$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בקרוב: טכנולוגיה ישראלית במכוניות החשמליות של ג'נרל מוטורס

ענקית הרכב האמריקאית השקיעה 39 מיליון דולר ב"אדיוניקס" הישראלית שפיתחה טכנולוגיה ייחודית המייעלת את נצילות הסוללה ברכבים חשמליים

בועז קורפל
בועז קורפל   28.07.24 - 01:00
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: אדיוניקס
צילום: אדיוניקס

חברת הטכנולוגיה הישראלית Addionics, עלתה על המפה העולמית של חידושים טכנולוגיים בתחום הסוללות לכלי רכב חשמליים, בזכות המצאה שגורמת לסוללה להיות יעילה יותר. הטכנולוגיה של אדיוניקס, על קצה המזלג, משנה את המבנה הפיזיקלי ולא הכימי ועושה שימוש באלקטרודות נחושת ואלומיניום כאשר השימוש בנחושת קטן ב-60% מהכמות המוכרת כיום בתעשיית הסוללות, מה שבא לידי ביטוי בשני תחומים עיקריים: קיצור זמן הטעינה והארכת טווח הנסיעה עד 30%, כך על פי הפרסומים. אלו הם בוודאי שני הפרמטרים החשובים ביותר לתעשיית הרכב, שמתורגמים בצורה הטובה ביותר ליעילות וחיסכון לצרכנים.

לאחרונה פורסם כי GM Ventures (זרוע ההשקעת של ג'נרל מוטורס) תשקיע 39 מיליון דולר בחברת הטכנולוגיה הישראלית, אחרי שזאת  קיבלה לאחרונה מימון מקרן ההשקעות הישראלית Deep Insight, המשקיעה בהמצאות וחידושים טכנולוגיים, והשקעה נוספת גם מיצרנית המשאיות השבדית סקניה הנמצאת בבעלות פולקסווגן.

השימוש בסוללות בעלות הטכנולוגיה החדשנית, מביא חיסכון לא רק לצרכני הקצה, כי אם גם ליצרניות עצמן והחיסכון מגיע לכ-7.5 דולר לכל קוט"ש, ובהמרה לגודל סוללות מוכר יותר, מדובר ב-750 דולר למארז של 100 קוט"ש, ומכאן שהיצרניות המשתמשות בסוללות גדולות, כמו ג'נרל מוטורס עם דגמים חשמליים של קדילאק, GMC / האמר או שברולט, בהחלט יוכלו לצמצם עלויות ולהשאיר המון כסף בבית, ומהעבר השני, בתחום המסחרי הכבד, ההשקעה של חברת המשאיות סקניה מובנת והגיונית מאוד, מאחר ומשאיות חשמליות זקוקות למארזי סוללות בקיבולת של 800-900 קוט"ש לפחות.

המהלך הבא של Addionics הישראלית הוא הקמת מפעל בארה"ב, בעלות של 400 מיליון דולר, עליו הכריזה בתחילת השנה. המפעל מתוכנן לייצר את האנודות עשויות הנחושת לתעשיית הסוללות וב-Addionics מתכננים לספק תאים חדשים למבחן לכמה מיצרניות הרכב, כבר בסוף השנה, זאת כחלק משלבי הסיום בתהליך הפיתוח והניסוי, כאשר היעד הוא לייצר מספיק רכיבים לכמיליון מכוניות חשמליות עד 2027-2028.