יבואנית רכבי לקסוס לישראל לקסמוטורס הציגה באירוע השקה מיוחד שנערך באירופה את מחירי הקרוסאובר החשמלי המפואר, ה-RZ450e. הדגם, שקורא תגר על טסלה מודל Y וגם מרצדס EQA בין היתר, ימכר בארץ החל בסוף חודש מרץ הקרוב בשלוש רמות אבזור שונות על בסיס מערכת הנעה חשמלית אחת והנעה כפולה.
הדגם החשמלי של לקסוס נבדל לא רק בעיצובו מ-RX אלא גם במידות, בתכנון ובעיצוב, שנראה ספורטיבי יותר ודינמי ומשקף את דור העתיד של המותג. מה שנסתר מהעין היא הרצפה, ה-TNGA עם סיומת E (קוד לדגמים חשמליים) אותה חולק לקסוס עם הקרוסאובר החשמלי של טויוטה, ה-bZ4x (ובמובן מסוים גם עם סובארו סולטארה שפותח במיזם משותף בין החברות).
עיצובית בכל אופן הוא מבוסס על כמה השראות מרכב הראווה LF-Z EV מהשנה הקודמת, אבל כנהוג בדגמים סדרתיים מנער את המראה של רכב האב טיפוס לטובת משהו פונצקיונלי יותר ושמרני. המראה הוא ללא ספק לקסוס, אי אפשר לטעות וגם לא מרחוק, מובלט על ידי שבכת שעון החול שהפעם נאטמה בהעדר צנרת מסורתית של מנוע, ומאחור קורת תאורה אלגנטית שמחברת בין הירכתיים שלו.
מערכת הנעת הכוח גם היא, אם כי בכיול קצת שונה, מגיעה מטויוטה כמובן; על ההנעה מופקדים שני מנועים חשמליים המניבים הנעת AWD בהספק כולל 230 כ"ס. הביצועים בהחלט מרשימים עם האצה ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות ועד 160 קמ"ש מהירות מרבית, בעוד סוללת ה-71 קווטש תספק טווח נסיעה של 435 קילומטרים על פי מחזור WLTP. משך הטעינה אורך 30 דקות במסופים מהירים ובזרם AC עד 10 שעות.
חלל הפנים מציע מרחב מחיה נדיב עם רוחב של 1.9 מ', אורך של כמעט חמישה מטרים ובסיס גלגלים של 2.85 מ'. לרכב גם מרווח גחון לא רע של 20 ס"מ ומשקלו, על אף הכול מסתכם בקצת יותר מ-2.1 טון. נפח תא המטען - 522 ליטרים. לראשונה בלקסוס גם מוצע היגוי חשמלי מסוג Steer by wire, כלומר חשמלי מלא עם חיבור אלקטרוני לגלגלים על היגוי דמוי מטוס (YOKE) עם יכולת תמרון ייחודית שנקראת one motion grip.
במפרטים שלו שלוש רמות אבזור: קיושו, האדורי וטאקומי הבכירה. בציוד התקני מערכת מדיה ראשית 14 אינץ' עם אפל ואנדרויד אלחוטי, מערכת שמע עשרה רמקולים של פאנסוניק, משטח טעינה אינדוקטיבי, מושבים בריפוד טהארה, חשמליים ומחוממים, מצלמות היקפיות, בקרת אקלים דו אזורית, חלון גג פנורמי, וחישוקי 18 אינץ'.
דגמים בכירים יותר מצוידים גם בזכרונות למושב הנהג, מיזוג מושבים קדמיים ואחורים, תצוגה עלית וסייעני חניה. הגרסה היקרה ביותר (טאקומי) כוללת גם במת סאונד 13 רמקולים של מארק לוינסון, חישוקי 20 אינץ', הגה מחומם, מושבים בגימור יוקרתי ותאורת אווירה 64 גוונים.
המחירים יחלו ב-450 אלף שקל, עבור ל-470 אלף שקל ועד 500 אלף שקל. כל הדגמים מעודכנים במערכות הבטיחות דור 3 של לקסוס.
VIDEO