$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הוצג פורד אקספלורר החשמלי

פורד מאתחלת את המותג באירופה ומציגה רכב כביש שטח משפחתי, חשמלי מלא

ניר בן טובים   21.03.23 - 14:27

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי שהחליטה לקבור שתיים מהכוכבות הגדולות ביותר שלה באירופה בכל הזמנים, פורד פיאסטה ו-פורד פוקוס, החטיבה האירופית של היצרן האמריקני פותחת היום (ג') בצורה יותר רשמית, "מסודרת", את המתקפה החשמלית שלה ביבשת המערבית, עת היא מציגה בפעם הראשונה את האקספלורר החשמלי.

בניגוד למוביל הנוסעים הגדול והזללן, לו סידור הושבה לשבעה אנשים ונוכחות של נושאת מטוסים על הכביש, האקספלורר החשמלי הוא קרוסאובר מקבוצה C, שאמור להתחרות מול רכבים חשמליים משפחתיים דומים - בעיקר מקבוצת פולקסווגן (על כל מותגי הליבה) ובהמשך הדרך מול מותגים נוספים מקוריאה ומצרפת, ארה"ב ויפן כמובן. זהו הרכב החשמלי השני בלבד של פורד לצד פורד מוסטאנג מאך E שנחשף לפני שנים אחדות.  

למרות שהוא ממוצב ראש בראש מול משפחת ID של פולקסווגן, יחד עם טנדר העבודה ריינג'ר החדש גם הוא נכלל במסגרת שיתוף הפעולה הטכנולוגי עם קונצרן הרכב הגדול באירופה. הוא גם הדגם הראשון של החברה (החשמלי) שיוצא מהמפעל הראשי של היצרן בקלן, גרמניה ממנו יתגלגלו החוצה עוד רכבים חשמליים בעתיד.  

אי לכך, הוא מוברג על רצפת MEB המודולארית של קבוצת VW, והמשמעות היא מנוע אחד או שני מנועים חשמליים על הנעה אחורית או כפולה, סוללות בקיבולת שבין 58-77 קווטש וטווח נסיעה לא מוצהר (אבל כמעט וודאי) של קצת יותר מ-500 קילומטרים עד התרוקנות. מערכת הטעינה שלו תאפשר 10-80% בפחות מ-25 דקות על ידי בקר CCS שמוצמד לחלקו האחורי.

מבחינה פרופורציונלית מדובר ברכב בעל מראה "שטוח", עם LEDים בשני הקצוות ונוסח רבוע ושימושי. תא הנוסעים, עם אורך מקצה לקצה של 4.5 מטרים, אמור להציע גם חלל אחסון של 450 ליטרים ועד 1450 ליטרים בקיפול השורה השניה. הוא ישב על חישוקי 19-21 אינץ', ובפנים חונך הנדסת אנוש חדשה מהיסוד, עם שימוש בלוח מחוונים דיגיטלי 5 אינץ', צג ראשי 15 אינץ' ניתן לכוון עד 30 מעלות, גלגל הגה בעיצוב ספורטיבי ובכלל - מראה די מינימליסטי שמרכז 90% מהפונקציות במסך הראשי. 

חלק נוסף בחידושים של פורד נעוץ במערכת SYNC MOVE, שתאפשר שליטה מורחבת במערכת המיזוג, אביזרי הנוחות, הניווט וכן בבקרה הדינמית שלו. כמו כן, יהיו לו שלל מערכות הגנה אקטיביות חדשות עם תריסר חיישנים אולטרא רגישים וחמש מצלמות שיאפשרו לו נהיגה אוטונומית בדרגה 2. עוד באבזור תאורת אווירה, ממשקי אנדרויד ואפל אלחוטיים, טעינה אינדוקטיבית לסלולרי ועוד הרבה.

המחיר של האקספלורר החשמלי נע באזור ה-45-50 אלף יורו על בסיס חבילת כניסה וחבילת 'פרמיום' מוגדרת על ידי היצרן. הוא מיועד לשיווק לסוף 2023 אבל החברה החלה לקבל הזמנות עבורו כבר כעת מעבר לים. דלק מוטורס תשווק אותו בסוף שנת 2024 בישראל, כרגע מדברים על הרבעון השלישי.