ארגון FIA הכריז על קטגוריה חדשה שתיכנס למרוצי הראלי רייד (W2RC) ובראשם ה"דקאר" המפורסם, עם רכבים המבוססים על דגמי ייצור סדרתיים, ולא רק כאלו שקיבלו את שמם כמו טויוטה היילקס GR DKR Evo או בשעתו פיג'ו 3008 DKR. הקטגוריה החדשה הגיע לאור צמיחה בדגמי הביצועים של SUV שונים, כאשר כל רכב שיתחרה בקטגוריה זו ישמור על צורת הגוף המזוהה שלו, המנוע ותיבת ההילוכים.
היצרנית הראשונה להכריז כי תתחרה בקטגוריה זו היא לנד רובר, יצרנית השטח הוותיקה והיא תעשה זאת כבר בשנה הבאה כשהבסיס לרכב המרוצים יגיע מהדיפנדר OCTA הקיצוני בהיצע, זה שמתחרה בפורד ברונקו ראפטור למשל. מהיבואנית "המזרח" נמסר כי הדיפנדר OCTA צפוי להגיע לישראל בסוף השנה.
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!
הדיפנדר OCTA ישלח היישר למרוץ הדקאר, כמעט ללא שינויים
נזכיר כי הדיפנדר מבוסס פלטפורמת D7x מאלומיניום וקלת משקל יחסית ואילו בסעיף ההנעה נפגוש בגרסה עדכנית למנוע ה-V8 כפול המדגשים בנפח 4.4 ליטר, עם הספק של 635 כ"ס ונתון מומנט של 76.4 קג"מ ובשידוך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. בגרסתו השגרתית של ה"אוקטה" ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.0 שניות.
בהתאם לתקנות, הדיפנדר OCTA הייעודי יזכה לשדרוגים נוספים בהיבטי גיאומטריית המתלים, הצמיגים והבלמים. ל"אוקטה" הרגיל מערכת 6D Dynamic בעלת מוטות מייצבים הידראוליים, בולמים אקטיביים עם בקרת גלגול וגובה לטובת שמירה על מצב מאוזן במתארי בלימה, האצה ובעיקולים, מערכת בלימה של Brembo עם דיסק 400 מ"מ מלפנים וצמיגי גודייר Advanced All-Terrai בקוטר "33.
היצרנית הבריטית תתחרה כבר בשנה הבאה ולצורך כך תעמיד שני דגמי דיפנדר OCTA לחמשת סבבי הראלי-רייד העולמיים ושלושה למרוץ ה"דקאר" האייקוני. נזכיר כי זוהי לא הפעם הראשונה של לנד רובר בדקאר, ובעבר התחרתה עם דגמים ייעודיים ואיך אפשר שלא להזכיר את מרוץ השטח "קאמל טרופי" שנערך בשנים 1980-2000 ויורשו ה"לנד רובר G4 Challenge" לצד ההכרזה על ביטולו ב-2008 עקב קשיים כלכליים של היצרנית. אם כך, אנו מקווים שהחזרה למרוצי הראלי-רייד בקטגוריית ה-Stock תהווה עדנה מחודשת למורשת מרוצי השטח של היצרנית.