$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
ערוץ הספורט
אזור אישי
שלח טופס
ניוזלטר
ליגת החלומות
כדורגל ישראלי
כדורגל עולמי
כדורסל
NBA
ענפים נוספים
VOD
תוצאות
שידורים
רכב
פודקאסטים
ראשי
ליגת העל
ליגה לאומית
נבחרת ישראל
גביע המדינה ווינר
גביע הטוטו
ליגת החלומות
ליגת העל לנוער
נבחרות צעירות
ליגות נמוכות
כדורגל נשים
ההרכב של המדינה
אלוף האלופים
ראשי
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה ספרדית
ליגה גרמנית
ליגה איטלקית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגיונרים
ליגה אוסטרית
יורו 2024
מונדיאל
מוק' מונדיאל דרא"מ
קופה אמריקה 2024
דקה אחרי דקה
ליגות נוספות
מצעדים ודירוגים
ליגת האומות
הליגה הסרבית
ליגת ה- MLS
הליגה הסעודית
העברות
יורו 2023 עד גיל 21
אליפות אפריקה 2023
ליגה יוונית
ראשי
ליגת העל
יורוליג
גביע ווינר
נבחרות ישראל
ליגת האלופות
יורוקאפ
אתנה נשים
ליגה לאומית
אליפות העולם 2023
נבחרת העתודה
גביע המדינה
ליגיונרים
ליגות נוספות
אליפות אירופה 2022
הליגה הבלקנית Delasport
ראשי
דני אבדיה ב-NBA
תוצאות
סטט' אישית
שחקנים
טבלאות מזרח/מערב
NBA ID
ראשי
אולימפיאדת פריז 2024
ישראל חזקה - גאווה ישראלית
MMA
טניס
ג'ודו
כדוריד
כדורעף
אולימפאדת החורף 2022
אמנויות לחימה
המתחם הלבן
ספורט נשים
המגזין האולימפי
אתלטיקה
אופניים
שחייה
שייט
התעמלות
חידונים
בובה של לילה
גיימינג
5TALKS
ענפים אחרים
ספורט מוטורי
רגעי שיא בספורט
ספורט אמריקאי
הפראלימפיים - שיקום בתנועה
ראשי
ראשי
ראשי
ראשי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ראשי
עולים לרגל
הנוסע המתמיד
ספיקנ'רול - כדורסל ישראלי
פודקאסט ה-NBA
יורוסטפ-פוד
הפודקאסט האולימפי
רדיו אזורי - כדורגל איטלקי
שלושת האריות
סטרץ' פוד
חדר החדשות
חמש אישי
הגשה ראשונה - פודקאסט הטניס
גברים בטייץ
פוטבול מונדיאל
ספורט ירושלמי
חדשות ושמועות
מבחני רכב
תכניות "עולם הרכב"
צרכנות רכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
משפט וביטוח
ספורט מוטורי
סבב פורמולה 1
דו גלגלי
מתגלגל ברשת
4X4, טיולים ופנאי
תשתיות ותחבורה
5 דברים
מעלות טובות
מילון הבטיחות הגדול
ערוץ הספורט
עולם הרכב
רכב חשמלי וטכנולוגיות ירוקות
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:
mako
דרמה באישום נגד פלדשטיין: יעמוד לדין בגין פגיעה בביטחון המדינה
21.11.24
כמעט 0 מעלות בירושלים: הכל על גל הקור שיגיע בשבוע הבא
21.11.24
עינב בובליל יוצאת להגנת ספיר בורגיל: "כאב של מישהו אחר לא מקטין את הכאב של כל המדינה"
21.11.24
צווי המעצר בהאג: התיירים הישראלים לא צריכים לחשוש
21.11.24
אייר טקסי: מוניות מעופפות יופעלו באולימפיאדת פריז
ממשלת צרפת אישרה שימוש במוניות מעופפות באולימפיאדה שתיפתח בשבוע הבא. השירות יופעל ממסוף ייחודי שיוקם על גדות נהר סיין בלב העיר. אם הפרויקט ינחל הצלחה הוא יורחב גם לאחר סיום האולימפיאדה
בועז קורפל
15.07.24 - 14:28
תגיות:
אולימפיאדת פריז 2024
,
רכב חשמלי
Getting your
Trinity Audio
player ready...
צילום: Volocopter
כל מדינה שמארחת משחקים אולימפיים זוכה לתקציבי ענק, זאת בנוסף לכמות גדולה של כסף שנכנס בזכות נותני חסות גלובליים. התקציבים מופנים בעיקר להקמת מתקנים חדשים עם שכלולים וחידושים מתקדמים לרווחת הספורטאים והמשלחות, ובהמשך גם לרווחת תושבי העיר המארחת, תיירים ואזרחים רבים מאותה מדינה. זה בדיוק מה שרצו הצרפתים להשיג באולימפיאדת פריז 2024 שתיפתח ב-26 ביולי ותימשך עד 11 באוגוסט, כשאחד החידושים המעניינים בתחום התחבורה הוא מנחת מיוחד למסוקים דו מושביים חשמליים שנקראים VoloCity והם מיוצרים בגרמניה על ידי VoloCopter כשהם מיועדים להטיס נוסעים בנתיב טיסה ממרכז העיר לפארק האולימפי ובחזרה.
VOLOCITY - יפעל ממרכז פריז לפארק האולימפי (צילום: Volocopter)
כלי הטייס מסוגלים לטיסה אוטונומית מנקודה לנקודה בעזרת 18 רוטורים נפרדים, ללא רוטור זנב מאזן כמו במסוק רגיל והם למעשה סוג של רחפן מגודל. משטח ההמראה ימוקם על נהר הסיין שחוצה את פריז וכל באי תחנת הרכבת 'אוסטרליץ' לא יפספסו את כלי הטייס הייחודי. המסוק / רחפן / מונית מעופפת מאפשר טווח טיסה של 35 ק"מ במהירות מרבית של 110 קמ"ש. משקלו 700 ק"ג בלבד וניתן להעמיס על סיפונו שני נוסעים עם מזוודה לכל אחד במשקל כולל של 200 ק"ג, כך שהמשקל שעולה לאוויר הוא 900 ק"ג בסך הכל. המונית המעופפת מופעלת באמצעות 9 מארזי סוללות ופרק זמן ההחלפה של סוללה הוא 5 דקות. הסוללה שפורקה נשלחת לטעינה בנפרד וחוזרת לשימוש הבא.
VOLOCITY - שני אנשים וכושר העמסה של 200 ק
ערים רבות בעולם נושאות את עיניהן לפרויקט זה שיופעל לראשונה בתוואי טיסה עירוני ולא בשדות נידחים או מקומות מרוחקים מחשש לתאונה ונזק עצום לאזרחים שמתגוררים בקו הטיסה. אם הפרויקט יצליח, יש להניח שנראה אותו מופיע במקומות נוספים בעולם והחברה היזמית תקצור כאן חוזים שמנים לאחר שהוכיחה ש"שדה הניסוי" שלה קיבל גושפנקא לתנאי אמת. גם עבור הממשלה הצרפתית מדובר במבחן חשוב ואם הוא יעבור בהצלחה, הם יאשרו להפעיל אותו בסוף השנה לשימוש כללי. לפיכך, הממשל הצרפתי מינה את חברת Aeroports de Paris להפעיל ולנהל את השרות, מאחר והיא הגוף הבכיר והוותיק ביותר בתחום התעופה בצרפת. החברה מפעילה ארבעה מנחתים שכאלה למוניות המעופפות בארבעה שדות תעופה באזור פריז, לרבות שדה התעופה דה גול, לה בורג'ה, ורסאי ושדה נוסף בצפון מערב פריז. לצד קולות חיוביים, הפרויקט קיבל ביקורת מאלה החוששים מאותם חפצים מעופפים עצמאית מעל לראשיהם. החברה המפעילה אומרת כי משטחי הנחיתה יכולים להתאים גם לכלי טיס גדולים יותר, עם מספר גדול יותר של אנשים בכל טיסה וגם לשמש אמבולנסים אוויריים שטרם אושרו על ידי רשות התעופה באירופה.