$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ישפיע על הכיס: הקרב על המימן עולה שלב

יצרניות הרכב מסתערות על מערכות הנעה מבוססות מימן ומולידות שיתופי פעולה שצפויים להיטב עם עלויות הייצור - ובתקווה על המחירים בשוק כולו

עמית מרצ'לי   15.09.24 - 11:21
Getting your Trinity Audio player ready...
(אתר היצרן)
(אתר היצרן)
גם אם הן מנסות להסוות זאת ולשדר עסקים כרגיל, יצרניות הרכב נתונות בעשור האחרון ללחצים ולקנסות שדוחקים אותן לפתח פתרונות לרגולציות פליטות המזהמים ברחבי העולם. לזה מתווספת התחרות הגואה מצד היצרניות הסיניות שכתוצאה מבעיה חמורה של עודף היצע מבית, מאיימות לחדור לשווקים רבים באירופה בחיפוש אחר קרקע יציבה.

מאמצי הפיתוח והמחקר אודות עתיד נקי מפליטות מזהמים שהזכרנו קודם, עשויים להסתכם בעשרות מילארדי דולרים ועל כן ההבנה היא ששיתופי פעולה עשויים לסייע בצמצום הפסדים ובמינוף הרווחים. בתחילת חודש ספטמבר, חשפה ב.מ.וו כי היא נעזרת בידע ובניסיון שרכשה טויוטה בתחום ההנעה על-ידי מימן, במטרה שתסייע לה בייצור דגם מימני סדרתי ראשון להמונים בשנת 2028. 

כעת, אנו מתבשרים כי גם יונדאי, לה ניסיון רב בתחום המימן, ותאגיד הרכב ג׳נרל מוטורס (GM) חוברות יחדיו וישתפו פעולה בפיתוח ובייצור של מוצרים משותפים, ביניהם רכבים חשמליים וכאלה המונעים על-ידי מערכת הנעה מבוססת מימן. לדבריהם, חתימת ההסכם תאפשר לשפר את התחרותיות בסגמנטים מרכזיים, שתטיב בקצה עם השוק כולו. 

נסביר כי רכבים המונעים על מימן פועלים באמצעות תא דלק שממיר את המימן לאנרגיה שמניעה מנוע חשמלי, תוך פליטת מים בלבד כפסולת. היתרונות הבולטים של סוג הנעה זה נעוץ בעובדה שהוא מציע פליטת מזהמים אפסית ונוסף על טווח נסיעה ארוך, משך התדלוק מאפשר להמשיך בנסיעה תוך דקות בודדות. איפה בכל זאת הבעיה? המכשול העיקרי לעת עתה, נובע בעיקר מפריסה נמוכה של תחנות לתדלוק מימן, כמו גם מעלויות ייצור גבוהות כתוצאה מתהליך הפקת המימן שדורש אנרגיה רבה. 

טויוטה שפילסה את הדרך לשימוש במימן במכוניות נוסעים עם דגם המיראי, וכן יונדאי שהצטרפה בהמשך עם הקרוסאובר הקומפקטי נקסו, מריצות בהצלחה עשרות אלפי כלי רכב מימניים ברחבי העולם. יש לציין כי חלק גדול מהמאמצים של החברות מופנה בכלל לעתיד שבו משאיות, המהוות את עמוד השדרה של ההובלה היבשתית, תעשינה שימוש נרחב בדלק מימני ותזרים אל חשבונות הבנק שלהן רווחים אדירים.