ההתנגדות האווירודינמית היא אחד האויבים הגדולים של המכוניות בכלל ושל החשמליות בפרט. כל מהנדס מתחיל או מעצב רכב בראשית דרכו מכיר את המגבלות האווירודינמיות שמשפיעות על קיצור הטווח של הנסיעה ולכן יצרניות הרכב מנסות בכל מקום אפשרי ובכל דרך אפשרית לצמצם את תופעת ה"גרר האווירודינמי" כאשר המקדם הפיזיקלי Cd נע סביב 0.2 והדוגמאות הטובות לכך נמצאות בטסלה מודל 3 שמציעה מקדם התנגדות 0.23 למשל או מרצדס EQS עם מקדם של 0.202, הנמוך ביותר למכונית סדרתית. השיאים הטובים ביותר נרשמו בעבר על-שם פולקסוואגן XL1 עם מקדם של 0.186, לאחריה הייתה זו מכונית קונספט הולנדית שנקראת Lightyear שהציגה מקדם מטורף של 0.175 בלבד, אך בשנה שעברה השיא הוצמד למכונית קונספט אחרת, מרצדס Vision QEXX עם מקדם גרר של 0.17 בלבד.
צ'רי Aero קונספט
בהשראת דגי הטונה
יצרנית המכוניות הסינית צ'רי שנחשבת לאחת הגדולות ביותר בתעשייה הסינית, החליטה להרים את הכפפה האווירודינמית ולהגיע לשיא עולמי שלא היה כמותו מאז ועד עכשיו, כאשר המהנדסים של החברה השתמשו בבינה מלאכותית עם לא פחות מ-2,000 בדיקות שונות וגם אחרי שלמדו היטב את המבנה ההידרודינמי של דג הטונה ובהשראתו הם עיצבו את דגם האב טיפוס המיוחד שנקרא Aero Concept שמציג מקדם התנגדות מדהים של 0.168 בלבד.
סרטון בדיקות התנגדות אווירודינמית ממנהרת הרוח של צ'רי>>