לאחר שמזג האוויר השבית את הגרנד פרי הבלגי בשבוע שעבר, ובעוד ראשי ה-F1 מפיקים את הלקחים, הסבב חוזר לפעילות ב-3 בספטמבר והמתח בשיאו, שכן ביום ראשון יעלו הנהגים על התוואי ההולנדי המחודש של מסלול זנדבורט בהולנד - 36 שנים אחרי הפעם האחרונה שנערך בו מירוץ פורמולה 1, אותו אגב ניצח ניקי לאודה (מקלארן), כשאחריו בן קבוצתו אלן פרוסט ובמקום השלישי איירטון סנה עם מכונית לוטוס-רנו. מגיפת הקורונה ביטלה כאמור את גרסת 2020 ולכן "הבכורה" נדחתה לשנה זו, בתקווה לתנאים הולמים יותר. נחדד רק כי המסלול של 2021 שונה למדי מזה שאירח את קבוצות הפורמולה 1 בשנת 1985 עם מספר שינויים בפניות 3 ו-14, בין השאר.
מי שמחכה בקוצר רוח להופיע בפני הקהל הוא מקס ורסטאפן. על אף שנולד בבלגיה, לאם ממוצא בלגי מחובר יותר בשל עיסוקו לאביו ההולנדי, נהג הפורמולה 1 לשעבר יוס ורסטאפן, ולכן מייצג את האומה ההולנדית ומבחינתו מדובר בתחרות על מגרש ביתי; הנהג המוביל של רדבול נשאל לאחרונה על ידי כלי התקשורת באיטליה לגבי החוויה שלו בספא, מה הסיק ממנה וכיצד הוא מתכונן למירוץ הקרוב, שאם יוכתר בו למנצח יגרוף לקופתו 25 נקודות ויעקוף את לואיס המילטון.
"ספא לא היה גרנד פרי רגיל. לא רצינו שסוף השבוע יעבור ככה. אבל ניצחון הוא ניצחון ונקודות חשובות לשתי האליפויות: עלינו למקסם כל הזדמנות. כמובן שכנהגים כולנו רצינו להתחרות ולתת מופע לאוהדים, אבל ברור שזו הייתה החלטה לא פשוטה והראות הלקויה פירושה שהמרוץ אינו בטיחותי", כך סיכם. באשר למשוכה הבאה, הוא אומר: "עכשיו בואו נהפוך את הדף ונלך לזנדבורט. יהיה מיוחד להשתתף במרוץ בהולנד מול הקהל הביתי שלי, אבל גם כנהג זה אתגר גדול ללכת למסלול מחודש ולמצוא את הגבול במכונית F1. היה מדהים לראות כל כך הרבה מעריצים שתומכים בנו באוסטריה ובבלגיה ואני מקווה לפצות אותם על מה שקרה".
ורסטאפן התייחס גם לשינויים הדינמיים על האספלט לאחר מקצה החידושים שנעשה בו. "באשר למסלול, עקיפה יכולה להיות קצת קשה. אבל אני חושב שזה יהיה מתגמל. הקפות מוקדמות יהיו מהירות מאוד וכל טעות תעלה ביוקר. אחרי שהמרוץ בוטל בשנה שעברה, השנה הזו תהיה מיוחדת עוד יותר וכמובן שיהיה נהדר לנצח מול ה'חומה ההולנדית'. עשיתי רק מרוץ אחד בזנדבורט וזה היה במכונית פורמולה 3. באותה תקופה נודעתי בשם "הבן של" - אבל עכשיו זה יהיה הפוך. המסלול כמובן השתנה מאז, כמה פינות הותאמו. כבר עם מכונית F3 הפינות היו ממש מהנות ומהירות: אני נרגש לחזור עם פורמולה 1, תהיה לנו עוד יותר אחיזה ", כך סיכם הנהג בן ה-23.
מקס וורשטאפן ולפניו מכונית הבטיחות של מרצדס. אחרי 2 הקפות, נגמר הסיפור
זנדבורט הוא מסלול יחסית מיושן ועל כן נזקק למקצה ליטושים. הוא נחנך בשנת 1948, עם פינות צמודות ומהירות ושינויי גובה רבים ומספר ההקפות בו בשנת 2021 יעמוד על 72 במקום 70 כפי שהיה בפעם האחרונה. אחת הפינות המפורסמות שלו היא טרזנבאכט, הפניה הראשונה של ההקפה שקרובה יותר לקו הסיום מכפי שהיתה במקור. לעיקול Hans Ernst Bocht לעומת זאת - הממוקם בסוף ההקפה, יש כעת שטח נהיגה מוגדל, מה שיאפשר לנהגים להאיץ מוקדם יותר. בד בבד, אחת הבעיות המוכרות בזאנדבורט היא העובדה שהוא נסלל ליד חוף דיונות ושמורת טבע, המפזרות גרגרים הנישאים על הרוח ומקשים על הצוותים לפענח את מידת האחיזה של הצמיגים בצורה מדויקת. תרחיש דומה לזה מאתגר אותם בדרך כלל במסלול סאחיר, בבחריין.
עוד הרבה על הגרנד פרי בהולנד, במסגרת כתבת ההכנה של משה פינצ'בסקי לקראת הזנקת מקצה האימונים ביום שישי.
דירוג הנהגים המובילים:
לואיס המילטון 202.5 נק' (מרצדס)
מקס וורשטאפן 199.5 נק' (רדבול)
לאנדו נוריס 113 נק' (מקלארן)
דירוג היצרנים המובילים:
מרצדס 310 נק'
רדבול-הונדה 303 נק'
מקלארן-מרצדס 169 נק'