עונת המירוצים של המוטוGP עומדת להיפתח בסוף השבוע, אחרי ארבעה חודשים של חופשה אך בלי מנוחה. ששת יצרני האופנועים ימאהה, דוקאטי, הונדה, אפריליה, KTM וסוזוקי עבדו ללא הפסקה בחודשים האחרונים להכין את האופנועים אחרי שההקפאה על הפיתוח בשנתיים האחרונות הוסרה.
את הקפיצה הגדולה ביותר עשו בהונדה, שהתקשתה מאז שמארק מארקז, הרוכב המצליח היחיד שלה בעונות האחרונות, נפצע. אלוף העולם שמונה פעמים (מתוכן שש בקטגורייה הבכירה) היה מנוע מלהשתתף בכל עונת 2020 ובחלקה של העונה הקודמת ולכן הונדה לחצה לשפר את האופנוע כך ששאר הרוכבים שלהם יוכלו להביא תוצאות. למרות שהיה חשש אמיתי שלא יוכל לחזור להתחרות גם העונה עקב פציעת ראש, מארקז, שניצח עד היום 59 ניצחונות במוטוGP (שבעה יותר מכל שאר המתחרים העונה בקטגוריה יחדיו), נראה מוכן ותחרותי ואף מצהיר שהמטרה העונה לשוב ולזכות בתואר. הוא ובן קבוצתו פול אספרגארו, הרוכב המהיר במבחנים, יכולים להחזיר את קבוצת רפסול הונדה לימיה הגדולים.
דוקאטי תתייצב עם לא פחות משמונה אופנועים, רבע ממספר אופנועי האליפות. הרוכב הבולט שבהם הוא פקו בגנאיה, שסיים כסגן האליפות בעונה הקודמת. אך הוא אינו הרוכב היחיד המועמד לקרב על התואר העונה מבין רוכבי דוקאטי. בן קבוצתו ג'ק מילר ורוכבי קבוצות פראמק וגרסיני מרטין, בסטיאניני וזרקו יכולים להילחם על פודיומים, נצחונות וחלקם גם על האליפות הנכספת. ולנטינו רוסי אמנם פרש אחרי 26 שנות תחרות, אך שמו יתנוסס על גבי אופנועי דוקאטי של קבוצת VR46 ולוקה מריני, אחיו הצעיר, יתחרה עבור הקבוצה זו עונה שנייה.
מארקז. מגיע מוכן (MotoGP)
עם תחרות שכזו, ההגנה על התואר לא תהיה פשוטה עבור פאביו קווארטררו. רוכב ימאהה התאכזב מאופנוע ה-M1 שבחן במהלך ההכנה לעונה בחודש האחרון. היצרן לא הצליח לספק אופנוע חזק מספיק בישורות והצרפתי הודה שיאלץ לקחת סיכונים רבים כדי לגבור על היריבים. אליו בימאהה יצטרפו מורבידלי כבן קבוצה ובקבוצת הלווין אנדראה דוביציוזו הוותיק. דובי, שהיה תחרותי על הדוקאטי והיה סגן של מארקז שלוש פעמים באליפות, חוזר משנת שבתון ועדיין לומד את ה-M1.
סוזוקי, שסבלה מאותה הנחיתות של ימאהה בכל הנוגע ל"טופ ספיד", הצליחה, כך נראה, להתגבר על המכשול הטכנולוגי וסיפקה לרוכבים שלהם אלוף עונת 2020, ג'ואן מיר ואלכס רינס אופנוע ששמר על אופיו הקליל בפניות, אך עדיין מהיר יותר ממה שהיה בעונה הקודמת.
אחרי עונה מלאת דרמות על המסלול ומחוצה לו, מאווריק ויניאלס פותח שנה בקבוצת אפריליה ומרוצה מהפוטנציאל הטמון באופנוע האיטלקי. בעונה הקודמת בן קבוצתו, אליקס אספרגארו, הגיע לפודיום לראשונה עם האפריליה ונראה כי העונה נראה את רוכבי ה-RS-GP יותר פעמים על דוכן המנצחים. אפריליה, אגב, הוא היצרן היחיד המורשה לשינויים במנוע מה שמאפשר להם לסגור פערים במהלך העונה ליצרנים היריבים.
ב-KTM, היצרן האוסטרי, הקרב המעניין יהיה בין שני הרוכבים של קבוצת טק3. אלוף המוטו2, רמי גרדנר, וסגנו בעונה הקודמת, ראול פרננדז, יחלקו שוב את אותו המוסך וילחמו על תואר רוקי העונה. בקבוצה הרשמית ירכבו בראד בינדר ומיגל אוליביירה, אשר בעונה הקודמת ניצחו מרוץ אחד כל אחד.
עונת המרוצים עתידה לכלול 21 סבבים, אם רק נגיף הקורונה יאפשר זאת - האליפות הארוכה ביותר בהיסטוריה עם מירוצים באירופה, אמריקה, אוסטרליה ואסיה עם מסלולים חדשים באינדונזיה וניסיון נוסף להגיע לפינלנד אחרי דחייה של שלוש עונות למירוץ במסלול קימירינג הממוקם כשעה מהלסינקי.
קווארטררו. יצטרך לעבוד קשה כדי לשמור על התואר (MotoGP)
דוביציוזו. חוזר משנת שבתון (MotoGP)
מאחר שרק ארבעה רוכבים חתומים על חוזים לעונות הבאות (מארק מארקז, בראד בינדר, פקו בגנאיה ופרנקו מורבידלי) המרדף אחר החוזה ילווה את הקרבות על המסלול ויוסיף עוד מתח כבר בתחילת העונה. אחרי תקופת המבחנים קשה לדעת מי מהיצרנים והרוכבים הצניעו את יכולתם ומי יעמוד בלחץ האליפות הארוכה תחת נגיף הקורונה, שעדיין מקשה מבחינה לוגיסטית על הקבוצות. מתוך 24 רוכבים לפחות 20 נראים כמועמדים לפודיום ורבע מתוכם לתואר האליפות.
לצד הקטגורייה הבכירה, יערכו האליפויות התומכות והמרתקות המוטו2 והמוטו3 בהן גדלים רוכבי העתיד והגביע החשמלי המוטוE אשר יצטרף לסבב רק במאי עם צמד מרוצים במסלול חרז.
במוטוו2, אליפות עם מנועי טריומף 765 סמ"ק אחידים לכל הרוכבים בקטגוריה, נראה את האלוף המכהן של המוטו3 ממשיך בפריצה המטאורית לעולם המירוצים. פדרו אקוסטה, עוד לא בן 18, ינסה לקטוף את התואר בעונת הרוקי כפי שעשה בעונה הקודמת בקטגוריה הקטנה. הוא יתמודד מול רוכבים ותיקים יותר כמו בן הקבוצה שלו אגוסטו פרננדז, איי אאוגורה היפני ועוד.
במוטו3, אליפות ה-250 סמ"ק, הקרב יהיה לא רק בין היצרנים הונדה ו-KTM, אלא גם בין רוכבים רבים ביניהם גם דניס פוג'יה שסיים כסגן האליפות בעונה הקודמת, אנדראה מיניו, גארסיה, אונצ'ו, סאסקי ועוד.
מתחילים ביום שישי עם האימונים, שבת עם מקצי הדירוג וביום ראשון עם שלושת המירוצים בערוץ הספורט של ישראל.