$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

BMW: סדרה 3 מתחברת לעתיד

ב.מ.וו תציג בתערוכת הרכב במינכן את ה-Vision ניאו-קלאס, פרשנות כל חשמלית למכונית הספורט-סדאן של מחר. והוא לא רחוק

ניר בן טובים   03.09.23 - 09:19

תגיות: BMW

Getting your Trinity Audio player ready...

לא נדיר שרכבי ראווה מנוצלים כדי להפגין את הרפטואר הטכנולוגי של היצרן והיצרתיות שלו בתכנון ויזואלי, אך הרכב עצמו, כיישות - ננטש מאחור ונמחק כלא היה. לא כך המקרה הפעם עם רכב הקונספט החדש של ב.מ.וו שיוצג בימים הקרובים במסגרת תערוכת הרכב במינכן, ה-Vision ניאו קלאס; ב.מ.וו, כך נמסר מחויבת לייצר אותו, במינימום שינויים אפשריים החל בסוף השנה הבאה עם בכורה רשמית בשנת 2025.

ב.מ.וו מספרים מעט מאוד אודותיו ברמה הטכנית, אך נראה שהם מכוונים ישירות לדגמים משפחתיים במרכב 4-דלתות או 5 דלתות, בין אם תהיה זו טסלה מודל 3 או היריבים הסינים מקבוצת BYD, בין השאר. העיצוב משלב סגנונות הווה עם עבר, ועל פי המעצבים קיבלו השראה מרכבי קונספט קודמים, וכן רכבי ייצור מבוססים דוגמת ה-E21 ו-E24 של סדרות שלוש ושש מאמצע שנות ה-70, במיוחד במשטחים באזור הפנסים מלפנים והכליות.

לגבי מערכת ה-eDrive מהדור השישי, בהשוואה לדגמים הנוכחיים, מרחק הנסיעה גדל ב-30%, וכך גם מהירות הטעינה, בעוד היעילות האנרגטית, בגדול שופרה ב-25% והסוללות מציעות 20% יותר צפיפות. נכון לעכשיו, אין נתונים על הספק מנוע ומומנט או ביצועים, אבל על ידי השוואה מהירה עם המערכות המתקדמות ביותר הקיימות כיום בשוק אפשר לשער לאן הם רוצים להגיע: אם רכב בגודל דומה, כמו ה-i4 זמין עם כ-520 ק"מ בטעינה אחת, עם הספק של 544 כ"ס, הדור החדש עשוי לגרד קרוב ל-700 קילומטרים מרחק נסיעה במחזור WLTP.

בכל הכרוך בחווית המשתמש, ב.מ.וו אומרים כך: "הפחתנו את התפעול האנלוגי למינימום האפשרי". מהי הכוונה? פחות מתגים פיזים והתכנסות של רוב המערכות - אם לא כולן, במסך המרכזי ולוח המחוונים הדיגטליים, בסיועה של תצוגת עלית עם מציאות רבודה. הבשורה המעניינת היא, בנוסף לכך טמונה באפשרות שימוש ברצועת הקרנה צרה לאורך כל הזגוגית, ממש מעל מפלס הקונסולה בה ניתן לעיין בכל הפונקציות והמידע. 

למרות ש-BMW דוהרת לרכב החשמלי ב"מצערת מלאה", היא מאשרת כי היא תמשיך להציע רכבי בערה לפחות עד שנת 2030, ייתכן שאפילו מעבר לכך בהתאם לתקנות.