המרוץ השני בעונת 2022 של ספארקו 206 קאפ, ליגה אותה יזם יובל מלמד, התקיים בפצאל בבוקר יום שישי ה-18 בפברואר 2022. בניגוד למרוץ הראשון שכלל מזג אוויר גשום, הפעם מזג האוויר האיר פנים למתחרים ולצמיגי הסמי סליקס המותקנים ברכביהם. 14 מתחרים ו-2 מתחרות השתתפו במרוץ ב-3 קטגוריות: רוקי, סילבר ופרו, כאשר בעקבות תוצאות המרוץ הראשון בוצעו שני עדכונים בדירוג של שניים מהמתחרים: זהר שימשי שעלה מקטגוריית הרוקי לקטגוריית הפרו, ואור תשובה, שעלה מקטגוריית הרוקי לסילבר. את מלאכת השיפוט ביצעו ניצן לוי ובר ברוך, ועל ניהול המרוץ היה אחראי רן שמולביץ.
תוואי המרוץ השני, בניגוד לתוואי של המרוץ הראשון, נמסר למתחרים לראשונה רק ביום המרוץ. המשמעות היא שלא ניתנה אפשרות להתאמן בתוואי לפני יום המרוץ, דבר שייצר אתגר נוסף למתחרים. התוואי הנבחר נחשב מהיר יחסית, וכלל 11 פניות המרכיבות יחד מסלול באורך כולל של 1.3 קילומטר. בהקשר זה נציין כי מסלול מרוצים פצאל עומד לעבור עבודות פיתוח לטובת הרחבה ושינוי התוואי, ולכן שלושת המרוצים הבאים יערכו במסלול מרוצים ערד ובמסלול מרוצים מוטור סיטי.
את מקצה הדרוג סיים במקום הראשון אדר מלמד עם זמן של 44.675 שניות, אחריו, עם זמן של 45.333 שניות, סיים טל בן ארי ואת השלישיה הראשונה סגר זוהר שמשי עם זמן של 45.662 שניות.
מקצה חצי גמר ראשון –
סדר הזינוק של חצי הגמר הראשון נקבע בהתאם למקצה הדירוג. טל בן ארי זינק מצויין מקו הזינוק ועלה להובלה כבר בפניה הראשונה. צמוד אחריו, אדר מלמד שנשף בעורפו של בן ארי בקרב מותח על המקום הראשון. על המקום השלישי נלחמו אליהו בן עיון ויעקב שימול, בהובלתו של בן עיון. במהלך המקצה דין סלומון החליק מהמסלול אל העפר, אך הצליח לחזור אליו במהרה ללא נזק לרכב. לקראת סוף המקצה מלמד עלה להובלה בזכות נהיגה טובה בקו הפנימי בפניה ההדוקה שלפני הישורת. בהקפה האחרונה נוצר מגע בין הרכבים של שמשי ושל בן עיון, שגרם לשניהם להחליק ולרדת מהמסלול, מה שהביא את שימול למקום השלישי, רגע פני הנפת דגל השח-מט. בהחלט סיום מפתיע בקרב על המקום השלישי.
מקצה חצי גמר שני –
מקצה זה טומן בחובו עניין רב בעקבות סדר הזינוק ההפוך – הנהגים המהירים מתחילים מהסוף. בתום ההקפה הראשונה ויקטור קוחניצקי, ששידרג את מערכת הפליטה ואת הדיפרנציאל שלו לקראת המרוץ השני, עלה להובלה ביתרון משמעותי. יובל רביץ, אחת משתי הנהגות שהשתתפו במרוץ, תפסה את המקום השני ואיתי בורנשטיין, שזינק ראשון, ירד למקום השלישי.
בהמשך המרוץ נפגשו הרכבים של עומר נירהוד ואור תשובה, מה שגרם לשניהם להסתחרר ולרדת מהמסלול אל העפר. סופי גולן ושי שמעוני ניצלו את ההזדמנות ועקפו את שניהם. בהמשך המקצה, סופי ויובל, שתי הנהגות היחידות שהגיעו להתחרות במרוץ, התחרו ביניהן על המקום השני, עד שסופי החליקה אל מחוץ למסלול ואיבדה שני מקומות, מה שהותיר ליובל את המקום השני והעלה את שי שמעוני למקום השלישי.
הלו, זה רדיו? בועז קורפל בעמדת השידור
מקצה גמר ראשון –
מקצי הגמר ארוכים יותר וכוללים 12 הקפות לעומת 10 הקפות במקצי חצי הגמר. הגמר הראשון כולל סדר זינוק הפוך, דבר שמייצר לא מעט דרמות בהקפות הראשונות של המקצה. בתום ההקפה הראשונה עלה אור תשובה למקום הראשון והותיר לאיתי בורנשטיין את המקום השני. בהקפה השניה ניב עמר עלה למקום השני. המקום השני ייצר לא מעט דרמות בהקפות הראשונות של המקצה, דרמות שבסופם תפס את המקום השני אדר מלמד.
את המקצה לא סיימו זהר שמשי, שי שמעוני ויובל רביץ בעקבות תקלות טכניות, בזמן שסופי גולן איבדה מספר מקומות בעקבות צמיג שנתקע מתחת לפגוש הקדמי שלה והאט את רכבה באופן משמעותי. אדר מלמד המשיך עם המומנטום החיובי מתחילת המרוץ ועלה למקום הראשון, מה שהותיר לאור תשובה וניב עמר את הקרב על המקום השני, קרב בו ניצח בסופו של דבר תשובה.
מקצה גמר שני -
בהפסקה בין מקצה הגמר הראשון ומקצה הגמר השני תוקנו הרכבים שלא סיימו את מקצה הגמר הראשון. זינוק מצויין של בן עיון הביא אותו היישר אל למקום הראשון כבר בתום הפניה הראשונה של המרוץ, מאחוריו אדר מלמד במקום השני ובמקום השלישי ויקטור קוחניצקי. בתום ההקפה הראשונה מלמד עקף את בן עיון ועלה להובלה בזמן שקוחניצקי איבד את המקום השלישי לטל בן ארי. שלושת המובילים שמרו על מקומם לאורך כל המקצה, שהמשיך ללא דרמות מיוחדות.
תוצאות המרוץ לפי קטגוריות:
קטגוריית פרו –
מקום ראשון: אדר מלמד
מקום שני: ויקטור קוחניצקי
מקום שלישי: יעקב שימול
קטגוריית סילבר –
מקום ראשון: אליהו בן עיון
מקום שני: אור תשובה
מקום שלישי: ניב עמר
קטגוריית רוקי -
מקום ראשון: אלירן עפרון
המרוץ הבא יערך ביום שבת ה-2 באפריל 2022 במסלול מרוצים ערד. הקהל הרחב מוזמן להגיע למסלול על מנת לצפות במרוץ או להכנס לערוץ היוטיוב של ספארקו ישראל ולצפות במרוץ בשידור חי.