$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הצצה ראשונה: פולקסווגן ID.7, טווח ארוך

פולקסווגן חשפה בתערוכת CES תחרות ישירה ומהודקת מול טסלה מודל 3 והמתקפה הסינית

ניר בן טובים   04.01.23 - 08:06

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...

פולקסווגן חשפה הלילה (ג') במסגרת תערוכת האלקטרוניקה בלאס וגאס, ה-CES, שתהיה פתוחה לקהל ממחר (ה-5 בינואר) את הסנונית הראשונה (ובינתיים היחידה) של מכוניות הסדאן החשמליות במשפחת ה-I.D. המכונית מומשה על בסיס נסיון שנצבר על רכב המחקר שהוצג בשנה הקודמת תחת הכותר 'אירו', עם השראה חיצונית מכמה מקורות, כולל הפאסאט וכל קבוצת ה-ID שהולכת וגדלה עם התוספת האחרונה והצבעונית בדמות ה-ID באז החמוד.

הדגם החדש נקרא ID.7, ומבעד להסוואת קוד ה-QR, שכוללת שימו לב 40 שכבות של צבע דינמי משתנה לפי בחירת הנהג דרך אפליקציה (חלק ממהפכת החשמול של היצרן), מוסתרת המכונית המוגמרת, מוכנה לעלות לרצפת הייצור בשנת 2023. היא נשענת, כמובן על רצפת ה-MEB החשמלית המשופרת של היצרן עם בסיס גלגלים ארוך של 2.97 מ', תא מטען של 500 ל', כך שלדברי פולקסווגן - ועל אף הסיומת השפופה מאחור בקורה C, היא מציעה מרחבי מחיה נוחים ונדיבים, עם רצפה שטוחה לגמרי וחללי אחסון שימושיים.

תערוכת הטכנולוגיה היא כמובן הזדמנות מצוינת לחנוך פטנטים שונים בתחום הבידור והמידע של כלי הרכב, ופולקסווגן בהחלט מנצלת את הבמה העולמית הזו כדי להציג חידושים עבור המותג; המערכת הראשית בתמונה תגיע בסופו של דבר לכל רכבי החברה, והיא כוללת כאן צג ראשי חדש לגמרי בגודל 15 אינץ' ברזולוציה גבוהה מאוד, עם שימוש מורחב במציאות רבודה בתצוגה עלית להפעלת הפונקציות השונות.

ואולם גולת הכותרת ב-ID.7 היא מערכת בקרת האקלים החכמה, ה-Smart air vents המשולבת בבקרה קולית. זו כשירה לווסת את הטמפרטורה ופיזור האוויר בקבינה על ידי ניטור של סביבת הנהיגה בצורה עצמאית ולפי בקשות של הנהג; נדדתם לטיול במדבר - המערכת תגביר את המיזוג; נתקעתם בסופת שלגים - המערכת תחמם את המושבים, ההגה ותא הנוסעים בצורה אוטומטית. הנהג גם יכול לבקש מהפיקוד הקולי לקצר תהליכים על ידי הנחיות, כמו למשל "קר לי בידיים", והמחשב יבצע את ההתאמות הנדרשות למערכת המיזוג והחימום בגלגל ההגה.

המערכת החשמלית לא נחשפה במלואה. בפולקסווגן אומרים שטווח הנסיעה של הסוללה עומד על 700 קילומטרים עד התרוקנות לפי מחזור WLTP אירופי תקני (הנהוג גם בישראל). נתון זה מציב אותה מעל טסלה מודל 3 לה כ-600 קילומטרים לערך והרבה יותר מ-BYD האן למשל, לה טווח נסיעה של 520 קילומטרים.  

שאלת התמחור נותרה פתוחה. בכלי התקשורת בגרמניה אומרים שינסו לשווק אותה ברף "תחרותי", איפשהו באזור ה-40 אלף יורו. היא תוצג רשמית ברבעון השני של השנה הבאה, עם מכירות בחודשים שלאחר מכן. לא בטוח שנראה אותה כאן לפני 2024. פולקסווגן תשיק לפחות עשרה דגמים חשמליים עד שנת 2026, כולל ה-ID.7.