים ועל הכיסוי הראשי, ואת ידית Poison Blue המשמשת לקיפול המושבים הקדמיים ומערכות מדיה 10.25 אינץ' ספציפיות עם חיווי להנעה חשמלית, מושבי אלקנטרה חשמליים, הגה ספורטיבי ומערכת שמע משודרגת של JBL.  בעת ההשקה, תושק אבארט בגרסת Scorpionissima במכסה מוגבלת של 1,949 יחידות (מחווה לשנת הווסדות המותג) על ידי קארלו אבארט. המחירים גבוהים משמעותית מפיאט 500 חשמלית ועומדים באיטליה על כ-43 אלף יורו. אולי נראה אותה בישראל בשנה הבאה.