$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פורמולה 1 צרפת: חוזרים לשגרה ברייבירה

השליטה של מרצדס צפויה לחזור בגראן פרי הצרפתי

משה פינצ'בסקי   22.06.19 - 08:39

תגיות: פורמולה 1

Getting your Trinity Audio player ready...
בוטאס. סיכוי גבוה לסיים במקום הראשון (צילום: Getty)
בוטאס. סיכוי גבוה לסיים במקום הראשון (צילום: Getty)

אחרי המירוץ הצמוד (והלא מוכרע?) במונטריאול, אנחנו חוזרים בפעם השנייה למסלול פול ריקאר שבריביירה הצרפתית. הרחבתי על ההיסטוריה של המסלול לפני שנה, ומאחר וגם לפני שנה פירלי השתמשו בצמיגים הדקים יותר, לא צפויה לקבוצות הפתעה מיוחדת. עם זאת, לצערי, לא ניתן לפתח תקוות שפרארי או רדבול יצליחו לתת פייט טוב למרצדס.

 

המסלול בפול ריקאר אמנם מתהדר בשלל ישורות מהירות, שאמורות לעזור לפרארי להתמודד עם מרצדס (ולהקשות על רד בול), אלא שבניגוד למסלול במונטריאול, פה יש מספר גבוה מאד ואף מכריע של פניות מהירות מאד, שחלקן אף ארוכות. הבולטת ביניהן היא פנייה מספר 11 (בוסה) כפולת האפקסים. אין מנוס משימוש בחבילה אווירודינמית של הצמדה בינונית עבור הפניות המהירות ולנסות להפחית את הגרר ככל הניתן. בנקודה הזו מרצדס שולטת ללא עוררין. אפילו רד בול הודו שמרצדס מהירים מהם בכל סוגי הפניות, שלא לדבר על הישורות (ואף אחד לא חושב שהמנוע החדש שהונדה מביאה לצרפת ישנה זאת). לפרארי אין תשובה ליכולת של המרצדס בפניות ובניגוד למונטריאול, הישורות לא יספיקו בכדי לפצות על כך.

 

מזג האוויר צפוי להיות נאה וחם, אם כי בדומה למונקו, גשם מקומי תמיד יכול להפתיע. החום הגבוה עשוי לעזור לפרארי ולקבוצות אחרות שמתקשות עם חימום הצמיגים, אבל היה חם גם בשנה שעברה ובכל זאת מרצדס שלטו. פירלי מביאים את תרכובת האולטרה סופט משנה שעברה (הייתה סגולה) לצמיגים הרכים, את תרכובת הסופט של שנה שעברה לצמיגי הביניים ואת תרכובת המידיום של שנה שעברה לצמיגים הקשים. המסלול נסלל מחדש בחלק מהפניות, כך שאמורה להיות אחיזה מכנית גבוהה יחסית וביחד עם החום, אינני רואה כיצד הצמיגים הרכים יצליחו להחזיק מעמד ובחירת הצמיגים על ידי הנהגים מחזקת את דעתי, שלפחות נהגי שלושת הקבוצות המובילות ינסו לעבור את Q2 עם צמיגי הביניים.

 

בשנה שעברה האסטרטגיה המנצחת הייתה של עצירה אחת,

 

 

התקווה הגדולה ביותר למאבק על הנצחון מגיעה מבוטאס. מצבו לא השתנה והוא מודע לכך שהוא חייב לנצח את המילטון בצרפת בכדי להפיח רוח חיים בשאיפות האליפות שלו או בסיכוייו להישאר במרצדס. מאחורי שלושת הקבוצות הגדולות יהיה מאבק קשה וצמוד מאד. רנו מביאה מקצה שיפורים מאסיבי למירוץ הביתי שלה. עד כה העונה לא רק שרדבול היו ברמה אחרת, אלא שאפילו מקלארן עם מנועי רנו, הוכיחו את הבעייתיות של השלדה והאווירודינמיקה של רנו. מקבוצה שרצתה לנסות להתחיל להציק לשלושת הגדולות, רנו התדרדרה עמוק למאבקי מרכז הגריד.

 

עוד שלוש קבוצות שתאבקנה על ראשות מרכז הגריד תהיינה האס, טורו רוסו ורייסינג פוינט. מזג האוויר החם והפניות המהירות והארוכות יעזרו לבעיות של האס עם חימום הצמיגים. טורו רוסו מציגה ביצועים תחרותיים עקביים ונהיגה מרשימה ושקולה של אלבון וקוויאט. רייסינג פוינט עשויים להפתיע עם שימוש יעיל יותר בצמיגים.

 

אלפא רומיאו בצרות. הם התדרדרו לזנב הטור. אם במונטריאול הם לא היו תחרותיים, הופתע אם דווקא בפול ריקאר הם ימצאו את הפתרון. עדיין הם יהיו לפני ויליאמס, אבל זו נחמה קטנה מאד.