$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פולקסווגן חשפה את החשמלית הזולה, id.2

"מרווחת כמו גולף אבל במחיר של פולו". הקונצרן הגרמני משחרר פרטים ראשונים על הקומפקטית החשמלית ID.2 שתמוצב על קו התפר של 25 אלף יורו

ניר בן טובים   15.03.23 - 08:37

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...

הסימנים הראשונים לכך שפולקסווגן מתכננת לתקוף את השוק החשמלי מלמטה, הגיעו בדמות רכב הקונספט ID.Life בשנה הקודמת. אבל החל מאתמול, דגם הראווה התבגר וכעת יש לנו את ID.2all: המהות והיעדים, לעומת זאת, זהים לגמרי וכך גם המלל שמצורף אליה. פולקסווגן עושה צעד גדול לקראת מכונית חשמלית משתלמת יותר ומציגה מכונית קונספט קרובה מאוד לדגם ייצור שתבשיל בשנת 2025.

המטרה המוצהרת של קונצרן הרכב הגדול באירופה היא לשווק מכונית חשמלית עממית במחיר של פחות מ-25,000 יורו בעוד שנה וחצי, כרטיס כניסה חדש ומפתה לנבחרת החשמלית המורחבת שהמותג יעמיד עד 2026, בשורותיה תמצאו לא פחות מעשרה דגמים. בתוכם, חשוב לומר, אישרו בכירים בחברה כי החלו לפתח מכונית חשמלית קטנה עוד יותר, במחיר נמוך מ-20 אלף יורו, וזו כבר באמת בשורה שיכולה לשנות את מאזני הכוחות בין מנועי הבערה למנועים החשמליים.

בניתוח מאפייני הדגם, פולקסווגן התמקדה במידע שימושי, נטול גימיקים וססמאות מופרכות, שאמורים לשכנע לקוחות שהגיע הזמן לקפוץ לדבר הבא בלי חששות או חרדות: ה-ID.2all יהיה בעל ממדים קומפקטיים, מותאמים לחיים העירוניים בעיקר אך יציע תא מטען בנפח משתנה, מ-490 ל-1,330 ליטר (ואפשרות של נשיאת חפצים ארוכים עד 2.2 מטר). על הנייר, ה-ID.2 חולקת את הפרופורציות שלה עם דגמים משפחתיים; אורך הרכב מקצה לקצה 4.1 מ', בסיס הגלגלים הוא 2.6 מ', הגובה 1.53 מ' והרוחב  - 1.82 מ', או ששה סנטימטרים נוספים לעומת פולקסווגן פולו.

האוטונומיה המוכרזת של הסוללה היא 450 קילומטרים במחזור ה-Wltp, על הספק של 226 כ"ס (כאשר להגיע ל-100 קמ"ש מעמידה גוזל מכם פחות מ-7 שניות), נתון המתייחס ככל הנראה לגרסת ביצועים כלשהיא. הפלטפורמה שמאפשרת את כל זה נקראת כעת רשמית Meb Entry ומספקת (בניגוד ל-Meb ה"סטנדרטי" של ID.3 ואחיותיה) הנעה קדמית ושילוב של ציוד אופציונלי מחמיא לרכב ברמת המחיר הזו, כמו Matrix Led אופטי, IQ.Light וסייעני בטיחות רבים. 20 דקות תמתינו במסופי הטעינה המהירים, כדי להחזיר לסוללה 80% קיבולת. לא ידוע משך הטעינה בבית.

העיצוב של ה-ID.2  אמור לגשר בין הלקוחות המסורתיים לחדשים. מסיבה זו, פולקסווגן בחרה לתכנן את הרכב בהשראת הדור הראשון של הגולף בניחוח רטרו מודרני. חלל הפנים משקף אלמנטים שונים בהשוואה לרכבי ה-ID שחווינו עד היום, והוא כולל שימוש נרחב בתרכובות בד קלאסיות (נעימות, כמו פעם) יחד עם מערכת מדיה ראשית משוכללת המבוססת על צג 12 אינץ' ברזולוציה גבוהה יחד עם לוח מחוונים דיגיטלי מלבני וכן תהיה גם תצוגה עלית.

תומס שפר, מנכ"ל פולקסווגן, רכבי נוסעים: "אנחנו משנים את החברה במהירות וביסודיות - במטרה ברורה להפוך את פולקסווגן למותג אהוב. דגם ה-ID2 מראה לאן אנחנו רוצים לקחת את המותג. אנחנו רוצים להיות קרובים ללקוח ולהציע טכנולוגיה מובילה בשילוב עם עיצוב פנטסטי. אנו מיישמים את השינוי בקצב כדי להביא ניידות חשמלית להמונים".

כבר בשנת 2025, אחד מכל חמישה כלי רכב שימכרו ברחבי העולם יהיה חשמלי לחלוטין, סוברים פולקסווגן. וזה בדיוק התאריך שנקבע באירופה להשקה של פרויקט "Small Bev", דור המכוניות העירוניות החשמליות שיכלול כאמור את ה-ID.2 אך על הרכבתו מופקדת חברת סיאט' באמצעות השקעה של 3 מיליארד יורו במפעל המרכזי במרטורל. כרונולוגית, המכונית  שהוצגה לראשונה על הרצפה הזו, קופרה אורבן רבל צפויה לצאת ב-2025, מיד אחריה פולקסווגן ID. 2 ודגם שלישי, זול וקומפקטי תרומת חברת סקודה.