נעם יעקובסון, פולגז
מארק מרקז וההונדה RCV213Vשל קבוצת המפעל רפסול-הונדה מזנקים מהמקום השלישי. המקום השלישי על הגריד הוא האחרון בשורת הזינוק הראשונה, בצדו הפנימי של המסלול, ומרקז פותח גז ומשחרר קלאץ' בול בזמן, וממקסם את הזינוק כשהוא מכוון באגרסיביות לצד החיצוני של המסלול. בדרך מרקז גורם לפרנקו מורבידלי לשהק לשבריר ואת פאביו קוארטררו מרקז עוקף בכוח מנוע עדיף. מרקז מתיישר עם דובי והדוקאטי GP19 של קבוצת המפעל MISSION WINNOW' והמיקום המעט פנימי יותר של מרקז מאפשר לו לסגור את הקו הפנימי של דובי, שנאלץ להרחיב את הפנייה חוטף גם ממורבידלי, קוארטררו וויניאלס - שכולם רוכבים על גבי הימאהה YZR-M1.
חרז הוא מרוץ מתוק-חמוץ לקבוצת הלוויין של ימאהה - קבוצת פטרונס STR הכל חדשה. ביום שבת הרוקי פאביו קוארטררו זוכה בעמדת הפול ובכך מנשל את מרקז כרוכב הצעיר ביותר בעמדה זאת. פרנקו מורבידלי מדרג במקום השני ומשלים יום חג לקבוצה. אבל המרוץ היה טוב פחות כשקוארטררו נאלץ לפרוש כשהוא שני במרוץ עם תיבת הילוכים תקועה בשלישי. מורבידלי מאבד אחיזה ונאלץ להסתפק במקום השביעי.
עד הקשיים של רוכבי פטרונאס נראה היה כי הם עומדים לגרום למרקז לעמול קשה עבור הניצחון. במשך שמונה הקפות מורבידלי וקוארטררו צמודים למרקז. במקטעים בהם הימאהה עובד היטב מורבידלי כמעט ונצמד למרקז. בהקפה התשיעית מרקז מחליט שנמאס לו וצולל אל קצב מרוץ על הצד הנמוך של 1:38 דקות להקפה. מרקז ממשיך באותו הקצב עד שהפער עומד על כמעט 4 שניות, ואז מאט מעט כשהוא חוצה את קו הסיום בווילי.
אלכס רינס והסוזוקי GSX-RR מצליחים להתקדם מהמקום התשיעי ועד למקום השני, כשבדרך רינס עוקף את מורבידלי, ויניאלס, דובי, פטרוצ'י, קראטשלאו ונאקגמי. שוב, כמו בקטאר ובארגנטינה, דירוג יחסית נמוך מקשה על רינס למצות את הפוטנציאל.
אם כבר מדברים על דירוג נמוך, רוסי והימאהה YZR-M1 של קבוצת המפעל מונסטר-יאמהה לא מצליחים לצלוח את מקצה הדירוג המקדים Q1 ורוסי נאלץ לזנק מהמקום ה-13, ראשון בשורה החמישית. רוסי נתקע בקצה העשירייה כשהוא מתקשה לעקוף את ההונדה RCV213V של טאקקי נאקגמי מקבוצת אדימיצו LCR ואת ה-GP19 של ג'ק מילר מקבוצת פרמאק. לקראת תום המרוץ רוסי מצליח להגביר קצת את הקצב ולסיים שישי.
ג'ק מילר לא מצליח להביא עמו את המהירות של שישי ושבת ליום המרוץ בראשון. בסופו של דבר מילר מתרסק כשמגע נוצר בשיא הפנייה בינו ובין האפריליה RS-GP של אלייש אספרגרו. זה האחרון אמנם עוקף באופן אגרסיבי, אבל בין האפריליה לבין האפקס לא היה בשום אופן מקום לאופנוע נוסף, כך שמילר יכול לבוא בטענות רק לעצמו.
ויניאלס היה איטי באימונים הראשון, השני והשלישי, ונאלץ - יחד עם רוסי - לעבור במקצה הדירוג המקדים. ויניאלס, שמצליח לכוון את האופנוע באימון חופשי 4, מזנק חמישי. לראשונה העונה ויניאלס מזנק היטב ולא רק מגביר קצב לקראת תום המרוץ. זה מספיק למקום השלישי.
(צילום: Getty)
דובי ופטרוצ'י, צמד רוכבי קבוצת המפעל של דוקאטי, מסיימים רביעי וחמישי בהתאמה. עבור דובי זה להוציא מתוק מעז כשהוא מסיים את חרז 3 נקודות אחרי מרקז. פטרוצ'י היה מהיר לכל אורך סוף השבוע, ובמאבק עם מילר על אוכף הדוקאטי בקבוצת המפעל המקום החמישי הוא כניצחון.
חורחה לורנזו, שרוכב זאת העונה הראשונה שלו באוכף של ההונדה RCV213V של קבוצת המפעל רפסול, הבטיח שחרז תהיה יריית הפתיחה שלו על גבי ההונדה. נו, הסבב הספרדי שנפל על יום הולדתו ה-32 היה יריית פתיחה חלשה משהו. לורנזו בקושי רב מצליח להשתחל ישירות למקצה הדירוג הקובע Q2, מדרג במקום ה-11, נסוג בזינוק למקום ה-14 ומסיים את המרוץ במקום ה-12. מביך, בעיקר כששטפן בראדל, רוכב המבחן של HRC, מסיים במקום העשירי.
מרקז, שלאחר ההתרסקות מההובלה באוסטין היה רביעי באליפות בפיגור 9 נקודות אחרי דובי, מראה שדבר לא פוגע בחוסן המנטלי שלו. הניצחון מעמיד אותו על 70 נקודות, כשהוא מוביל את טבלת האליפות בנקודה בודדת על אלכס רינס. דובי, כאמור, במקום השלישי עם שלוש נקודות פחות ממרקז. רוסי עדיין לא אמר את המילה האחרונה במרוץ לאליפות של 2019. הוא רביעי בטבלה, כשרק 9 נקודות בינו לבין מרקז.
הסבבים הבאים - לה מאן, מוג'לו, קטלוניה ואסן - היו טובים לדוקאטי בעונות שעברו, אבל ההונדה של 2019 טוב משמעותית מכל האופנועים הקודמים שהונדה נתנו למרקז. האליפות, למי שחשב אחרת, היא של מרקז לנצח או להפסיד. ניפגש בעוד שבועיים בלה מאן.
איך עוקבים אחרינו:
https://www.facebook.com/carworld5/
פייסבוק
https://www.instagram.com/sport5_car/
אינסטגרם
https://twitter.com/car_world5
טוויטר
https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634
חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!