$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ג'נסיס: גם מכונית חשמלית קטנה

מותג היוקרה הקוריאני מבסס את עצמו כיצרן רכבי פרמיום בארה"ב ובאירופה. כעת יש זמן להרפתקאות נוספות

ניר בן טובים   27.03.23 - 11:01

תגיות: ג'נסיס

Getting your Trinity Audio player ready...

ג'נסיס מרגישה מספיק נינוחה, בטוחה בעצמה, כדי לחשוב על התרחבות לתחומים "חייזרים" עבורה. אחרי שהקדישה את רוב זמנה והונה לטובת קרוסאוברים ומכוניות סדאן בפרופורציות גדולות כדי לייסד את המוניטין מול התוצרת הגרמנית, וחנכה את הרכב החשמלי הראשון מאז הקמתה - ג'נסיס GV60, היא מפנה את תשומת לבה לשוק שרגלה טרם דרכה בו - רכבי היוקרה העירוניים.

קבוצה זו אמנם נסוגה מעט בשנים האחרונות מול הג'יפונים ודומיהם אבל בג'נסיס סוברים שהגלגל מסתובב - כלומר בעוד כמה שנים, ובתקווה שהמחירים יאפשרו זאת - המכונית הקטנה תעשה קאמבק חשמלי. 

אם וכאשר, התשתית כבר מוכנה. ג'נסיס מחזיקה בנכסיה מכונית קונספט בשם 'מינט', שאמורה לייצג את האיכויות של ג'נסיס אבל בחבילה קטנה ואישית מאוד. "אנחנו רוצים להבין איך לממש מכונית פאר קומפקטית - איך היא יכולה להראות. כשאתה גר בעיר אתה לא צריך מכונית גדולה, אז מכונית פאר קומפקטית היא בהחלט משהו שאנחנו חושבים עליו. יש לא מעט רכב פרמיום קומפקטים - אבל מכונית "יוקרה" קטנה - זה משהו שננסה לרקוח, אומר מעצב העל של יונדאי וג'נסיס סאנג יופ לי.

ה-MINT הוצגה לפני חמש שנים, והרעיון מאחוריה הוא כרוך בעיקר בהחדרת המוצר לאזורים מפוקקים; שימוש ברצפה שטוחה כדי למקסם את החלל הפנימי על מידות צנועות, עם דגשים על נוחות נסיעה מרככת, שימושיות ובכלל חוויה מאוד רגועה והוליסטית - שלפחות בדגם הראווה מכוילת רק לשני אנשים.

הצג הראשי שלה, לדוגמא ממורכז מול הנהג (הקונסולה ריקה) ומשמאל שלושה מחוונים, ויש לה פאנל מתקפל עם מתגים נוספים שמוסתר בגוף המפלסים צמוד לנהג. המושבים, מסוג כורסא, מסתובבים על הציר, כך שקל לצאת ולהכנס ממנה ובניגוד לדגם הראווה (עם דלתות שחף) תהיינה דלתות רגילות. טכנית, היא יכולה לקבל כמעט כל סוג מערכת חשמלית קומפקטית שיש לג'נסיס בהיצע, אולם נראה שגרסת ייצור שלה תסתפק בטווח נסיעה של כ-330 קילומטרים ובקרת טעינה מהירה של עד 350 קילוואט.

צוותי ג'נסיס אומרים שהגשמה של המיזם כפופה לעלויות פיתוח. "אנחנו רוצים להגדיל את המשפחה ורכב קטן הוא בהחלט על הכוונת שלנו. הבעיה כרגע היא עלויות ייצור - חומרי גלם, סוללות. הגיוני יותר להמתין כמה שנים כדי להבין לאן זה הולך. אבל דברים כל הזמן משתנים אז אי אפשר לדעת אם זה יקרה מוקדם או מאוחר יותר".  

ג'נסיס תציג עד 2030 ששה כלי רכב חשמליים, שלושה מהם משווקים כיום בשורותיה: ה-GV60, ה-GV70 החשמלי וה-G80 החשמלית.