כלי הרכב השימושיים של פעם, עם מנועי בערה, נופלים שוב ושוב קורבן לג'יפונים ורכבי הכביש שטח, שברוב הערכים פשוט נחותים מהם במדדי התמורה למשפחה והיעלות. רנו סניק, היה בין מובילי הנוסעים הקומפקטיים החלוצים מסוגו בסוף שנות ה-90 אבל גם הוא, כמו למשל סיטרואן פיקאסו, נאלץ לפנות את מקומו בסגל הצרפתי לטובת רכב פופולרי יותר בצורתו, פחות יעיל אנרגטית.
יחד עם השינויים בתפישה, הדור החדש של הסניק לפחות מנסה לשמר חלק מהנתונים המקוריים, תוך עיצוב חדשני ורצפה מודולארית, ה-CMF-EV, המותאמת להנעה חשמלית ומרחבי פנים נדיבים מאוד בסגמנט C. אורכו 4.47 מ', רוחבו 1.86 מ' וגובהו 1.57 מ', בסיס הגלגלים 2.78 מ'. תא המטען - 545 ל'. ברנו אומרים שמרווח הראשים הפנימי גדל ב-3 סנטימטרים בשתי השורות, הוא קל יותר מהסניק הקודם, כאשר חלק ניכר מהתרכובות הן תוצאה של מחזור חומרים, ו-90% ממנו ניתנים למחזור בסיום חייו.
המערכת החשמלית שלו מצוידת במנוע אחד הנחלק לשני הספקים וביצועים; בגרסת הבסיס 170 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-9.3 ש', ובגרסת הביצועים 220 כ"ס ו-30 קג"מ עם האצה ל-100 קמ"ש ב-8.4 ש'. לקוחות יוכלו לבחור גם בין קיבולת סוללה - 60 קווטש עם 420 קילומטרים טווח נסיעה לפי מחזור WLTP תקני, או בגרסה ארוכת טווח עם 620 קילומטרים בין טעינות. החום שנוצר בסוללה והמנוע החשמלי מנוצלים לחימום תא הנוסעים בעת שימוש במערכת הבלימה, על ידי משאבה נפרדת. הטעינה, מוגבלת ל-150 קילוואט במסוף מהיר, עם החזר של 80% בחצי שעה. אחזור אנרגיה מבלימה זמין בארבע רמות שונות תוך תפעול מנופים מגלגל ההגה.
רנו העמיסו את מערכות ההגנה של הסניק אלקטריק ב-30 בקרות שונות, כולל חיישנים שאוספים מידע מתנועה קדמית וצולבת כדי לחזות מתי יש צורך בהתערבות בטיחותית כדי למנוע תאונה. חלל הנוסעים, עם מקום לחמישה, לוקח קצת מהאוסטרל וקצת מרכבי הקונספט האחרונים של רנו, תוך שימוש בצד צגי 12 אינץ', הראשי שבהם בסגנון טאבלט אורכי, ולוח המחוונים לדברי רנו הוא בעיצוב חדש וטכנולוגיות חדישות לחלוטין, עם מוטיב יהלום בהשראת סמל המותג.
ברשימת התוספות שלו תאורת אווירה 48 גוונים, מערכת ה-R-לינק עם 50 אפליקציות מובנות, שקעי USB-C, מושבים חשמליים וכדומה וכן תהיה לו את חבילת ה-אספרי עם תמה ספורטיבית מובדלת משאר הגרסאות. רנו אף מוסיפים כי בקבינה פזורים הרבה תאי אחסון, כמעט 40 ליטרים של נפח.
הסניק אלקטריק יצא לכבישים במחצית הראשונה של 2024. המחירים באירופה טרם ידועים.