$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

המילטון: "חבל שלא הצטרפתי לפרארי"

תחושת פספוס? לואיס המילטון, אלוף העולם 7 פעמים חש החמצה שלא הגשים את חלום הילדות לנהוג בקבוצה האיטלקית

ניר בן טובים   29.09.21 - 15:47
Getting your Trinity Audio player ready...

הקריירה של לואיס המילטון בפורמולה 1 נקשרה למרצדס מאז הופעת הבכורה שלו ב-2007, בין שש השנים הראשונות שבילה עם מקלארן לבין תשע השנים הבאות בקבוצה הרשמית של היצרן הגרמני שהפך לאחד הגופים הדומיננטיים ביותר על מסלולי ה-F1.  מערכת יחסים מוצלחת זו, עתידה כאמור להמשך אחרי שלאחרונה חתם המילטון על חידוש חוזהו עד שנת 2023. אולם סביר להניח שהמילטון בן ה-35, הנהג הפעיל היחיד שמחזיק בשיא התארים (שבעה, כמו מייקל שומאכר) ועם 100 נצחונות במירוצי גרנד פרי, 101 פעמים זינק ראשון אחרי מקצה הדירוג ו-176 פעמים על הפודיום, לא יוכל לממש את אחד החלומות הגדולים שלו - להתחרות עם הקבוצה היוקרתית והמצליחה ביותר בהיסטוריה של הפורמולה 1, פרארי.

בשנים האחרונות היו שמועות על התקרבות זהירה בין הצדדים, עם פגישה בין ג'ון אלקאן, נשיא פיאט העולמית  והמילטון שהתקיימה בסוף 2019, אולם זו לא הניבה תוצאות קונקרטיות, עד כדי כך שבפרארי החליטו לאור חוסר הוודאות מול הנהג האנגלי להתחייב לטווח ארוך עם שארל לקלר, אליו הצמידו בהמשך את קארלוס סאיינז הספרדי. לואיס המילטון מצדו מעולם לא הסתיר את חיבתו לקבוצת פרארי, להישגיה ולהסטוריה שלה, ולא במקרה מחזיק שתי מכוניות כביש של היצרן ממרנאלו, אחת מהן היא לה פרארי אפרטה, מכונית אולטרא קיצונית עם קרוב ל-1000 כוחות סוס.

כשנשאל על ידי 'סקיי איטליה' אם מרגיש ש"נכשל" לקפוץ על ההזדמנות לעבור לפרארי, המילטון לא הכחיש שבליבו חש החמצה: "במשך שנים רבות, כשהגעתי למונזה, כשהלכתי ליד האוהדים, הרגשתי שהם אמרו לי: "בוא לפרארי". זה חימם לי את הלב, אבל זה היה מדהים שמעולם לא נהגתי בשביל קבוצת פרארי אחרי כל כך הרבה שנים. זו משאלת לב של כל נהג מירוצים בעולם, מטרה שיש להשיג אותה בכל מחיר. באמת זה היה אפשרי ולעולם לא אדע בדיוק מדוע לא הצטרפתי לפרארי. אני מאחל להם את הטוב ביותר ובעתיד הקרוב אמשיך למנוע מהם לזכות באליפות העולם", העיר בחיוך וסיכם:" ראיתי תמונות של הנהגים שלהם מאז שאני קטן, והאדום תמיד אדום מיוחד. בבית יש לי כמה פרארי, אני יכול לנהוג בהן. אבל לא בפרארי F1".

האליל של המילטון

המילטון, שזכה לתמיכה גדולה מצד ניקי לאודה לבצע את המעבר הגורלי למרצדס מקבוצת מקלארן, נשאל בין היתר את מי העריץ בפורמולה 1, יותר מכולם. התשובה של הבריטי? איירטון סנה. "אהבתי איך הוא נלחם על המסלול, התשוקה שהוא השקיע במרוצים והדרך שבה הוא התמודד עם קשיים לבד, בראש מורם, נלחם נגד המערכת. כילד - רציתי להיות כמוהו". גרהרד ברגר, נהג הפורמולה 1 לשעבר אומר שהמילטון ניחן בתכונות המאפיינות את סנה. "יש לו אותה מהירות מפלצתית, אותה רגישות מטורפת בשליטה על המכונית בגשם ואותו הרצון לנצח, רעב תחרותי אינסופי. לא פעם נשאלתי על ידי צעירים: "האם אתה רואה את סנה במישהו מהם?" תמיד עניתי שאיירטון היה מיוחד במינו. אבל עכשיו לואיס מזכיר לי אותו מאוד". 

עוד אומר האלוף הבריטי: "כשהגעתי ל- F1, בגיל 22, היה לי כישרון ונחישות, אך ללא ניסיון. לא יכולתי לכוון את התפתחות המכונית כפי שאני עושה עכשיו. בעוד שהיום בשנת 2021, הסביר המילטון, "אני יכול לתת אינדיקציות מדויקות יותר למהנדסים. והתוצאות מדברות בעד עצמן".