$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ראלף שומאכר: "תורידו לחץ ממיק"

נהג הפורמולה 1 לשעבר מבקש להנמיך ציפיות מאחיינו ולגלות אורך רוח, בעיקר מצד אוהדים. "סבלנות. המכונית איטית"

ניר בן טובים   06.04.21 - 13:32

תגיות: מיק שומאכר

Getting your Trinity Audio player ready...
ראלף ומיכאל שומאכר ב-2012 (צילום: Getty)
ראלף ומיכאל שומאכר ב-2012 (צילום: Getty)

ראלף שומאכר הפך להיות איש מחוזר בימים האחרונים בקרב כלי התקשורת באירופה, וזכה לציטוטים רבים באיטליה וגרמניה שהצליחו לחלץ ממנו כמה אמירות מעניינות לגבי העבר שלו וכן לגבי אחיינו הצעיר, מיק שומאכר, שעושה את צעדיו הראשונים בפורמולה 1 בעונת 2021.

ראלף שומאכר (45), שהשתתף ב-182 מירוצי פורמולה 1 עם שלוש קבוצות שונות, בהן ג'ורדן עימה ערך את בכורתו ב-1997, וויליאמס וטויוטה, לא רוצה שתהיינה ציפיות כבדות מאחיינו מיק (בנו של אחיו מיכאל) בהתחשב בקבלת הפנים שהוא זכה לה כ"רוקי". שומאכר ג'וניור, יליד 1999, שיצא מאקדמיית הנהגים של פרארי נמצא בעיצומה של תחילת עונתו הראשונה בפורמולה 1 ולכן דודו ניסה להאט את מכבש הלחצים שמופעל עליו: "האס הוא החלק האחורי של הסבב", הוא מדגיש. "המכונית איטית, קשה לנהיגה. בטווח הארוך זה יהיה קשה למיק. אבל אני מכיר אותו רגוע, אני לא חושב שהוא מתוסכל מהמצב הזה".

אבל אם למיק לא יהיו שום בעיות בשקלול התוצאות שלו, ראלף מודאג מהציפיות של הציבור, בעיקר נוכח שם המשפחה המפואר: "זה יותר האוהדים שצריכים להיות מציאותיים", הוא סבור. "בהתחלה זה מרגש לכולם לראות את מיק נוהג, אבל אז זה יהפוך למשהו שגרתי ותצטרך להתרגל לרעיון שלעתים קרובות הוא יהיה בין האחרונים. יש צורך בסבלנות". ראלף מבין היטב את הצורך לנתק בין שם המשפחה שלו לבין ההישגים האישיים על המסלול; "האם הייתי מגיע לפורמולה 3 בלי אחי הגדול? סביר להניח שלא. אבל אני חושב שהוכחתי את עצמי בפורמולה3000 ובמסגרת נהיגות מבחן שקנו לי כרטיס כניסה לפורמולה 1. למרבה הצער, לא כולם הבינו שאני מותג בפני עצמו, ולא רציתי להיות נודע רק בתור אח של שומאכר". 

בבחריין סיים מיק שומאכר במקום ה-16, האחרון בקרב הנהגים. אולם כפי שכל נהג מירוצים לומד כבר ביום הראשון שלו מאחורי ההגה, כדי לנצח מירוץ צריך קודם כל לסיים אותו. "אחרי טעות אחת, הופעת הבכורה עברה כשורה" ,אמר ראלף. "זה חלק מתהליך הצמיחה. מיק כבר הראה בפורמולה 2 שהוא נהג אינטליגנטי, שעושה מעט טעויות".

ראלף סיפק מספר תובנות לגבי הגריד באופן כללי, וספציפית התייחס לאלוף פורמולה 1 בדימוס שרעב להמציא עצמו מחדש. לדבריו, מי שלא התלהב מבחריין היה סבסטיאן פטל, שנוהג השנה באסטון מרטין אחרי הפרידה הצורמת מפרארי. הגרמני סיים במקום ה-15, וזה לא מפתיע במיוחד עבור ראלף שומאכר. "באסטון מרטין הבעיה היא שאם סב רוצה לשנות משהו, לקבוצה אין את הכישורים לעמוד בקצב שלו ולהבין אותו מיד. העונה שלו תהיה מלאה בפרקים שליליים. אני מצטער בשבילו. אסור לו לוותר, עליו לדחוף בלי להישבר. גם כי זה עולה להם הרבה כסף".