נגיף הקורונה ממשיך לגבות קורבנות מסביב לעולם ובכל ענפי הספורט משביתים תחרויות או דוחים למועדים נזילים בהתאם להתפתחויות בשטח. גם בסבב הפורמולה 1 אין רגע דל ואמש (שני) פרסמו ראשי ה-FIA על ביטולו של הגרנד פרי בבאקו (אזרבייג'ן) שהיה מתוכנן לצאת לדרך ב-7 ביוני. זהו המירוץ השמיני שנפל מעונת המירוצים 2020 עקב המגפה הבריאותית ועד כה, טרם הוזנקו הנהגים אחרי שבמהלך החודש האחרון בוטלו המירוצים באוסטרליה וכן בבחריין. ב-FIA כבר הכריזו על דחייה של הגרנד פרי בוויטנאם, סין, הולנד וספרד. המירוצים במונטה קרלו ואוסטרליה הם היחידים שבוטלו סופית וההערכות שונות מדברות על פתיחה רשמית במסגרת הגרנד פרי הקנדי במונטריאול שאמור להתקיים ב-14 ביוני, אולם גם לזה איש אינו מוכן להתחייב.
סימנים של אופטימיות בכל זאת אפשר לשמוע מקרב הבוס הגדול של הפורמולה 1, צ'ייס קארי, שמבטיח לשוחרי הספורט המוטורי עונה עם לפחות 18 מירוצים (גורמים בענף מצביעים על בין 16-18 מירוצים). "זה נכון שלעת עתה, אף אחד לא יכול לדעת בוודאות מתי יחול שיפור, אבל ברגע שהוא יקרה, אנחנו נהיה מוכנים לצאת לדרך ולהתחרות שוב. אנחנו מחויבים להביא לאוהדים שלנו עונת פורמולה 1 בשנת 2020", כך פרסם. עוד אומר קארי, כי למרות שעדיין יתכנו ביטולים נוספים התקווה של כל המעורבים במערכת היא הזנקה רשמית מתישהו בקיץ. "אנחנו ננצל את חופשת הקיץ שלמעשה הוקדמה למרץ/אפריל כדי להתחרות באוגוסט, והמשמעות היא שאנחנו נסיים את העונה הרבה אחרי 27-29 בנובמבר" (לוח הזמנים המקורי).
קארי מבטיח שבמהלך ה"פגרה" יושקעו משאבים בטיפוח מיתוג הפורמולה 1, בהם עוד סדרת סרטי NETFLIX על העולם שמאחורי המירוצים, עליית מדרגה נוספת בטכנולוגיות המשמשות את עולם הפורמולה E, ו-"עוד דרכים יצרתיות להעשיר את הצופים", כדי להבטיח שעונת המירוצים בכל זאת תחל ברגל ימין. בינתיים, פורסם בשבוע הקודם, כי הקבוצות הגיעו להסכמה על דחיית השקת הפלטפורמות של רכבי 2021 ל-2022, כך שהמכוניות מהעונה הנוכחית תמשכנה לעונה הבאה.
לואיס המילטון מקבוצת מרצדס וסבסטיאן פטל מקבוצת פרארי
צ'ייס קארי
פטל מסיים חוזה בפרארי
בזמן שעונת הפורמולה שרויה באי ודאות, נשמעים עוד הימורים על עתידו של סבסטיאן פטל בקרב הסקודריה. הגרמני בן ה-33 מסיים השנה את החוזה ולמעשה יהפוך לסוכן חופשי ב-2021. פטל אמר במספר הזדמנויות כי הוא מעדיף להשאר בפרארי זמן ממושך כדי להבטיח לאדומים אליפות ולקטוע את רצף החגיגות של מרצדס; פטל עבר לפרארי בסיומה של עונת 2014 אחרי שזכה ב-4 אליפויות עם רד-בול, אולם עד כה לא הצליח לשחזר את הישגיו והסיכויים הולכים וקטנים מדי שנה. "מרצדס הביסו אותו בשנים האחרונות. אז המשימה נותרה בעינה - היו לנו רגעים גדולים וגם פחות טובים, אבל כמו שאמרתי, אני עדיין בפרארי ואני רוצה לנצח איתם".
בפרארי בוחנים מקרוב את האפיקים הכלכליים, ואחת הסיבות שפטל עשוי לעזוב קשורה לשכרו הגבוה שנאמד מדי שנה ב-42 מיליון יורו (רק המילטון מרוויח יותר ממנו עם כ-50 מיליון יורו בשנה). למרות זאת, פטל עדיין נחשב לבחירה הראשונה של פרארי לצד לקלר, אבל הוא אומר שהכסף הגדול ממילא אינו מהווה עבורו מנוע צמיחה: "אתה צריך לשאול את עצמך מה מקור המוטיבציה? יש אנשים שהכסף מניע אותם, אבל השאלה האמתית היא - איפה הקו האחרון, מתי הכסף כבר יספיק לך? באיזשהו שלב, הכסף מפסיק להיות הדבר החשוב ביותר ותמיד יש את התשוקה לעשות את מה שאתה אוהב. אני מאמין שכולנו, בקסדות ובסרבלים צריכים להפגין כלפי חוץ שאנחנו מעריכים את זה ושאנחנו נהנים. זה המפתח עבורי".
פטל אוזכר מדי פעם כמועמד לקבוצת רנו בתום העונה הנוכחית, וזאת אחרי שמועות על עזיבתו של דניאל ריקרדו לטובת פרארי. על פניו זוהי החתמה מעניינת בהתחשב בכך שלפטל ו-רנו מערכת יחסים מוצלחת אחרי שהגרמני זכה עם מנועי רנו ב-34 מירוצים על סיפונה של מכונית ה-רד בול. ברנו אומרים: "אנחנו לא רוצים להגיב בשלילה. הוא אלוף יוצא מהכלל ונהג מדהים. עבדנו יחד בצד המנועי וזכינו ביחד". מצד שני, רנו נחושים להחתים נהג צעיר לצידו של אוקון. "יש לנו אקדמיית מירוצים שהקמנו ב-2016 וב-2021 אולי נראה נהגים שלנו בסבב הפורמולה 1. אנחנו לא יכולים להתעלם מכך. הושקעו כאן הרבה משאבים".